Gæst schæfer76 Skrevet Oktober 25, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2012 Har en han shæfer, der blev 3 år i juni måned. Er meget lydig, og fungerer rigtig fint. Er meget driftig og "kører" meget højt i øvelserne - dog klarer han at styre sin drfit således, at han samtidig klarer øvelserne upåklageligt.. Har dog en uvane, der er ved at drive mig til vanvid Når han kommer i arbejdsbilen, kan ikke længere styre sig. Herefter begynder en arbejdsdag, hvor han mere eller mindre er i det røde felt af stress. Har forsøgt alt tænkeligt samt utænkeligt hvorfor denne løsning også forsøges. Er der nogen, der har nogen fif til hvordan vi kan komme denne ene uvane til livs, så min "lille" vovse kan blive komplet ?? Hilsen, schæfer 76 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Oktober 25, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 25, 2012 Øhhh.... Hvad er det han gør mere specifikt? Og hvad laver han i det daglige, når du kalder det for en arbejdsbil? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst schæfer76 Besvaret Oktober 25, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 25, 2012 Ja - det ku da være en nyttig oplysning.. Han er politihund, der er mønstret i gruppe 2. Han er meget rolig derhjemme, i min egen bil og når vi kun kører os to i hundevognen/patruljevognen. Er også rolig når der er andre personer i hundevognen, men ligeså snart der er en/flere hundeførere i nærheden begynder han at hvine, hidser sig op og går over i gøen, når han ikke længere ka styre sig. Dette gør den almindelige kørsel til en "mindre hyggelig" tur.. Min teori er således, at han forbinder de andre hundeførere med træning/spænding og bliver han derfor (over)spændt, når de også er med i hundevognen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Retrieveren Besvaret Oktober 26, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 26, 2012 Nu ved jeg ikk ret meget om hvordan det fungerer, men man kunne forsøge at få en hundefører til at hjælpe sig. Hundeføren kommer frem fra et hjørne så din hund i bilen kan se ham/hende. I det sekund din hund begynder at stresse, forsvinder personen. Dette gentages mange mange gange!! Når hunden er rolig bliver hundeføren der. Det vil tage lang tid at ændre hans billede. Han er jo blevet forstærket 1000 gange for at være stresset. For når han har gjort det så er han kommet ud og arbejde som han jo så gerne vil. Så stress = lov til at arbejde. Du kan jo heller ikke lige bede tyven om at vente lidt for du kan ikke lukke din hund ud før den er rolig . Derfor er han belønnet for sin stress. Jeg har ikke et super bud, den er svær. Tror det bliver svært. Men vi har dygtige adfærdsbehandlere herinde - de kigger nok forbi og kan bedre svare dig Og det er jo vigtigt for ud over at det driver dig til vanvid (sådan en schæfer kan larme meget ), så tænker jeg også at det er skidt for hundens helbred. Ved dog ikke om jeg har ret i det. Held og lykke med det Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts