Gæst Bambi Skrevet November 6, 2012 Rapporter Share Skrevet November 6, 2012 Hej med jer, jeg undrede mig over om i ved om nogen der laver transportbur efter mål i Danmark som de her: hundebur.com/bilder Jeg har fundet nogle der laver bur efter eget ønske, men de er jo så store og tykke at de tager jo al plads. Jeg setter pris på alle tips jeg kan få Vil gerne få købt buret i Danmark, men kan jeg ikke finde nogen så må jeg jo bare bestille fra Norge Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buddha Besvaret November 6, 2012 Rapporter Share Besvaret November 6, 2012 Hvad med et almindeligt bur til at sætte ind? Jeg har selv denne mellem bagrum og sæder, fra en eller anden standard bil-tilbehørs forhandler (obs, man skal sætte det fast til nakkestøtterne foran, jeg bruger nogle tykke stofstrips) Og så har jeg overvejet at få låger bagtil, mine hunde er ok store og får det hurtigt varmt, tror der bliver for lidt plads at flytte sig rundt på for dem hvis jeg skal have 2 bure ind - nu kan jeg selvfølgelig ikke finde hjemmesiden igen, måske vi er heldige at andre kan huske den. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buddha Besvaret November 6, 2012 Rapporter Share Besvaret November 6, 2012 Hundebur Til Bil - Savic Dog Residence Mobile Hundebur / Hundebure Til Bilen i Metal / Metalbur Til Bilen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Bambi Besvaret November 6, 2012 Rapporter Share Besvaret November 6, 2012 Hvad med et almindeligt bur til at sætte ind? Jeg har selv denne mellem bagrum og sæder, fra en eller anden standard bil-tilbehørs forhandler (obs, man skal sætte det fast til nakkestøtterne foran, jeg bruger nogle tykke stofstrips) Og så har jeg overvejet at få låger bagtil, mine hunde er ok store og får det hurtigt varmt, tror der bliver for lidt plads at flytte sig rundt på for dem hvis jeg skal have 2 bure ind - nu kan jeg selvfølgelig ikke finde hjemmesiden igen, måske vi er heldige at andre kan huske den. Den der er på billedet duer kun om du har så stor en hund at den udfylder hele pladsen. Og et sædvanlig hundebur som du linker til er ikke godt nok. Jeg har desværre set hvordan det kan gå med hunde i bilulykker og jeg har også set ADAC's sikkerhedsteste med hund i bil. Og sådan type bur det går i stykker meget nemt. Vil gerne have et helsvejset bur, da det er det tryggeste, men giver også muligheden til at tilpasse buret i forhold til bilen og størrelsen på hunden, sådan at den er stor nok, men også lille nok for hundens sikkerhed. Bare kig på de her linker: Crash test Variocage Dog Crate - YouTube og Variocage er jo faktisk at rigtig godt hundebur hvad det angår sikkerhed. og den der viser med sådan type bure du linket til er desværre taget ned fra youtube, men det var ikke ligefrem betryggende at se. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buddha Besvaret November 6, 2012 Rapporter Share Besvaret November 6, 2012 Crash test Variocage Dog Crate - YouTube og Variocage er jo faktisk at rigtig godt hundebur hvad det angår sikkerhed. Til allersidst i denne video er de "låger" jeg mener. De ser da ud til at være helt fine efter sammenstød? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Bambi Besvaret November 6, 2012 Rapporter Share Besvaret November 6, 2012 (rettet) Til allersidst i denne video er de "låger" jeg mener. De ser da ud til at være helt fine efter sammenstød? Variocage er et godt bur, men den er ret stor og fylder ret meget i en bil. Så den er ikke aktuel for os. Redigeret November 6, 2012 af Bambi så forkert link Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buddha Besvaret November 6, 2012 Rapporter Share Besvaret November 6, 2012 Variocage er et godt bur, men den er ret stor og fylder ret meget i en bil. Så den er ikke aktuel for os. Det er ikke et bur, det er låger.. VarioGate Universal og denne til mellem bagsæde og bagagerum VarioGate skillevg, dybde: 75-100cm (kort) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Bambi Besvaret November 6, 2012 Rapporter Share Besvaret November 6, 2012 (rettet) Det er ikke et bur, det er låger.. VarioGate Universal og denne til mellem bagsæde og bagagerum VarioGate skillevg, dybde: 75-100cm (kort) My bad! Men det bliver alligevel for stort og broget. Plus at til de priser kan jeg købe 2 af de fra Norge og få de transporteret, samtidigt med have penge tilbage. Vi kigger på VW Passat, Saab 9-3 og 9-5. Hvor vi gerne vil have plads til børnevogn, baby, bagage og en stor køleboks. Hvis jeg bare kunne få min kæreste til at se at en Berlingo er perfekt ville der ikke være nogen problemer med bur. Men han nægter fuldstændigt at have noget som helst med en Berlingo eller lignende biler at gøre...:stupid: Men Variocage, Variogate generelt set er for stort og broget selv i medium størrelserne. Redigeret November 6, 2012 af Bambi la tekst til. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret November 6, 2012 Rapporter Share Besvaret November 6, 2012 Østrand laver så vidt jeg husker bur på mål, både stål og alu. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret November 6, 2012 Rapporter Share Besvaret November 6, 2012 Kan i øvrigt godt forstå at din mand nægter at køre Berlingo eller lignende:mrgreen: Har et ikke-kærligt forhold til Berlingo, Partner, Multipla, Panda og Wagon:genert: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Bambi Besvaret November 6, 2012 Rapporter Share Besvaret November 6, 2012 Østrand laver så vidt jeg husker bur på mål, både stål og alu. Tak, skal kigge nærmere på det. Kan i øvrigt godt forstå at din mand nægter at køre Berlingo eller lignende:mrgreen: Har et ikke-kærligt forhold til Berlingo, Partner, Multipla, Panda og Wagon:genert: Ja, men problemet ligger ikke bare der nemlig. Han vil kun køre i noget der hedder BMW, Seat, VW, Audi, Saab og muligt den nye Ford Mondeo og Opel Insignia. Det gør det lidt besværligt når jeg bare nægter BMW, Opel og Ford. Seat afhænger det af modellen for mig, Audi bliver alt for dyrt om vi skal have noget nyere end 1990 og så genstår det kun Saab og VW. En gang i mellom er vores forhold træls når det kommer til sådan, fordi jeg har andre ønsker og prioriteringer med en bil en ham. Jeg tænker, børn, hund, plads og komfort, samt brændstofs økonomisk. Han tænker på alt hvad han kan gøre med bilen, motorstyrke, sænke den så vold lav at man næsten ikke kan flytte bilen, skørt, tuning m.m. Og det her skal være min bil..Det bliver en bil som han kun kører i når vi skal lange ture hjem til Norge og Holland. Puhadadadada!! :klovn: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buddha Besvaret November 6, 2012 Rapporter Share Besvaret November 6, 2012 Vi kigger på VW Passat, Saab 9-3 og 9-5. Hvor vi gerne vil have plads til børnevogn, baby, bagage og en stor køleboks. Ok på den måde, troede du havde en lille bil og du mente buret ville tage for meget plads i sig selv, ikke at der skulle være flere ting i bagagerummet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret November 6, 2012 Rapporter Share Besvaret November 6, 2012 Det lyder sgu lidt som herhjemme. Jeg vil bare have en sportsvan, men ellers er det stort set samme diskussion som hos jer:-) Troede det ville klinge lidt af når manden fik sin racerbil og begyndte at køre løb, men det har kun gjort det værre! For nu skal ny bil jo kunne trække autotrailer og racerbil:stupid: Mænd, altså! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Bambi Besvaret November 6, 2012 Rapporter Share Besvaret November 6, 2012 Ok på den måde, troede du havde en lille bil og du mente buret ville tage for meget plads i sig selv, ikke at der skulle være flere ting i bagagerummet. Har ikke købt bilen endnu, skal finde en først, sælge den vi har og sådan noget, men ja vi skal have en familiebil hvor der skal være plads til en del ting. Det lyder sgu lidt som herhjemme. Jeg vil bare have en sportsvan, men ellers er det stort set samme diskussion som hos jer:-) Troede det ville klinge lidt af når manden fik sin racerbil og begyndte at køre løb, men det har kun gjort det værre! For nu skal ny bil jo kunne trække autotrailer og racerbil:stupid: Mænd, altså! Hahahaha:sjov: Lige nøjagtig! Her har jeg jo sagt at han kan have sin lille Golf eller Scirocco som han kan fumle med lige nøjagtig som han ønsker, samtidigt som han fumler med sin lastbil. Men min bil er min bil! Den skal ikke være vold lav, have skørt og en masser diller daller. Specielt når det er mig der vil bruge den 80% i løbet af tiden og mig der kommer til at betale for den Mænd! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buddha Besvaret November 6, 2012 Rapporter Share Besvaret November 6, 2012 Er også rimelig meget i 7 sind om hvad vores næste skal være - på den ene side vil jeg gerne have noget der kan rumme en hel del, på den anden... så bor jeg midt i Kbh og det er godt nok mange p-pladser man må køre forbi med en stationcar. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret November 6, 2012 Rapporter Share Besvaret November 6, 2012 Buddha, du skal da have en Toyota Aygo, og så kan Benny og Egon stå på taget:lol: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buddha Besvaret November 6, 2012 Rapporter Share Besvaret November 6, 2012 Buddha, du skal da have en Toyota Aygo, og så kan Benny og Egon stå på taget:lol: Hmm nej, hvor skulle jeg sætte vognen vi kører med henne? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Bambi Besvaret November 7, 2012 Rapporter Share Besvaret November 7, 2012 Er også rimelig meget i 7 sind om hvad vores næste skal være - på den ene side vil jeg gerne have noget der kan rumme en hel del, på den anden... så bor jeg midt i Kbh og det er godt nok mange p-pladser man må køre forbi med en stationcar. Vel eftersom jeg næsten altid har haft store biler både med familie, eks-kæreste og venner så er ikke det noget jeg bekymrer mig så meget om. Specielt ikke efter å have boet i Oslo en stor del af mit liv. Men nu køre vi da også rundt i en VW Passat sedan 07 model. Og den er ret bred og lang alligevel, så en stationcar vil ikke have så stor en forskel for mig Buddha, du skal da have en Toyota Aygo, og så kan Benny og Egon stå på taget:lol: Hihihihi! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sus&Siku Besvaret November 7, 2012 Rapporter Share Besvaret November 7, 2012 Har samme probl, her diskutere jeg bare kun med min faste mekanikker om det... Jeg vil gerne have en større bil, gerne stationcar, gerne en lidt høj een(så jeg ikke skal bekymre mig om sne på min private vej), gerne en med plads til autostole + hundebur. Lige pt triller jeg rundt i en mazda 323, hvor der er nada plads! Men jeg har også en sjov forstilling om, at siku ikke skal placeres i et bagagerum. Han har pt et bur, som han liiiige kan passe. Dette er placeret i bunden af bilen mellem forsæde og bagsæde. Godt jeg ikke har en stor hund! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts