Hop til indhold

Lopper...hvorfor forsvinder de ikke? :(


Tonks
 Share

Recommended Posts

Er der nogen der gider at forklare mig hvorfor min hund stadig har lopper??

 

Hun har fået Frontline...der virkede ikke...

 

Så fik hun en gang Advantage samtidig med at katten fik...idag en lille uge senere har jeg fundet 5!!!! levende lopper på hende :damn:

 

 

De BURDE da ikke kunne klække på hende når hun har fået kur burde de?? :vedikke:

 

Dør de lige om lidt? Har en teori om at der er æg i pelsen og at de klækker en efter en og hun derfor har lopper indtil de dør af at bide hende. Kan de passe???

Link til indlæg
Del på andre sites

Loppemidler fungerer jo på forskellige måder, nogle ta'r lopper, andre ta'r larver, eller gør sådan at æggene ikke kan klækkes. Og der findes sikkert flere varianter. Men som mini-me skriver, husk huset også! Det hjælper jo ikke meget at kun behandle dyrene, hvis der ligger æg rundt omkring i møbler, tæpper, hundekurve og gulvsprækker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren
Lavendelspray, både til dyr og møbler... utøjet kan ikke døje det :5up:

Flipsen har ikke haft en eneste loppe efter jeg fandt lavendelshampoo til ham!

 

:hmm:Lavendel...er det ikke sådan noget man bruger mod vampyrer :blink: nå men, kan da godt se det også er nemmere end at skulle slå en pind i hver loppe :blink::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har selv samme problem for tiden, da jeg - for at undgå at give Tristan for mange kemikalier - sprang over med forebyggelsen, da vejret blev køligere. Loppeangrebet her er ikke massivt, men enkelte bliver ved at dukke op, selvom jeg nu har behandlet Tristan med Frontline og har gjort grundigt rent, vasket tæpper etc. Ringede så til min dyrlæge i dag og fik at vide, at der godt kan gå i hvert fald tre måneder, før der er styr på problemet. I den tid skal hunden have genbehandling med loppemidddel hver fjerde uge og ikke som ved forebyggende behandling, hvor man giver det hver 6-8 uge. Samtidig skal man fortsat sørge for ekstra grundig rengøring især af gulve og tæpper samt de tæpper, dyner etc., som hunden benytter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi er også i gang med loppebehandling, Iso fik bayvantic i fredags. Hun klør sig allerede meget mindre, men er absolut ikke holdt helt op. Jeg fik også at vide at jeg skulle regne med minimum 4-6 uger før lopperne var væk, og i værste tilfælde helt op til 6 måneder... Jeg er i gang med at vaske alt som Iso har været på, og støvsuger stort set hver dag. Har læst en del på nettet, og det skulle være nok at støvsuge på højeste indstilling (seng, sofaer, gulvtæpper etc.). Iso har ikke tæpper, men havde hun så ville de bli' vasket tit, lige som jeg gør med sengetøjet.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...
Man siger jo at man skal behandle fast i 3-4mdr før man kan forvente at alle lopper er døde.. Og det er kun hvis du også behandler hjemmet.. Ellers så ligger de jo i samtlige sprækker og gemmer sig..

 

 

Tager din påstand. Har et par måneder tilbage med støvsugning, damprensning og frontline. Tak.

 

Bruge kun frontline af den årsag.

 

Pludselig fik jeg og et par terrier eksem lige over 'halen'. Beviset på lopper kom kort tid efter. Den ene terrier kom hurtig over det. Mens jeg og den anden terrier stadig har eksem, dog i mindre grad. :)

 

Kan læse anden skrive 6 måneder.

 

Årtier siden vi har haft lopper.

Redigeret af JOW
Link til indlæg
Del på andre sites

Der er en del som oplever, at lopperne er resistente over for Frontline.

 

Jeg ved det ikke, måske er det ikke så giftigt som andre produkter. Ved ikke hvad frontline består eller virker af. Synes kunne huske at jeg har læst det ligner en planteolie eller gift.

 

Den sidste loppe jeg så kunne ikke stå på benene. Vaklede henover armen.

 

Apoteket nægtede frontline ikke havde effekt på lopperne/resistent, men disse formidler jo produktet.

 

Meget muligt, ved det ikke. Eller også kræver brugere for hurtig virkning?! :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved det ikke, måske er det ikke så giftigt som andre produkter. Ved ikke hvad frontline består eller virker af. Synes kunne huske at jeg har læst at det ligner en planteolie eller gift.

 

Den sidste loppe jeg så kunne ikke stå på benene. Vaklede henover armen.

 

Apoteket nægtede frontline ikke havde effekt på lopperne/resistent, men disse formidler jo produktet.

 

Meget muligt, ved det ikke. Eller også kræver brugere for hurtig virkning?! :vedikke:

 

Det jeg har hørt, er ikke langsom virkning, men INGEN virkning. Folk der brugte Frontline og hundene alligevel fik lopper, folk der i halve og hele år brugte Frontline uden effekt. Skiftede de over til Advantage eller Bayvantic, bam, 2 måneder senere var der ingen lopper.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det jeg har hørt, er ikke langsom virkning, men INGEN virkning. Folk der brugte Frontline og hundene alligevel fik lopper, folk der i halve og hele år brugte Frontline uden effekt. Skiftede de over til Advantage eller Bayvantic, bam, 2 måneder senere var der ingen lopper.

 

Derfor jeg ikke bruger det. Udover giftigheden. Flåter sætter sig alligevel. Svært at tage dem alle.

 

Men virker ret døde når man skal pille dem af hunde der får frontline. Hvilket både er godt og skidt. For det virker som flåter, der sætter sig et blod fattig sted. Der kan flåter blive hængende uden at vokse. Deres sæk vokser ikke.

 

Det kan godt være man skal skifte produkt, hvis lopperne ikke forsvinder. Tak.

Redigeret af JOW
Link til indlæg
Del på andre sites

Det er noget du kan overveje. Jeg kender andre, der bruger Frontline med succes. Måske er der også forskel alt efter hvor man bor. Hvis man bor et sted hvor lopperne ikke har udviklet resistens.

 

Taiki får Bayvantic og den flåt han havde i sommers, var død og indtørret. Kunne fjernes let med en pincet.

Link til indlæg
Del på andre sites

og i øvrigt har frontline lavet masser af undersøgelser for resistens og det er lopperne altså ikke;)

 

Ved nærmere undersøgelser viser det sig næsten altid at folk ikke har brugt midlet som anbefalet, ikke behandlet hjemmet, ikke givet alle dyr, badet hunden efter brug eller andet der midnsker effekten.

 

Pigerne havde lopper i efteråret, de fik frontline og alt blev støvsuget og vasket samt sprøjtet med insektmiddel og vi har ikke haft problemer siden.

 

Tror de største problemer er steder hvor der også er kat. Katten kan jo tage nye lopper med hjem hver dag..

Link til indlæg
Del på andre sites

Som andre også skriver her, så skal der behandles hver 3-4 uge i adskillige måneder, før du kan forvente at være sluppet af med lopperne. Du kan evt. læse et forslag til en effektiv akut behandling her: loppemidler.eu/loppers-livscyklus-og-effektiv-behandling-med-loppemidler/

 

Har du problemer med at du til stadighed finder levende lopper på hunden kan du med fordel give den en kur med Capstar tabletter en gang imellem - det kan sagtens kombineres med de andre midler. Capstar dræber de voksne lopper effektivt i løbet af 24 timer.

 

Jeg vil ikke anbefale at man sprøjter sit hus til med gift. Det mest effektive er at vaske alt hvad der kan vaskes ved 60 grader med jævne mellemrum og så ellers støvsuge som en gal.

 

Til den der spørger hvad frontline indeholder, så indeholder det Fipronil som det aktive stof der dræber lopperne. Det er en ret langsomt virkende gift, så det kan være årsagen til at mange tror at Frontline ikke virker for dem. Frontline Combo indeholder også S-Metoprene, som virker ved at forhindre larverne i at udvikle sig til voksne lopper. Jeg tror som sådan ikke det er hverken mere eller mindre giftigt end midlet i Advantage, som hedder Imidacloprid. Imidacloprid er en noget mere hurtigt virkende nervegift, men begge midler virker specifikt på biologiske receptorer der kun findes i celler hos insekter.

 

Det blev lidt teknisk, men er nanoteknologi studerende og keminørd :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...