Hop til indhold

Mundkurv


Gæst Stella
 Share

Recommended Posts

Jeg har for nyligt mødt en cocker tæve med en lædermundkurv, for at undgå at den spiste alt det lort folk smider her i området. Den lignede lidt den der er vist her i tråden, men ikke helt så brede mellemrum i munddelen, dog stadig brede nok til at give godbidder. Jeg tror jeg har set en lignende i maxi zoo. Den så ud til at sidde fint på hunden, som heller ikke virkede generet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Det er et mareridt herinde i byen, han kan ikke kapere det, men så snart vi kommer uden for byen, så slapper han langt mere af og logre og snuser og er glad. Tilbage til byen kører han helt op. Når vi besøger min bror som bor på landet, er han en helt anden hund, afslappet og glad på alle gåturene.

 

Så glæder mig til at flytte snart.

 

Stella, har du ikke mulighed for at få en cykel med hænger, så du kan køre ham ud af byen, uden han skal forholde sig til så meget på turen derud?

Så kunne i måske slippe for de værste oplevelser?

 

Og mht. mundkurve.... Ingen anelse om hvad der er godt og hvad der ikke er :genert:

Det slog mig bare lige, at det andet måske kunne være en hjælp.

Link til indlæg
Del på andre sites

Stella, har du ikke mulighed for at få en cykel med hænger, så du kan køre ham ud af byen, uden han skal forholde sig til så meget på turen derud?

Så kunne i måske slippe for de værste oplevelser?

 

Og mht. mundkurve.... Ingen anelse om hvad der er godt og hvad der ikke er :genert:

Det slog mig bare lige, at det andet måske kunne være en hjælp.

 

 

Jeg har godt tænkt tanken, men har hverken cykel eller anhænger og har ikke lige råd til nogen af delene lige for tiden da jeg snart skal flytte.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men en typisk gåtur ser ca sådan her ud

 

 

Det tager ca et kvarter at gå et stykke ud af byen og det kvarter føles som et år hver vej. Han puster, stresser, gør og gør og gør, hopper op og efter alt der bevæger sig, ville kaste sig ud foran biler og cykellister ( han er selvfølgelig i snor ) han gør vildt af mænd på afstand, han trækker som en okse, kaster sig ned i jorden, er helt ude af kontrol hvis han ser en anden hund.

 

Når vi er kommet uden for byen og vi går på grønne områder eller stier eller i parken eller plantagen, så er han som forvandlet. Der kan både komme cykellister og biler uden han reagere det mindste, både forfra og bagfra. Der kan gå mennesker tæt forbi os, han reagere ikke, hverken på mænd eller kvinder. Ser han børn bliver han altid vildt glad. Nogle gange kan han endda hilse på andre hunde vi møder, dog med hylen og gøen, men ikke aggersivt.

Så snart vi så vender snuden hjem ad og bevæger os ned af de kendte veje og stier tilbage til byen hvor jeg bor, så starter stressen forfra, han starter næsten som en robot med at gø, så snart vi nærmer os stierne. Han stresser helt vildt, ALT der bevæger sig gør han rasende imod og forsøger at hoppe op af, han kan ikke kapere hverken cykellister, andre hunde, gående, biler, INTET, sådan er det hele vejen de der 10 minutter til et kvarter og så er vi hjemme, og han slapper af indenfor.

 

Det er helt utrolig sådan en markant forskel der er.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er et mareridt herinde i byen, han kan ikke kapere det, men så snart vi kommer uden for byen, så slapper han langt mere af og logre og snuser og er glad. Tilbage til byen kører han helt op. Når vi besøger min bror som bor på landet, er han en helt anden hund, afslappet og glad på alle gåturene.

 

Så glæder mig til at flytte snart.

 

Det er synd han har det sådan, men godt I så flytter hen til noget bedre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...