Hop til indhold

Regnbuehinde betændelse IGEN

Gæst ftrolle
 Share

Recommended Posts

Hej allesammen.

Jeg har en chihuahua på 3 år og igennem det sidste halve år har hun desværre on and off haft regnbuehinde betændelse, hun har været i behandling med øjnedråber som udvider pupillen og prednisolon (Binyrebarkhormon) Hun har efter hver behandling blevet rask, men nu er desværre kommet tilbage igen. Hun blev sterlierseret her for en lille måned siden og alt gik rigtig godt.

Jeg har hørt så meget dårligt om prednisolon og må erkende jeg vil sige til min dyrlæge senere i dag at jeg helst ikke vil have at hun skal have dette medicin, men der må da være noget andet??

Er der nogen som har nogle erfaringere med denne sygdom og fremtiden?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender intet til sygdommen, men jeg ved lidt om binyrebark:genert:

Har hunden nogle bivirkninger på binyrebark? Hvis den har, er der andre typer binyrebark i kan prøve for at se om der er et præperat uden bivirkninger. Dog er der de langsigtede bivirkninger, nemlig nedbrydning af kroppens eget væv. OG det er jo en afvejning af den kortsigtede livskvalitet contra et lang liv. Hvis i fortsætter på binyrebark, vil hundens liv givetvis blive forkortet. Hvor meget er ikke til at sige. Men hvis alternativet er konstant regnbuehindebetændelse, må i afgøre hvad der er det midst dårlige alternativ.

Så vil bare sige :ae: til jer!

Link til indlæg
Del på andre sites

:ae: min mand får jævnligt regnbuehindebetændelse, i år har det været ekstremt slemt, noget med vejret, så han har dryppet i snart 4 måneder og skal fortsætte. Er ikke klar over hvad han får, men det er IKKE binyrebark eller andet farligt.

Tror måske ham Finn er en jeg har været hos, er lidt i tvivl, men var hos en vildt rar og dygtig øjenlæge.

Link til indlæg
Del på andre sites