Hop til indhold

Hvorfor ikke galop under cykling?


Gæst wsg
 Share

Recommended Posts

jeg vil slet ikke gøre mig klog på det område men kunne det være at i cykler for hurtig så det er derfor de jeres hund ikke traver jeg tør slet ikke cykle med tyson for når han vil snuse så vil han det og så stopper han bare så¨behøver men ikke meget fantasi til hvad der så sker med mig

 

Nope, kørte ikke særlig stærkt.. Kunne knapt holde balancen.. Det går bedre når hun er løs.. Men hun sakker bagud..

Link til indlæg
Del på andre sites

En lille opdatering på Molsen:

 

Molsen har gået på et træningskursus hos Irene Jarnved (hund/hund-aggression for få nogle figuranter at træne på) og hun mente ikke Molsen har noget problem med andre hunde - Molsen har et problem med stress, hvilket jeg jo også godt vidste i forvejen.

Irene mente dog, at jeg skulle prøve at snakke med min dyrlæge, da stress jo bekendt kan bunde i smerter - dette skulle kun være for at udelukke eller bekræfte smerteteorien i forbindelse med stress....

Jeg har sideløbende sat hendes aktivering i vejret med fysisk træning og hjernearbejde, hvilket har hjulpet en del på stressniveauet.

 

Jeg har nu snakket med min nye dyrlæge og beskrevet Molsen for hende INCL. hendes manglende evne til at trave og skridte pr. automatik og hendes "valg" af gangart under cykling og i dagligdagen.....

 

Jeg skal nu til dyrlægen på onsdag, da hun nævnte en mulighed, som lige pludselig lyder ganske meget "troværdigt": hun fortalte, at hunde, der vælger almindelig trav og gang fra til fordel for galop og pasgang og samtidigt galoppere småt på bagbenene (med meget samlede ben) typisk har et problem i ryggen nærmere betegnet slidgigt i ryggen=problemer med bevægeligheden i ryggen og derfor vælger en anden gangart end trav og skridt......

Nu bliver Mollie kigget på af dyrlægen med henblik på en vurdering af om der er noget fysisk, der kunne ligge til grund for stressniveauet (skjoldburskirtlen el. lign.) samt om hendes ryg muligvis kunne være synderen - Mollie vil så blive røngtenfotograferet senere/snarest muligt, hvis dyrlægen mener, at ryggen kunne være synderen.

 

Dyrlægen er en af de bedre - hun nævnte også selv, at en adfærd også kunne være resultatet af forkert eller manglende opdragelse herunder også under- og overstimulering med hensyn til stress....

 

Jeg ved ikke, om jeg skyder gråspurve med kanoner i dette tilfælde, da rigtig mange springere netop går pas, men i det mindste kan jeg få afkræftet om resterne af hendes stressniveau er forårsaget af smerter, der ikke bare lige sådan kan rettes kiropraktisk eller mangel på stærke/markerede grænser i opdragelsen (det sidste er blevet ændret, men det kræver jo altså lidt mere end bare lige 7-14 dages træning eftersom det jo er en del års dårlige vaner, der skal vendes hos os begge).

 

MVH

Wivian.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst herlighund

Det er bare sådan at galop river ned, mens trav og gang bygger op. Desuden sætter galop gang i hundens jagt drift. En utrolig stærk drift, der ved megen motionering, giver det man kalder "stress". En simple forbindelse mellem hjerne og muskler. Desuden er løb ved siden af en cykel hårdt for hunden. Den bliver træt længe før ejer, da denne jo sidder forholdsvis mageligt. Så skal man i hverttilfælde kun cykle op ad stejle bakker for at være på linie med sin hund...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...