Gæst Abomination Skrevet November 10, 2012 Rapporter Share Skrevet November 10, 2012 Hej Nella har gået til C arbejde ved sine gamle ejere hvilket hun elskede, hun gider ikke lydighedstræning. Da vi fik hende for 2 år siden kunne hun "sit" og med nød og næppe "dæk".. Nu kan hun "sit" og "dæk" perfekt. Samt: "Ud og tiss'" "Ud i haven" "godbid" og "slip/tak".. Men men men.. Nu kommer det store men.. Hvis hun er HELT oppe og kører, og vi holder armen oppe, så tager hun altså nogengange fat. Hun markere bare, og slipper med det samme - eller så snart vi siger slip eller tak. Burde man træne det mere, da hun jo tydeligvis godt gider, eller er det bedst at lade det være, når vi ikke kender noget til det ? Og ikke kender hende så godt som hvis vi havde haft hende som hvalp? Jeg stoler på hende, og ved da hvor jeg har hende, men det KAN virke overvældende når en så stor hund pludselig hænger i armen af en Btw. hun gør det KUN på os, og ved rigtig rigtig vild leg. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Riesenfan Besvaret November 10, 2012 Rapporter Share Besvaret November 10, 2012 Altså jeg har trænet meget C-arbejde med mine og de hænger aldrig i armene af den grund. Jeg vil anbefale dig at træne meget mere med din hund i det hele taget og belønne med meget leg med bold/kampleg etc - henvend dig i en god og fornuftig (positivt trænende) klub Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst milder batmusen Besvaret November 10, 2012 Rapporter Share Besvaret November 10, 2012 jeg er enig med Riesenfan har trænet det i en del år og de har aldrig hængt i mine arme :slem: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Abomination Besvaret November 10, 2012 Rapporter Share Besvaret November 10, 2012 Altså, jeg ved ikke hvorfor hun gør det.. Måske prøver hun at vise os, at hun savner det ?? - kender i nogen steder omkring Esbjerg som gør i det ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ninjamor Besvaret November 10, 2012 Rapporter Share Besvaret November 10, 2012 Altså, jeg ved ikke hvorfor hun gør det.. Måske prøver hun at vise os, at hun savner det ?? - kender i nogen steder omkring Esbjerg som gør i det ? Der er langt mere i C arbejde end at en hund går i armen i leg - hvilket du naturligvis også ved. Når ikke det skal bruges til kåring eller andet synes jeg absolut ikke det er noget I skal pille ved. Hunde elsker også jagt på vildt, men derfor skal de ikke bare jage Træner man C arbejde er det meget vigtigt også at have en god lydighed med, så i mine øjne kan man ikke træne bidearbejde uden også at gøre en del ved lydigheden. Hvis Nella har haft leget vildt der hvor hun boede tidligere kan det være derfor hun går i armen, det bør ikke have noget med C arbejde at gøre da dette er situations- og signalbestemt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Riesenfan Besvaret November 10, 2012 Rapporter Share Besvaret November 10, 2012 Man kan sige meget om IPO men helt dumt er det ikke at programmet består af BÅDE spor, lydighed og bidarbejde. Bidarbejde kan ikke stå alene. En hund har bedst af at udfolde alle sine behov - og både næsearbejde, motion og leg er et stort behov i enhver brugshund. Det betyder ikke at hvis man bare træner c-arbejde og ikke andet at man så har dækket en brugshunds behov. At bide i armen derhjemme har ingenting med C-arbejde at gøre men almindelig omgangsform i leg. Tillad det eller tillad det ikke - mine hunde ved at man ikke gør sådan inde - det har de lært og på den anden side bliver de trænet så meget ude at de ikke har behov for det, for de sover mest når de er inde. Efter min mening får de fleste hunde for lidt motion generelt hvilket er årsag til meget uhensigtsmæssig adfærd. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Abomination Besvaret November 10, 2012 Rapporter Share Besvaret November 10, 2012 Der er langt mere i C arbejde end at en hund går i armen i leg - hvilket du naturligvis også ved.Når ikke det skal bruges til kåring eller andet synes jeg absolut ikke det er noget I skal pille ved. Hunde elsker også jagt på vildt, men derfor skal de ikke bare jage Træner man C arbejde er det meget vigtigt også at have en god lydighed med, så i mine øjne kan man ikke træne bidearbejde uden også at gøre en del ved lydigheden. Hvis Nella har haft leget vildt der hvor hun boede tidligere kan det være derfor hun går i armen, det bør ikke have noget med C arbejde at gøre da dette er situations- og signalbestemt. du siger sgu noget der ;D Men ja, vi ved ikke meget til hendes historie, men jeg kan bare spørger dem har da deres nummer og opdatere dem følgende omkring hende Men tænkte bare, når det nu er det eneste træning de siger hun gider, var det måske en mulighed. - forresten 1000 tak til jer alle for jeres input Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Iben B Besvaret November 10, 2012 Rapporter Share Besvaret November 10, 2012 Min hund kan også en sjælden gang imellem hoppe op og hapse et ærme hvis han er særligt oppe at køre - og han har aldrig trænet C Når det er sket så sjældent er det fordi at jeg regel slet ikke lader ham være så meget oppe at køre uden at have et stykke legetøj ved hånden som han kan afreagere på. Jeg kan absolut ikke se noget galt for at træne IPO eller PH eller hvad det nu hedder alt sammen, men jeg er enig med Riesenfan: træn det som del af et program, hvor han også skal lære begejstring for lydighedsdelen Hvis din hund kan motiveres til at bide i en arm, kan hun også motiveres til super lydighed med den rette belønning. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Abomination Besvaret November 10, 2012 Rapporter Share Besvaret November 10, 2012 Min hund kan også en sjælden gang imellem hoppe op og hapse et ærme hvis han er særligt oppe at køre - og han har aldrig trænet C Når det er sket så sjældent er det fordi at jeg regel slet ikke lader ham være så meget oppe at køre uden at have et stykke legetøj ved hånden som han kan afreagere på. Jeg kan absolut ikke se noget galt for at træne IPO eller PH eller hvad det nu hedder alt sammen, men jeg er enig med Riesenfan: træn det som del af et program, hvor han også skal lære begejstring for lydighedsdelen Hvis din hund kan motiveres til at bide i en arm, kan hun også motiveres til super lydighed med den rette belønning. Hej Iben GODT!! Det ikke kun er min hund der er tosset Men ja, hun har jo lært et par ting siden hun er kommet her, så hun er hun jo ikke.. Tror bare hun ville blive distrahere på en mark fyldt med hunde, så kan hun ikke holde fokus.. Men omvendt - træning træning træning vi ville jo KUN få godt ud af det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Retrieveren Besvaret November 10, 2012 Rapporter Share Besvaret November 10, 2012 Hun skal jo først lære at det er sjovt at teæne lydighed. Det kommer ikke bare af sig selv, det kræver en masse træning hvor hunden finder ud af at din belønning er super sjov! Og det med forstyrrelser - det skal hun nok få lært. Find et sted hvor de træner efter positive metoder og så bare igang med træningen. Du ar købt dig en aktiv arbejdshund, så det vil være så godt til din hund at komme til træning. Din hund er jo avlet til at arbejde og har brug for nye opgaver og udfordringer. Find noget som du synes er sjovt - så skal hunden også nok finde interesse for det Rigtig meget held og lykke med hende, jeg håber du finder et godt træningssted Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Abomination Besvaret November 11, 2012 Rapporter Share Besvaret November 11, 2012 Hun skal jo først lære at det er sjovt at teæne lydighed. Det kommer ikke bare af sig selv, det kræver en masse træning hvor hunden finder ud af at din belønning er super sjov! Og det med forstyrrelser - det skal hun nok få lært. Find et sted hvor de træner efter positive metoder og så bare igang med træningen. Du ar købt dig en aktiv arbejdshund, så det vil være så godt til din hund at komme til træning. Din hund er jo avlet til at arbejde og har brug for nye opgaver og udfordringer. Find noget som du synes er sjovt - så skal hunden også nok finde interesse for det Rigtig meget held og lykke med hende, jeg håber du finder et godt træningssted Vi arbejder med hende hjemme, fx. har vi netop fået mus under huset og hun har allerede fanget den første Ej spørg til side, selvom det nu er rigtig nok at hun har fanget en Glemte forresten også at hun også kan "Put dig" hvor hun så smider sig.. Nella er super klog kan jeg mærke, og de dage jeg ikke får kørt hende psykisk og fysisk træt, kan jeg mærke det på hende.. Mener desværre kun vi har (i gå afstand, vi har ikke bil) hvalpehold her i byen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts