Hop til indhold

Hunde med demens

Ulla H
 Share

Recommended Posts

Jeg har netop skrevet til den dyrlæge på KU, der forsker i hundedemens, om hun evt kan bruge min Molly, der i dec her er 12 1/2 år.

Det er for mig spændende, hvis jeg kunne følge , hvad undersøgelser går ud på og evt behandling.

Jeg mener Mollys er i 1 ste fase ,og har haft gamle hunde, der klart havde fået demens.

Og har en gang måtte aflive en sådan ellers kropsliv frisk ældre hund, da jeg ikke turde have hende gående med de andre hunde, når jeg var på job.

Har i nogle erfaringer vedr ændret opførsel, der ikke kommer af dårlig syn, hørelse eller gigt, eller andre sygdomme ??????

Link til indlæg
Del på andre sites

Thailos næse fejlede intet og alligevel kunne han hilse på min søsters nye hvalp uden at genkende hverken min søster eller svoger. Det gik først op for ham hvem der stod med den lille hvalp, da min svoger klappede i hænderne (det brugte jeg meget, da Thailo ikke var helt døv). Det signal var jo velkendt og fik ham på sporet, tror jeg.

Hvis du vil finde adfærdsændringer der kan være tegn på demens, tror jeg du skal kigge på de sanser der er i bedst behold hos hunden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender tegnede for allerede for snart 3 år siden fik jeg en brocure/spørgeskema ? på KU (KVL)da jeg kom til dermatolog med Victor.

Han var 10 år, men ikke demens , desværre cancer.

Den jeg måtte aflive kunne hoppe ind i et skab, jeg havde glemt at lukke og sidde at gø ind i bagvæggen. Er efterfølgende i tvivl om hun selv kunne finde ud??? I starten er det jo periodevis.

Jeg har også prøvet at stå og råbe og skrige og lege sprællemand, når de ældre ikke kunne finde mig og de løb nærmest lige forbi mig, trods hundefløjte også. Så bliver man klar over, noget er galt og de måske ikke engang kan finde hjem selv.

Link til indlæg
Del på andre sites