Hop til indhold

Fyrværkeri, Bachs og Zylkene


Missing
 Share

Recommended Posts

Har snakket med adfærdsting i aften - og hun har anbefalet at vi kører både baldrian og zylkene resten af måneden efter Zeus' chok. Så er det bare om det skal være baldrian eller grau, kan du se hvor meget virksomt baldrian der er i? Altså står det på dit glas?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Har snakket med adfærdsting i aften - og hun har anbefalet at vi kører både baldrian og zylkene resten af måneden efter Zeus' chok. Så er det bare om det skal være baldrian eller grau, kan du se hvor meget virksomt baldrian der er i? Altså står det på dit glas?

 

Ok det syntes jeg da også du skal følge hvis det er noget der virker.

Jeg kan ikke se hvor meget baldrian der er i pillerne - på deklarationen befinder baldrian sig som den 3. listede ting.

Jeg har i dag sat Oscar og Darwins dosering op til fuld dosis - 3 piller. Så vil jeg her de næste dag følge meget med i hvordan de opfører og virker på den dosis.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok det syntes jeg da også du skal følge hvis det er noget der virker.

Jeg kan ikke se hvor meget baldrian der er i pillerne - på deklarationen befinder baldrian sig som den 3. listede ting.

Jeg har i dag sat Oscar og Darwins dosering op til fuld dosis - 3 piller. Så vil jeg her de næste dag følge meget med i hvordan de opfører og virker på den dosis.

 

Det ved jeg jo ikke endnu om det gør. Det er pt. bare det jeg er blevet foreslået. Men kan nemlig godt lide tanken om magnesium og baldrian i en pille. Men ville gerne vide hvor mange mg baldrian der er i en pille.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Det ved jeg jo ikke endnu om det gør. Det er pt. bare det jeg er blevet foreslået. Men kan nemlig godt lide tanken om magnesium og baldrian i en pille. Men ville gerne vide hvor mange mg baldrian der er i en pille.

 

Jeg aner ikke hvordan zylkene virker - kan læse det er lavet på råmælk - hmm jeg er ikke helt vild med tanken om mælk (har noget med mælk) så her må andre byde ind med erfaringer.

Jeg vil klart selv vælge baldrian da jeg har set effekten både hos mine sønner som hos mine hunde.

 

Jeg kan ikke finde noget om indholdet af baldrian i grau tabletterne - magnesium synes at være repræsenteret i stor stil 7,5 % B6 vitamin 166mg - dertil kommer så urterne baldrian, vinterkirsebær, lupin og rosmarin - hmm :hmm:kunne måske være en ide at overveje magnesium og B6 vitamin i ren form og supplere med Baldrian.

 

Jeg vil lige se hvad der sker med Oscar og Darwin nu de er på fuld dosis - det kan jeg se i løbet af et par dage.

Link til indlæg
Del på andre sites

CBK ja det er lidt surt der ikke står hvor meget baldrian der er i en pille. Det kunne nemlig være fint at have noget at sammenligne med.

 

Jeg syntes det lyder som en god ide at give ham baldrian og zylkene resten af perioden. Det har virket vildt fint på Hogan i år, at vi er startet op så tidligt. Han plejer at reagere på det mindste men nu skal der faktisk en del til før han reagerer. For ham have baldrian ikke effekt alene, men sammen med zylkene kører det super :-D

Det er i hvert fald med at hjælpe ham så han ikke bliver bange for det pga chokket. Det der er sket med Hogan, er at vi reagerede for sent med træning efter et lydchok.

 

Ved ikke om du kan bruge det til noget, men det er bare mine erfaringer :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har købt dem hos GREENDOG

De kan også købes hos zooplus

 

der står der er 90 piller i glasset på greendogs hjemmeside - men der er 120 i

 

 

Så har vi også bestilt disse piller. Meget spændende at se om de har ligeså stor virkning på Ninja. Hun er ikke direkte fyrværkeriangst, men dog mere opmærksom i dagene efter. Tror vi kører hende stille og roligt ind på pillerne, og så ender med at give omkring 4-5 i dagene mellem jul og nytår + ugen efter nytår når folk skal have fyret det sidste krudt af. Hun vejer pt 23-24kg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ingen diarre her. Men synes ikke det baldrian rigtig virker - han var i hvert fald en pestilens i går, og plejer egentlig at være ret sød :slem:.

Så det her kan i hvert fald ikke holde ham rolig i fyrværkeri - men prøver Zylkene oveni også, nå det kan købes på mandag. (de skyder jo nok alligevel ikke ligefrem af i snestorm:hmm:) Havde adfærdsdamen også sagt det skulle være begge dele.

Hogan: så du har nok ret, noget med at de to midler virker lidt forskelligt, men støtter hinanden rigtig godt

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har købte baldrian hos Matas (til mennesker). Kan jeg bruge det til Nala? I så fald - hvor meget skal jeg bruge pr dag? Hun vejer 9 kg .. Hun får også zylkene (75 mg) og har også Bachs i huset (får hun dog ikke pt).

 

Wow - sikke meget drugs jeg har i huset ;-) Hehe

 

hund skal have 10-20mg aktivt baldrianstof pr kilo legemsvægt,

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er baldrian tilsat i grau tabletterne - jeg tror sagtens du anvende både dem og zylkene - da de begge er natur midler.

Jeg har som skrevet haft god effekt af baldrian rolin*at som er nogle af de mest kraftige baldrian piller man kan få. Og de har hjulpet rigtig godt på Oscar og Darwin - men de her Grau piller har overrakset mig meget. Dog har jeg for en sikkerheds skyld også almindelig Baldrian i huset.

 

her er en deklaration på grau pillerne: GAC Anti Stress 90 Tabletter

 

Jamen synes du de piller virker bedre end baldrian? Og hvordan bedre.... Hvordan er hundene nu de er på fuld dosis?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Jamen synes du de piller virker bedre end baldrian? Og hvordan bedre.... Hvordan er hundene nu de er på fuld dosis?

Det er kun Oscar der har været på fuld dosis de seneste par dage (Darwin har haft lidt med maven igen, så derfor har han ikke fået pillerne)

 

I går fik Oscar ikke pillerne - i stedet gav jeg ham en rolin*at - dette gjorde jeg for at kunne vurdere effekten. Sagt lige ud så virker rolin*at bedst på Oscar - Han sov faktisk hele aftenen og med det mener jeg - sov - han var lige ude midt på aftenen og lette ben - så sov han igen - ude igen sidst på aftenen og så forlangte han at komme op i sin kurv i soveværelset og her har han sovet lige til klokken 8 her til morgen.

 

Min vurdering i forhold til mine beagler er, så at almindelig/kraftig baldrian virker bedst. Der er også en god effekt på Grau pillerne - men jeg syntes baldrian virker bedst. Jeg kunne bruge Grau pillerne om dagen, men selve nytårs aften skal de have rolin*at pillerne.

 

Min yngste søn som har autisme tager også baldrian ind i mellem (og her kan der stå mange kræfter på spil for ham) almindeligvis tager han de piller der hedder Vitalia Baldrian som kan købes i de fleste supermarkeder - det er også dem jeg giver beaglerne f.eks. Oscar forud for en længere køretur. Og de virker rigtig godt på både Oscar og Darwin til dags brug. Rolin*at er mere en "knock out" pille - da den er ret kraftig - min søn siger han bliver søvnig af dem hvis han tager dem om dagen - så de er gode til aftenen og nat brug.

Link til indlæg
Del på andre sites

hund skal have 10-20mg aktivt baldrianstof pr kilo legemsvægt,

 

hmm, prøvede lige at regne på det og umiddelbart giver jeg det dobbelte for at få effekt..Men er lidt i tvivl for har ikke længere mit baldrian glas, så har bare set hvad der er i nogle af dem på nettet..

men i hvertfald giver jeg voksen dagsdosis til en stor hund, fordelt over hele dagen. Dvs at hvis der står på pakken at en voksen skal have 2-3 piller på engang for at feks at kunne sover (jeg har prøvet, det virker) så har sheila fået fesk 1 pille morgen og 2 til aften. men så kun få dage. Over længere tid ville jeg prøve mig frem til noget mindre..

Det var den dosis jeg fik at vide af en hømeopat engang for mange år siden da sille var ung og jeg brugte det jævnligt, når hun skulle være steder med mange mennesker, hvilket hun var utryg ved:)

Mysla kan dog ikke klare den høje dosis i maven, så det er kun selve nytårsaften hun får det om nødvendigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

hmm, prøvede lige at regne på det og umiddelbart giver jeg det dobbelte for at få effekt..Men er lidt i tvivl for har ikke længere mit baldrian glas, så har bare set hvad der er i nogle af dem på nettet..

men i hvertfald giver jeg voksen dagsdosis til en stor hund, fordelt over hele dagen. Dvs at hvis der står på pakken at en voksen skal have 2-3 piller på engang for at feks at kunne sover (jeg har prøvet, det virker) så har sheila fået fesk 1 pille morgen og 2 til aften. men så kun få dage. Over længere tid ville jeg prøve mig frem til noget mindre..

Det var den dosis jeg fik at vide af en hømeopat engang for mange år siden da sille var ung og jeg brugte det jævnligt, når hun skulle være steder med mange mennesker, hvilket hun var utryg ved:)

Mysla kan dog ikke klare den høje dosis i maven, så det er kun selve nytårsaften hun får det om nødvendigt.

 

retter lige mig selv..Det passer nok meget godt med 10-20 mg ekstrakt pr kilo legemsvægt. Det var lige det med om man skulle regne ud efter aktivtstof/ekstrakt eller totale indhold af baldrian.

Link til indlæg
Del på andre sites

Pt er Zeus på bachs og baldrian - regner nu med at han skal på Zylkene også. Grundet det føromtalte chok

 

Synes ikke jeg kan mærke noget på ham i dagligdagen - men i går blev der skudt et lille batteri af tæt på uden at han sagde en lyd, eller blev bange.

 

På et tidspunkt i dag åbnede jeg døren til terrassen, og der blev skudt raketter af et sted i nærheden - først stod han lidt og lyttede, og så hoppede han ud i haven og gøede lidt af det... Så tog ham ind med det samme igen.

Næste gang han skulle i haven skulle der så lige en håndfuld godbidder til før han ville gå ud. Og nu her var der så intet... Så må vel gå ud fra at baldrianen og bachs hjælper i et eller andet omfang ikke?

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan virkelig give thumbs up for baldrian og zylkene - de skyder vildt af lige nu - og Zeus ligger bare og kigger! Det er så fedt at opleve og se!

 

:klap:

 

Vi giver Zylkene nu (og har i en uges tid) Der mærker jeg ikke noget.

 

Den anden aften skød de af på vejen bag ved, netop som vi var på vej ud i haven. B blev meget skræmt. Jeg gik ind og gav ham Bachs. Først sad han bare i køkkenet og kiggede. Efter ca 45 min lagde han sig ind på Størstens værelse og sov. Efter en lur kom han og bad om mad - I HAVEN. Så det virkede klart her. Ingen reaktion, da der blev futtet af lidt senere den aften.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
Gæst Ninja-Miffi

Vi har prøvet at give vores lille Malteser (1,5 år og 4,5 kg) 75 mg Zylkene i dag - og det virker lige modsat på hende?! Vi har prøvet at give hende 75 mg en gang før med samme resultat....

Efter ca 1 times tid begynder hun at ryste helt ukontrolleret og gispe, ja vi kan faktisk ikke rigtigt få øjenkontakt med hende, for hun virker bare total angst!! Hun vil op at putte og vi kan næsten ikke holde hende, fordi hun ryster så meget - desuden siger "alle de kloge" jo også, at vi ikke skal ynke dem, når de er bange :/

Jeg har forgæves forsøgt at få fat i vagtdyrlægen - for vi aner ikke hvad vi skal gøre? Og hvad pokker gør vi nytårsaften??

Sidste år var hun meget angst nytårsaften, men efter flere Zylkene faldt hun endelig i søvn (uden de ovennævnte bivirkninger).

 

Er det noget som nogen har oplevet? Og i så fald hvad har I gjort?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...