Hop til indhold

K9 Powersele til Coton de tulear??


Gæst Heidi N
 Share

Recommended Posts

Gæst Heidi N

Hej Alle

 

Er på jagt efter en fødselsdagsgave og veninden ønsker sig en K9 sele til hendes hund.

 

Men hvad bruger sådan en lille prinsesse coton tæve af størrelser?

 

Nogen der kan hjælpe?

 

Tror det skal være en Mini-mini men er da alt andet end sikker:hmm:

 

Selen kan selvfølgelig byttes men det kunne jo være rart at ramme rigtigt i første forsøg :)

Link til indlæg
Del på andre sites

altså nu ved jeg godt, at det er en gave, så det er måske lidt nedtur at ikke give det, som hun ønsker sig. men jeg har en hund med samme pelstype og nogenlunde samme kropsfacon som en coton, og til ham er k9-selen en decideret katastrofe. pelsen filtrer og selen sidder helt frygteligt. sådan noget som en hurtta y-sele ville sikkert være et meget bedre valg (og der vil hun umiddelbart nok passe en str. 45) - men det er med seler som med ... bh'er eller sådan noget ... at man helst skal prøve på, før man køber, for det er bare så vigtigt, at den sidder godt, og hvad der sidder godt på en hund, kan sidde helt forkert på en anden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil sige det samme som Søster Lagkage, og ellers tilføje om du kender denne hjemmeside: Cotonshoppen.dk - webbutik for pels og pleje af små langhårede hunde

 

Der coton'en i fokus, og de har en rigtig god kundeservice, så der ville du nok kunne få god vejledning. De har også en facebookside, der besvarer de gerne spørgsmål på deres væg :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svar Søster Lagkage.

 

Hmm ja det er selvfølgelig knap så fedt :-(

 

Det er en anden Coton ejer hun har fået den anbefalet af - Hun bruger den nye model?

Ved ikke om det gør nogen forskel for pelsen hvilken model det er...

 

Kigger lige på den anden :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ikke du går helt fejl af at købe en puppia i str M. Hvis det skal være julius k9 vil jeg også sige mini-mini. Jeg har en cavalier tæve på 7,5 kg. Jeg forestiller mig ikke at en cuton tæve er større end det? Men man kan selvfølgelig aldrig være 100% sikker. Hvis du kan snige dig til at måle hunden rundt om brystet (altså rundt om kroppen lige bag forbenene, så hjælper det måske lidt).

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil lige indskyde at Puppia og Airflex ikke er samme mærke og så vidt jeg kan se, er målene det heller ikke. Min hund passer Puppia modellen der er magen til Airflex i størrelse M. Men Airflex fra cotonshoppen synes at være lidt mindre, og der ville M ikke passe min tror jeg.

Den anden puppia model bruger han Large

 

Puppia kan ses her: Hundeseler

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Vær også opmærksom på at ved K9 selen er der noget velcro foran på brystet som skal/kan spændes ud/ind og her kan pelsen sætte sig fast hvis man har en hund med lang pels.

Jeg bruger selv K9 selen til mine beagler og der er de super gode - men de har jo også kort pels.

 

Min anbefaling er at hunden skal prøve selen på før man køber - hunde er forskellige i krops facon også selvom de er samme race - mine to ældste bruger str. 0 men den yngste bruger mini modellen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg havde en coton og K9 fungerede slet ikke. Pelsen på ryggen blev også flad og mere "strid".

Fik anbefalet denne Wolfsong, købte den og det var den mest fantastiske sele EVER (x-modellen). Min far, som har sheltier, fik også to stk og han er MEGET glad for dem til hans langhårede hunde.

Sonja herinde fra har også 1 til Tyson og jeg ved hun siger det samme.:mrgreen:Wolfsong seler til hunde - vi har seler i model Norge og X-model

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg havde en coton og K9 fungerede slet ikke. Pelsen på ryggen blev også flad og mere "strid".

Fik anbefalet denne Wolfsong, købte den og det var den mest fantastiske sele EVER (x-modellen). Min far, som har sheltier, fik også to stk og han er MEGET glad for dem til hans langhårede hunde.

Sonja herinde fra har også 1 til Tyson og jeg ved hun siger det samme.:mrgreen:Wolfsong seler til hunde - vi har seler i model Norge og X-model

 

Jeg havde en coton og K9 fungerede slet ikke. Pelsen på ryggen blev også flad og mere "strid".

Fik anbefalet denne Wolfsong, købte den og det var den mest fantastiske sele EVER (x-modellen). Min far, som har sheltier, fik også to stk og han er MEGET glad for dem til hans langhårede hunde.

Sonja herinde fra har også 1 til Tyson og jeg ved hun siger det samme.:mrgreen:Wolfsong seler til hunde - vi har seler i model Norge og X-model

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også Wolfsong til Charlie :-D (har vildt mange seler efterhånden haha).. Jeg bruger Norge modellen til ham, den er skide god!

 

(Jeg har også X modellen, den er fin men ikke så god som den anden, men det er jo et spørgsmål om bygning.. Har også hurtta y :oops:)

 

Ja, jeg havde også begge, men følte mig mere sikker med x-modellen. Cleo kunne sno sig ud af Norgemodellen.

Har kun 1 klagepunkt: At de kun går ned til 3 kg:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...