Hop til indhold

lære min hund at vise tænder.


NickiA
 Share

Recommended Posts

Hej håber i kan hjælpe.

Aya er rædselsslagen for at vise mig sine tænder, det har hun været lige siden jeg fik hende, og vil have lært hende at det ikke er farligt, inden jeg tager hende med på udstilling.

Hun ligger halen mellem benene og prøver at skjule sit hoved, her de sidste par gange jeg har prøvet er hun også begyndt at knurre lidt :/ ved ikke helt hvad jeg skal gøre.

Prøver med ros og godbidder og vi træner det flere gange om ugen, men intet har forbedret det.

Så meget gerne råd... :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nicole smid du hund og Abalo på toget og kom herover en weekend, har lige selv en hund der skal til at lærer det lidt bedre end han kan ;)

og jeg vil jo altså gerne have de babyer i stalden - win win :D

 

Spøg til side - jeg er jo frygtelig glad for min klikker.

og her er den løsning jeg vil prøve hvis det var mig - jeg vil gå stille frem.

 

Start evt med noget håndtarget (hund stopper snude på hånd), så hun lærer at have hovedet tæt ved hånden.

Herefter vil jeg flytte hånd mod hovede, når du nærmer dig hovedet/snuden (og inden du røre), og hun stadig sidder stille med hovedet uden at flytte det, så klik/beløn.

 

Herefter øger man hurtigt kriterierne, så dytter man læberne uden hun flytter hovedet, så løfter man lidt op (uden rigtig at kunne se noget endnu). og så videre.

 

Små steps og små del mål hver dag :)

 

Hunden skal tænke lidt i stil, at det er værd at blive rodet i munden.

Lige som med børn der skal til tandlæge, de ved der kommer et stykke legetøj fra kassen bagefter :D

 

Håber du kan bruge det til noget?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg starter med at lære min hund at lægge hovedet i min hånd, dernæst at han trykker lidt nedad/ gør sig tung. Når det sidder godt, løfter jeg overlæben lidt med en tommelfinger. Gradvist gør jeg det sværere og begynder at bruge to hænder; tempoet afgøres af hundens ro. Når øvelsen sidder godt, sætter jeg en kommando på, så hunden ved hvad der skal foregå. På den måde er der ikke noget element af tvang eller ubehagelige overraskelser.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...