Gæst Hunde-fatter Skrevet November 1, 2012 Rapporter Share Skrevet November 1, 2012 Mojn. Vores lille prinsesse Pomeranian på 6 måneder er begyndt at få sine blivende tænder, men de gamle vil ikke falde ud, så flere steder har hun et dobbelt tandsæt. Det er blandt andet hjørnetænderne og forrest i undermunden. Vi har været til dyrlægen med det, og det blev et sjovt besøg, i det der var 2 dyrlæger der var uenige omkring hvad der skulle gøres. Den ene mente man skulle se tiden an et par uger, og lade naturen gå sin gang. Den anden mente de skulle ud med det samme, da de var så langt fremme, og hun var nervøs for de ville vokse skævt. Dyrlægen sagde det var helt op til os selv hvad vi ville, så vi har valgt at give det max en uge eller to. Vi er bare kommet i tvivl om det er det rigtige, da tænderne ikke engang rokker endnu - også med den dyrlæges ord i tankerne, der mente at de skulle ud nu, for at undgå et skævt bid. Vi ved godt det ligger til racen, at de har svært med at smide tænderne, men hvad mener I er det rigtige at gøre? På forhånd tak Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Thor Besvaret November 1, 2012 Rapporter Share Besvaret November 1, 2012 Vores Cavalie King Charles manglede at smide en tand da han var ca 6½ måned, og i forbindelse med et dyrlægebesøg spurgte vi lægen. Ifølge dem kunne det kun gå for langsomt med at hive den ud. De var også bange for det ville give skæve tænder. Vi valgte dog se tiden an, da vi læste en hund sagtens kan blive 8 måneder inden den har smidt hvalpetænderne. Vi ventede, og gav ham lidt marv ben af og til, legede med ham hvor vi brugte et tov - og pludselig en dag sad den løs. Nogen timer senere røg den. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret November 1, 2012 Rapporter Share Besvaret November 1, 2012 Prøv at rokke lidt med de tænder som ikke vil falde ud. Er der ikke sket noget om 10 dage så bed om at få dem fjernet. Har haft tre hunde som måtte have fjernet hvalpe tænder. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Drentsche Besvaret November 1, 2012 Rapporter Share Besvaret November 1, 2012 Jeg ville vælge at få fjernet dem. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret November 1, 2012 Rapporter Share Besvaret November 1, 2012 Jeg bestilte tid til at få trukket Isaks hjørnetænder ud, men i ventetiden fik han lammeribben og så røg de ud, helt af sig selv. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Hunde-fatter Besvaret November 5, 2012 Rapporter Share Besvaret November 5, 2012 Ohøj. Vi har nu prøvet hele weekenden at rokke løs i tænderne, men de sidder stadigvæk urokkeligt fast. Ringede derfor til dyrlægen i morges, og hun mente de skulle ud med det samme. Så onsdag morgen ryger de. Så vi håber det er det rigtige valg. Tak for alle jeres råd og erfaringer I deler med os :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Møller Besvaret November 6, 2012 Rapporter Share Besvaret November 6, 2012 Min chihuahua har ikke tabt sine mælketænder ved de forreste hjørnetænder, så han har dobbelt tænder der. Det var vores dyrlæge der opdagede det forleden (han er en arvehund, så vi har ikke haft ham fra hvalp) dyrlægen sagde at hun syntes vi skal få dem trukket ud hvis han engang skal i narkose af en anden grund. Vi skal være meget opmærksomme på at få renset ved de to tænder, da der tit sætter sig snavs og det kan give en grim tandkødsbetændelse. Vi kan ikke børste tænder på ham, det har han aldrig lært, og han bliver meget vred hvis vi prøver. Har forsøgt at lære ham det, men det går ikke. Jeg renser mellem de to rænder med mine negle, det er det bedste vi kan gøre, og så må de ud på et tidspunkt. Jeg vil ikke have ham i narkose kun for det, det syntes jeg er for voldsomt når der ikke er noget i vejen med dem endnu. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sus&Siku Besvaret November 6, 2012 Rapporter Share Besvaret November 6, 2012 Tja Siku på 8 mdr havde også dobbelte hjørnetænder længe, før han tabte hvalpetænderne. Han har så stadig 2 små hvalptænder i undermunden midtfor. Der er aldrig kommet voksentænder, så jeg vil ikke gøre noget ved det. Der er iøvrigt ikke plads til 2 store hundetænder dér... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts