Gæst Stella Skrevet November 7, 2012 Rapporter Share Skrevet November 7, 2012 Jeg bliver snart sindsyg over at det skal være så svært at finde en god mundkurv, der ikke enten rager alt for langt ud over næsen så hunden får en cykelkurv hamret tilbage i hovedet hver gang den stikker snuden i jorden, eller en der sidder alt for tæt på øjnene. Tjaldur er pt nød til at bære mundkurv på alle gåture. Han har sådan en her http://www.alttilhundogkat.dk/mundkurve?/Generelt/HUNDE/Mundkurve/17603%20Plastik%20mundkurv%20med%20nitter%20og%20l%E6derb%E5nd.%20str.%20M%2020cm/&showitem=7754 i str 4 , men han HADER den og er meget ulykkelig over at få den på. Jeg har skåret frontpatiet af for at han kan få luft til næsten, den er meget lukket. Str 4 er lige lidt for lille, det er meget begrænset hvad han kan åbne munden, men str 5 passer i omkreds, men går helt op i hans øjne. Har forsøgt med dem her http://www.alttilhundogkat.dk/mundkurve?/Generelt/HUNDE/Mundkurve/1877.%20Mundkurv%20i%20fedtl%E6der.%20Str.%20Xl.%20Snuderem%2031%20cm%20/%20Pande-rem%2026%20cm/&showitem=5513 men det er opgivet, har haft 4 forskellige købt hjem og ikke en sidder ordenligt på ham, de er enten for store eller små. Har lige bestilt en anden slags plastik mundkurv over nettet der i følge beskrivelsen skulle passe til en cocker. Hurra, kan ikke engang få den over snuden på ham. Så den skal tilbage igen. Har været i SÅ mange dyrebutikker og det er kun de færreste steder de sælger mundkurve og sjælden i hans størrelse. Kan af gode grunde ikke have ham med ud at prøve en. Har overvejet dem med metal, men ja han går jo med snuden i jorden hele tiden, sådan snuden HELT nede i jorden og så ville sådan et metal stativ være alvorligt i vejen og gøre ondt, når han stikker snuden i jorden og får den tilbage op i hovedet ved hans øjne. Den må ikke være særlig lukket, han går hurtig i panik hvis han føler han ikke kan få vejret. Det er ikke sjovt lige nu, han ville ikke have den på og piver og stivner og har gjort alt for at vise ham at den er god, hurtig af hurtig på, masser af guffer, gåture indenfor med den på, lade den ligge fremme på gulvet, sidde og nulre den om aften i sofaen, tonsvis af guffer, men glem det, han hader den. Hjælp. Har i mundkurv til jeres hund og hvad fungere den bedst med ?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret November 7, 2012 Rapporter Share Besvaret November 7, 2012 Petrine har prøvet dem af plastik, de fungerer men ikke særligt godt. Hos kenjan fandt vi en lille bitte en i læder, den er blød og bøjelig, men lidt tung i det. Synes den virker fint. Hun har også en af metal, men der er mellemrummene så store, at børn kan stikke fingrene ind (bruger mundkurv, når vi er i Norge og der er dumme børn, som hun ikke må bide). held og lykke med at finde en fin mundkurv, der passer Tjaldur. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stella Besvaret November 7, 2012 Rapporter Share Besvaret November 7, 2012 Petrine- hvilken en kan hun bedst lide at have på ? Kan du mærke forskel på det ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret November 7, 2012 Rapporter Share Besvaret November 7, 2012 Plastikken kunne hun afgjort ikke lide, de to andre kan jeg ikke mærke nogen forskel på. Generelt kan hun godt lide at få dem på, for før hun får mundkurv på er hun i snor og jeg vogter så hun ikke får bidt nogen, hun ved at mundkurv = bliver sluppet løs og kan gå væk fra alt larmen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stella Besvaret November 7, 2012 Rapporter Share Besvaret November 7, 2012 Tjaldur kan bestemt hellere ikke lide den af plastik. her et et billede af ham med den på og det ser ikke godt ud. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stella Besvaret November 7, 2012 Rapporter Share Besvaret November 7, 2012 Er der nogen der har nogen billeder af jeres hund med mundkurv på, så jeg kan se hvordan den sidder ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret November 7, 2012 Rapporter Share Besvaret November 7, 2012 Jeg tænker også læder. Prøv at ringe til Lone fra Kenjan og få en snak med hende. Eller måske jagtbutikker? Der ligger en lige her hvor jeg bor - kan køre ud og kigge i morgen? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst 1stkholm Besvaret November 7, 2012 Rapporter Share Besvaret November 7, 2012 Kontakt Kenjan. Bedste kvalitet, og har de ikke en størrelse, så kan de skaffe/lave den til dig. De har danmarks største udvalg så vidt jeg ved Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret November 7, 2012 Rapporter Share Besvaret November 7, 2012 Jeg ville bruge en såkaldt blød mundkurv - men sådan en er han fri til at kunne snuse, spise godbidder eller drikke vand. Mundkurven skal sidde så man kan få en finger ind i siden på den. Han kan med garanti ikke bide nogen eller noget med den på. Jeg har en til Charlie som han har haft på i starten hvor han var utryg ved at komme til dyrlæge - i dag behøver han den ikke mere. Charlies er str. S/M - og mon ikke Tjaldur skal have samme str.? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret November 7, 2012 Rapporter Share Besvaret November 7, 2012 Jeg ville bruge en såkaldt blød mundkurv - men sådan en er han fri til at kunne snuse, spise godbidder eller drikke vand. Mundkurven skal sidde så man kan få en finger ind i siden på den. Han kan med garanti ikke bide nogen eller noget med den på. Jeg har en til Charlie som han har haft på i starten hvor han var utryg ved at komme til dyrlæge - i dag behøver han den ikke mere. Charlies er str. S/M - og mon ikke Tjaldur skal have samme str.? Hvis du mener sådan en i stof der sidder hele vejen rundt om munden/snuden, og den er stor nok til at der kan komme en finger ind i siden, og hunden kan drikke med den på, så kan den med garanti bide også! Desuden er den slags voldsomt uegnede til luftning og motion, da hunden ikke kan køle sig selv tilstrækkeligt ned. 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret November 7, 2012 Rapporter Share Besvaret November 7, 2012 Ved ikke om blød mundkurv er noget andet, men hvis det er de stof/nylon 'rør', der forhindrer hunden i at åbne munden helt, så ville jeg ikke anbefale dem til gåture, jeg opfatter dem som noget, man giver hunden på helt kortvarigt (til dyrlægen), ikke i naturen (og JO, hunden kan sagtens bide, med sådan en på) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret November 7, 2012 Rapporter Share Besvaret November 7, 2012 Det VAR jo bare et forslag - ligesom dem I andre kommer med og NEJ hunden kan ikke bide med sådan en på - det er jo netop meningen ik! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret November 7, 2012 Rapporter Share Besvaret November 7, 2012 Det VAR jo bare et forslag - ligesom dem I andre kommer med og NEJ hunden kan ikke bide med sådan en på - det er jo netop meningen ik! Hvis hunden skal forhindres i at bide med sådan en, så skal den sidde helt stramt til og så kan hunden ikke halse, når den er ude at gå langt. Det er ok, du ikke tror mig, men håber PP har større troværdighed så Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stella Besvaret November 7, 2012 Rapporter Share Besvaret November 7, 2012 Jeg har kontaktet kenjan, men de kan på mystisk vis ikke modtage mit betaltings kort ?? Forsøge at bestille en over nettet hos dem, men det kunne ikke lade sig gøre. Jeg har godt set de har mange slags, men primært i metal. Så har de dem i plastik som jeg har nu og som Tjaldur ikke kan fordrage. Er ikke helt hug på dem med metal, fordi de ofte sider voldsom tæt på øjene og han kan ikke få snuden ordenligt i jorden uden at den støder tilbage i øjnene. Når i siger blød mundkurv og mundkurv i læder, hvad tænker i så på ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stella Besvaret November 7, 2012 Rapporter Share Besvaret November 7, 2012 Det VAR jo bare et forslag - ligesom dem I andre kommer med og NEJ hunden kan ikke bide med sådan en på - det er jo netop meningen ik! Jeg ved godt hvilken en du mener, man kan også få dem med net, men de er desværre ikke rigtig egnet til at gå ture med, der er ikke nok ventilation og hunden har ikke mulighed for at åbne munden, så de er ikke velegnet Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stella Besvaret November 7, 2012 Rapporter Share Besvaret November 7, 2012 Kunne være fedt hvis jeg kunne tage ham med et sted hvor der var stort udvalg og så prøve en masse på ham, det med at bestille og retunere frem og tilbage er dyrt i længden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret November 7, 2012 Rapporter Share Besvaret November 7, 2012 Hvorfor mundkurv? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stella Besvaret November 7, 2012 Rapporter Share Besvaret November 7, 2012 Hvorfor mundkurv? Vi har haft en rigtig dum episode som gør at hans stress er eksploderet på gåturene og angsten for mænd er på sit højeste. Desværre kan han ikke styre det, så mundkurv er desværre nødvendig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret November 7, 2012 Rapporter Share Besvaret November 7, 2012 https://www.google.dk/search?q=mundkurv+læder&hl=da&client=safari&tbo=d&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=PtuaUKiOLIjitQb1vYDACw&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=320&bih=416#p=0 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret November 7, 2012 Rapporter Share Besvaret November 7, 2012 Vi har haft en rigtig dum episode som gør at hans stress er eksploderet på gåturene og angsten for mænd er på sit højeste. Desværre kan han ikke styre det, så mundkurv er desværre nødvendig. OK, håber du finder en god en til ham, og at han får det bedre med tiden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret November 7, 2012 Rapporter Share Besvaret November 7, 2012 https://www.google.dk/search?q=mundkurv+læder&hl=da&client=safari&tbo=d&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=PtuaUKiOLIjitQb1vYDACw&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=320&bih=416#p=0 link til google danmark? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stella Besvaret November 7, 2012 Rapporter Share Besvaret November 7, 2012 Har set meget på den her, for den ser umiddelbart god ud, men nej, den er alt alt for lang i snuden, den måler 10 cm, Tjaldur måler 6 cm, men den passer i omkreds. Så enten ville den komme til at sidde helt oppe i hans øjen, eller også ville den rage alt for langt ud fra snuden til stor gene når han snuser Kb K9 Mundkurv m/metal Medium: 31 x 9,5 cm - hurtig levering. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stella Besvaret November 7, 2012 Rapporter Share Besvaret November 7, 2012 OK, håber du finder en god en til ham, og at han får det bedre med tiden. Det er et mareridt herinde i byen, han kan ikke kapere det, men så snart vi kommer uden for byen, så slapper han langt mere af og logre og snuser og er glad. Tilbage til byen kører han helt op. Når vi besøger min bror som bor på landet, er han en helt anden hund, afslappet og glad på alle gåturene. Så glæder mig til at flytte snart. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stella Besvaret November 7, 2012 Rapporter Share Besvaret November 7, 2012 http://www.alttilhundogkat.dk/nye-varer-juli-2010?/Nye%20varer/Nye%20varer%20Juli%2010/272325%20Mundkurv%20metal%20m/l%E6derstrop%20nr.%205%20til%20bl.a.%20Cocker%20Spaniel/&showitem=9458 ved godt det er svært at svare på, men tror i denne her ville være god ? Synes ikke helt den følger snudeformen, den er lidt for firkantet Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret November 8, 2012 Rapporter Share Besvaret November 8, 2012 link til google danmark? Yes. Var bare en billedsøgning på mundkurv+læder Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts