Hop til indhold

FT Cocker... "Snakker" den meget?


Gæst Chakakhan
 Share

Recommended Posts

Gæst Chakakhan

Hej, jeg er ny i dette forum :)

 

Min kæreste er meget glad for jagt, og har haft Weimaraner og Gammel Dansk Hønsehund tidligere.

Han kunne godt tænke sig en ny udfordring, og vi har googlet en del på FT Cocker'en.

 

Der er egentlig 2 ting, jeg gerne vil spørge om.

 

1. Det ser ud som om, at denne hunderace er meget "snakkende", når vi kigger på forskellige links. Min kæreste er ikke interesseret i en alt for "snakkende" hund, når han går på jagt... er dette et fænomen, som er særligt kendetegnende for FT Cocker'en? Altså, at den giver lyd fra sig i stor stil?

 

2. Det virker til at være en særdeles aktiv hund. Vil den kunne klare både jagt og evt. agility, uden at det bliver for forvirrende for den? (Jeg er selv meget glad for træning med agility) ... det sidste er på ingen måde et "must", blot en forespørgsel - Jeg vil også nyde markprøver m.v.

 

På forhånd tak ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har 4 ft cocker og de er mere snakkede end ft springeren, men hvis I køber af markprøve præmieret forældre burde det ikke være noget problem. Lyd er ikke tilladt på markprøver.

Mine ft cockere går både til jagt/markprøver og agility

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har en FT springer - ved godt det ikke helt er det samme - og han snakker en del.

Jeg er sikker på at han ville elske at løbe agility udover jagten (hvis nogen af os ellers gad :lol: ) og de er jo kvikke som bare fanden, de små spanieldyr, så jeg er sikker på at de sagtens kan kende forskel på situationerne. Især hvis det er med forskellige førere :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chakakhan

Tak for jeres svar :)

 

Jeg er da blevet lidt klogere... men vi læser netop at der er en ret stor forskel på springer og cocker, så det er jo lidt vigtigt at vide om det også gælder "ordforrådet" :o)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Hej, min ft cocker snakker ikke når den er på jagt og den er super god til agility..men dens favorit er næse og spor arbejde. En fantastisk hund..som dog kræver meget stimulering og opmærksomhed.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...