Hop til indhold

Har simpelthen jordens bedste hund!


Gæst Quiby
 Share

Recommended Posts

Hey:-)

Lige et optursindlæg over min søde hund:-)

 

Min kæreste og jeg kører jo til træning en gang i ugen med Silja, hvor hun altid bliver skidt og kaster op(til trods for at hun intet mad får udover hendes morgenmad, som ligger 10 timer inden træningen og 2 ingefærstabeletter) plus vi faktisk altid har måtte bære hende ind i bilen indtil vi simpelthen ikke kunne løfte hende mere, men vi fandt så ud af det var fordi hun lige tog røven på os, så en dag bad jeg hende om at gå ind i bilen med en lidt streng stemme, og vupti så var bæstet inde. Ellers har hun altid stoppet ved trappen til hoved døren når hun så bilen var bakket ud af garagen og klar til at køre.

I dag stod jeg og skulle hente noget i Silkeborg jeg skulle bruge senere i dag, men kæresten havde bilen. Så jeg tænkte, jeg tager Silja med i bussen, hvorefter vi tager i hundeskoven senere.

Det gjorde jeg så, dog var det først da jeg var på vej op til bussen jeg kom til at tænke på hun havde fået morgenmad kun en time før vi skulle af sted:damn: og syntes altså det er så flovt, hvis hun gør det i bussen..

Men vi kom hen til bussen, og Silja mente at det kun kunne gå få langsomt med at komme op i bussen og se hvad der skete derinde, så mor her bagefter for at følge med, hun stoppede dog hurtigt ved chaufføren, for han havde guffere til hende. Syntes det var super fedt han havde det, for så er det jo endnu bedre at gå ind i bussen!:banan:

Vi kommer så ned på den store plads der er i midten af bussen, Silja sætter sig og så sidder hun egentlig bare og kigger lige så stille, indtil hun ligger sig ned. Så skulle vi af, så kom den næste udfordring (kun for mit vedkommende åbenbart) jeg syntes altid jeg har døjet med at hvis der sker for mange ting har Silja svært ved at gå pænt, og jeg har svært ved at komme i kontakt med hende til trods for alverdens lækre små bløde guffere. Men i dag gik hun så pænt HELE tiden og kiggede op på mig med jævne mellemrum, så fed en oplevelse! Så kom der en ambulance for fuld udrykning, den var hun ikke vild med, men hun gik stadig pænt! Det er kun anden gang hun er med inde i "storbyen", så jeg har god grund til at være stolt. Vi har aldrig haft hende med fordi hun bliver så skidt af at køre bil.

Så skulle jeg hente en ting i Føtex, så fordi jeg vidste det kun var den ene ting og hvor den var jeg skulle have, bandt jeg hende udenfor lidt væk fra alle urolighederne(ville ikke udfordre skæbnen) da jeg kommer tilbage er der en ældre dame som er ved at låse sin cykel op som spørger mig om det er min hund? Årh fuck, hvad har kræet nu lavet tænkte jeg bare.. men hun havde kun ros at komme med! Hun havde godt nok snakket med hende (det har jeg det svært med når jeg ikke er der folk gør, hvis der nu skulle ske noget) hun syntes Silja var SÅ sød, og det var let at se hun var godt opdraget, men det havde nok også taget mange år mente hun. Der måtte jeg så fortælle hende at hun kun var 8 mdr. Hun blev helt forbavset og sagde, jamen hun er jo så rolig, og så stor! Men hun syntes det var rigtig dejligt at se en med styr på sin hund, og hun så lækker og sund ud i pelsen og var så smuk. Jeg kunne bare mærke jeg blev 10 cm højere:lun: Jeg er så stolt af min hund, og jeg elsker simpelthen når folk kommenterer at hun er godt opdraget, mange var imod da jeg fortalte jeg skulle have hund efter jeg flyttede hjemmefra og i hus, da jeg fortalte at det var en rottweiler, hun er jo min første hund, så mange blev bekymret. Min egen far snakkede faktisk ikke med mig i næsten 14 dage fordi han var så gal på mig, men nu betragter han Silja som en del af familien.:hjerte:

 

Hov, kan se indlægget blev lidt længere end ventet, men kunne altså ikke gøre det kortere:roll:

 

Hvad har I lavet med jeres hunde i dag?:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejlig historie om søde Silja. Hun er skøøøøøn!:lun:. Dejlig det gik så godt med busturen. Jeg kan godt forstå du var spændt, nu hun kan blive dårlig.

Måske hun vokser helt fra det at kaste op på køreturene, så I kan tage hende med flere steder hen.

 

Hvor træner I med hende henne?

Der ligger nemlig en rottweilerklub i Linå. De træner vistkun IPO lige nu, men har også planer om rally. Men nu ved jeg jo ikke om I har planer om fortsat at gå til træning med hende?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Karina:-)

Ja det var skønt hun var så sød at have med, tog bussen igen dagen efter, og hun var en sand engel at have med:-)

Vi har bestemt planer om at starte hende op igen, dog starter vores hold først optil januar:-)

Vi kan ikke være med i rottweiler klubben, da der ikke er papirer på hende:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Karina:-)

Ja det var skønt hun var så sød at have med, tog bussen igen dagen efter, og hun var en sand engel at have med:-)

Vi har bestemt planer om at starte hende op igen, dog starter vores hold først optil januar:-)

Vi kan ikke være med i rottweiler klubben, da der ikke er papirer på hende:-)

 

Er du sikker på det?

Jeg var tilfældigt derhenne en dag der var træning, hvor jeg talte med formanden. Hun sagde at Gracie og jeg godt måtte træne der, f.eks. på deres rally-hold. Det krævede bare jeg blev meldt ind i rottweilerklubben, selvom Gracie hverken er eller bliver rottweiler. Desuden var der en del hunde af racen malinois der trænede i klubben.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...