Hop til indhold

En titel?


Hopsa
 Share

Recommended Posts

Jamen snobbet har jeg alle dage været, jojo :mrgreen:

 

Tak skæbne det var alligevel en tråd der tog en drejning den her, hvis folk har behov for præmier, hyldest og andre gulerødder er de velkommen, jeg synes stadig det er sjovt :-)

 

Har heller aldrig opfattet dig som snobbet. Derfor det undrer mig at du kommer med den indstilling til KTH.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg fatter da heller ikke lige det sjove her :vedikke: KTH er jo for en stor del ganske relevante ting, ift. til LP1. For sig mig lige, hvad en hverdagshundeejer skal kunne bruge spring, næseprøve og apport til... Især som det foregår til LP-prøverne. At jeg så ikke gider kurve-øvelsen... Det er så noget andet.

 

Jeg synes såmend det var på tide - når man kan få titler på så meget andet, så hvorfor ikke også på dette. Det viser stadig, at hunden har et sind, der er til at arbejde med.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan da være jeg læser det helt forkert, men synes da at en ordveksling som denne er liiidt nedladende..?? :vedikke:

 

Jeg er ikke fortaler for letkøbte titler, hverken inden for brug eller udstilling. Alle de tåbelige titler der i nogle lande kan hentes på udstillinger har jeg præcis samme holdning til. At lave en titel på sin hund synes jeg bør kræve noget ekstra inden for grenen. Det er ikke en nedladenhed over for dem der benytter sig af systemet og laver titler på deres hunde i en lind strøm, men en virkelig dyb forundring over at "køkekort til hund" er noget der udløser en titel, det havde jeg virkelig ikke forventet.

Det sjove ligger i den tanke at man efter hver træningspas trasker hjem med en hund der er blevet en titel rigere, jeg synes det er komisk....

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ikke fortaler for letkøbte titler, hverken inden for brug eller udstilling. Alle de tåbelige titler der i nogle lande kan hentes på udstillinger har jeg præcis samme holdning til. At lave en titel på sin hund synes jeg bør kræve noget ekstra inden for grenen. Det er ikke en nedladenhed over for dem der benytter sig af systemet og laver titler på deres hunde i en lind strøm, men en virkelig dyb forundring over at "køkekort til hund" er noget der udløser en titel, det havde jeg virkelig ikke forventet.

Det sjove ligger i den tanke at man efter hver træningspas trasker hjem med en hund der er blevet en titel rigere, jeg synes det er komisk....

 

Nå, men det må jo stå for dig, så... Jeg tror bare jeg hopper ud af tråden her...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ikke fortaler for letkøbte titler, hverken inden for brug eller udstilling. Alle de tåbelige titler der i nogle lande kan hentes på udstillinger har jeg præcis samme holdning til. At lave en titel på sin hund synes jeg bør kræve noget ekstra inden for grenen. Det er ikke en nedladenhed over for dem der benytter sig af systemet og laver titler på deres hunde i en lind strøm, men en virkelig dyb forundring over at "køkekort til hund" er noget der udløser en titel, det havde jeg virkelig ikke forventet.

Det sjove ligger i den tanke at man efter hver træningspas trasker hjem med en hund der er blevet en titel rigere, jeg synes det er komisk....

Jeg kan ikke se det komiske i det for langt de fleste almindelige hundeejere ville ikke bare kunne valse lige igennem uden at have deltaget i kurset. Folk skal immervæk kunne bevæge sig rundt med deres hund i løs line uden at den er på plads,... det er der sgu mange der ikke kan (også blandt de der ellers kan bryste sig af at have en LP titel).

 

DKK har det sådan at man får en titel hvis man har bestået en af deres prøver, så selvfølgelig kan de ikke sige at kørekortet ikke er krævende nok til at udløse en titel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...