Hop til indhold

kan naturligt lange kløer afkortes ( udstillerer kig her )


Gæst milder batmusen
 Share

Recommended Posts

Gæst milder batmusen

Hej alle

 

er der nogle af jer der ved om man kan afkorte hundens kløer mere end de naturligt er:confused::confused:

 

min tæve Jubi har altid haft lange sorte kløer og hun slider dem ikke meget da de er udad gående og ikke krumme, som de fleste kløer, men selvom man klipper dem kan de faktisk ikke afkorte dem meget uden man kommer til og klippe lidt for meget så det bløder.

 

jeg har hørt ved og klippe tit trækker blodåren sig op så de naturligt bliver kortere nogen der ved om det passer??+

 

kan kløerne afkortes så blodåren trækker sig højere op i kloen og dermed ikke er så lange

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bad min dyrlæge om at gøre det, da min tæve alligevel skulle steriliseres. Hendes første ejer klippede aldrig negle på hende, så de er alt for lange. Men dyrlægen sagde at det ikke ville gøre nogen forskel - hun ville alligevel bløde næste gang de blev klippet, for åren vokser ud hvor den har været før.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Ja det kan godt lade sig gøre. Et par gange har jeg kendt nogle hvor hunden har været lagt i narkose for at få neglene afkortet og efterfølgende brændt for at stoppe blødningen.

 

hvordan det?? klipper de så kløerne i passende lælngde brænder åren og så vil det ikke bløde næste gang de skal klippes ???

 

Jeg bad min dyrlæge om at gøre det, da min tæve alligevel skulle steriliseres. Hendes første ejer klippede aldrig negle på hende, så de er alt for lange. Men dyrlægen sagde at det ikke ville gøre nogen forskel - hun ville alligevel bløde næste gang de blev klippet, for åren vokser ud hvor den har været før.

hvad gør dyrlægen samme som hopsa skriver ovenover??

Link til indlæg
Del på andre sites

hvad gør dyrlægen samme som hopsa skriver ovenover??

 

Ja, jeg bad om at få den dem klippet og brændt, men det ville han ikke. Andre dyrlæger gør det måske fordi folk vil betale for det, hvad ved jeg :vedikke:

 

Men det er da lykkedes mig på egen hånd at få hendes kløer i det mindste så korte at tæerne ikke længere vender opad. Men så korte, som de egentlig skulle være, bliver de aldrig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Ja, jeg bad om at få den dem klippet og brændt, men det ville han ikke. Andre dyrlæger gør det måske fordi folk vil betale for det, hvad ved jeg :vedikke:

 

Men det er da lykkedes mig på egen hånd at få hendes kløer i det mindste så korte at tæerne ikke længere vender opad. Men så korte, som de egentlig skulle være, bliver de aldrig.

 

men hvis de brænder blodåren, vil de så ikke bløde mere eller :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

at brænde blodåren stopper kun den blødning du laver ved at klippe den for kort den første gang. Min tæve har samme slags kløer som din Jubi, altså de stritter fremad og bliver derfor ikke naturligt slidte. Jeg kan holde dem meget kortere ved at klippe en lille smule ca hver 7-14 dag, men hvis jeg glemmer det i en periode, er de igen lange (og med blodåren længere fremme) og så skal jeg starte forsigtigt op igen, med at klippe en lille bitte smule.

Link til indlæg
Del på andre sites

Præcis, der brændes kun for at stoppe den aktuelle blødning.

 

Hvis man selv begynder at arbejde neglene kortere, så tager det som andre skriver tid og holdes det ikke ved lige kommer åren bare med ud igen.

Men at arbejde neglene kortere ved hyppigt at klippe dem, og i øvrigt ikke være bange for at klippe så langt ind som muligt, det er ikke umuligt. Jeg ville klippe ca. hver 5. dag og klippe præcis så meget af at årespidsen bliver synlig uden at bløde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
at brænde blodåren stopper kun den blødning du laver ved at klippe den for kort den første gang. Min tæve har samme slags kløer som din Jubi, altså de stritter fremad og bliver derfor ikke naturligt slidte. Jeg kan holde dem meget kortere ved at klippe en lille smule ca hver 7-14 dag, men hvis jeg glemmer det i en periode, er de igen lange (og med blodåren længere fremme) og så skal jeg starte forsigtigt op igen, med at klippe en lille bitte smule.

 

men er der nogle retningslinjer når man selv klipper hvornår man er ved og klippe for meget af :confused:

 

Præcis, der brændes kun for at stoppe den aktuelle blødning.

 

Hvis man selv begynder at arbejde neglene kortere, så tager det som andre skriver tid og holdes det ikke ved lige kommer åren bare med ud igen.

Men at arbejde neglene kortere ved hyppigt at klippe dem, og i øvrigt ikke være bange for at klippe så langt ind som muligt, det er ikke umuligt. Jeg ville klippe ca. hver 5. dag og klippe præcis så meget af at årespidsen bliver synlig uden at bløde.

 

øhhh hvordan ved man lige at årespidsen bliver tydelig???:confused:

 

er der nogle kendetegn :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...