Hop til indhold

Juleskuet i KØGE i går :-)


bernerazuro
 Share

Recommended Posts

Igår endte med at blive en ret lang dag :-)

 

Vi var jo til juleskue i Rishøj/Køge - for første gang afsted i et år... Det var selvsamme skue sidste år, der blev det sidste inden han sprand det andet korsbånd.

 

Men nu er vi omsider igang igen :hjerte: Og Møffe klarede det så fint!

 

Først kommer vi ind i ringen og dommeren starter med at udbryde "Sikke en flot hund, du har der" og "Glædelig forjul" :lol: Hvorefter han går Møffe igennem og roser og roser og roser. Intet negativt nævner han, udover at Møffe da vidst er i fuld fæld :lol: Ligesom alle de andre, som han herefter bemærkede med et glimt i øjet :lol:

 

Dog kommenterede han Møffes undermund - han har fået slidt tænderne ned her... Har slet ikke selv tænkt over deres størrelse, men åbenbart... Forstår bare ikke hvordan, får han bruger dem mig bekendt ikke rigtig til noget :vedikke:

 

Men derudover, så fik rosen altså ingen ende og dommeren faldt vist nærmest bagover, da Møffe satte i løb :shock: Han var mægtig begejstret for Møffes bevægeapparat, sjovt nok. For jeg blev nød til at løbe mega langsomt, så Møffe ikke gled på det glatte gulv (fik ros fra dommeren for netop dette faktisk) og så tages Møffes forhistorie i betragtning med bagbenene.

 

Men ja, vi var eneste hanhund i Åben Klasse, så vi fik Excellent, hvorefter vi ventede til Åben Klasse tæverne var bedømt. Herefter skulle vi ind og konkurrere mod dem - og gæt liiige hvem der vandt? :lun: Min lille Møffe :lun:

 

Vi løb et par runder, hvorefter dommeren pladserede os og fortalte, at Møffe blev vinderen - han havde ikke en sk*d forstand på racen, indrømmede han selv, men Møffe kunne godt nok løbe. Og så tog vi en æresrunde, hvor dommeren udbrud "SE lige det afskub!" :banan:

 

Og så havde vi pludselig en billet til Store Ring mod alle de andre Åben Klasse vindere (nix, der blev ingen BIR-placering, hundene bedømtes kun i deres aldersklasse) :shock: DET har vi jo aldrig prøvet før... Og gaaaal en ventetid, tænkte at den ville føles kortere, når nu man selv skulle i ringen også, men nix. Både jeg og Møffe var pænt trætte til sidst, da det endelig var tid, men vi klarede den alligevel - jeg fik et lille adrenalin-kick og Møffe blev tilpas overbevist om, at der måske kunne ske noget spændende til, at han gad stå og løbe. Men der var ikke meget fut i ham længere :lol: Og vi blev heller ikke placeret. Men nu har vi prøvet det :-)

 

Her følger kritikken:

En tiltalende substansfuld ghan, af god type, flot hoved, komplet tandsæt, i undermund af intensiver i over mund, i i undermund ude af linje, dejlig pel s i fuldt fæld (lol, som han sagde - det var de allesammen), gode aftegn, kraftige benstammer, frie bevægelser vises abso lut til sin fordelSe mere

Og nogle billeder fra dagen :-)

IMG_7846.jpg

 

Vi mødte derudover Missmette med Hugo og er overbevist om, at jeg så Inkognito i ringen - men nåede desværre ikke at finde hende efterfølgende...

IMG_7847.jpg

IMG_7856.jpg

IMG_7862.jpg

IMG_7870.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat

Tillykke med det fine resultat..

Angående hans tænder lyder det som om han har lidt tangbid i stedet for saksebid? Dommeren skriver at de nederste er slidt af de øverste fortænder.. Det har jeg også et par stykker der har. Løverne skal have saksebid men tangbid accepteres. Ved ikke hvordan det er med Bernerne?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med det fine resultat..

Angående hans tænder lyder det som om han har lidt tangbid i stedet for saksebid? Dommeren skriver at de nederste er slidt af de øverste fortænder.. Det har jeg også et par stykker der har. Løverne skal have saksebid men tangbid accepteres. Ved ikke hvordan det er med Bernerne?

 

Tangbid accepteres også her så hut jeg visker, men mener ellers at jeg har fået at vide, han har saksebid... Men det kan da være et bud, hvis det kan slide. Så det er det i undermund af intensiver i over mund betyder? For den sætning har jeg studset over...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Tangbid accepteres også her så hut jeg visker, men mener ellers at jeg har fået at vide, han har saksebid... Men det kan da være et bud, hvis det kan slide. Så det er det i undermund af intensiver i over mund betyder? For den sætning har jeg studset over...
JA det er tydeligvis en ringsekretær der ikke har anet hvad han snakkede om (fortænder hedder incisiver)
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren

Tillykke Rikke og Møffe med det fine resultat,:hjerte: og I har sgu fortjænt al den ros dommeren kom med! :5up:

 

Fine billeder, forståeligt at i passer på med farten, det gulv ligner jo en skøjtebane :shock: hvorfor er der ikke lagt tæpper ud i ringen, det

bruges måske ikke mere? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke Rikke og Møffe med det fine resultat,:hjerte: og I har sgu fortjænt al den ros dommeren kom med! :5up:

 

Fine billeder, forståeligt at i passer på med farten, det gulv ligner jo en skøjtebane :shock: hvorfor er der ikke lagt tæpper ud i ringen, det

bruges måske ikke mere? :vedikke:

 

Tak for rosen :kys:

 

Og ang. tæpper, så er det bare DKK og deres kredse i en nøddeskal - det er åbenbart for dyrt og besværligt at opbevare, anden forklaring kan jeg ikke finde :vedikke: Mærkeligt nok, så har de fleste Specialklubber og deres kredse/træningspladser råd til det og får det også opbevaret :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

SÅ flot Rikke, tillykke!

 

Ja, jeg har jo også lidt pral at komme med :oops:. Hugo fik særdeles lovende og gik videre til store ring. Her gik han hele vejen og blev bedste hvalp af alle racer. I Best In Show endte vi med en flot 4. plads ud af 8. Så er ovenud tilfreds og stolt af min lille Huxi :lun:

Juleskue_2012 245.jpg

Juleskue_2012 248 (1).jpg

Juleskue_2012 295.jpg

Juleskue_2012 310 (2).jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

SÅ flot Rikke, tillykke!

 

Ja, jeg har jo også lidt pral at komme med :oops:. Hugo fik særdeles lovende og gik videre til store ring. Her gik han hele vejen og blev bedste hvalp af alle racer. I Best In Show endte vi med en flot 4. plads ud af 8. Så er ovenud tilfreds og stolt af min lille Huxi :lun:

 

Aaiii, er det Huxi han hedder? Jeg var helt 100 på at det var Hugo :oops: Men kæmpe stort tillykke! Vi blev desværre ikke til at se BIS, men fik da set ham vinde over hvalpene :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Aaiii, er det Huxi han hedder? Jeg var helt 100 på at det var Hugo :oops: Men kæmpe stort tillykke! Vi blev desværre ikke til at se BIS, men fik da set ham vinde over hvalpene :banan:
Takker. Han hedder Hugo, men vi kalder ham nok måske lidt Huxi...

 

 

Ta

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan godt tænkes, at du så mig i ringen ;-)

 

Jeg fik ihvertfald lov til at være derinde længe nok og ALT for længe, hvis du spørger Emma :-)

 

Og ja, jeg forsvandt meget hurtigt bagefter, da der ingen grund var til at blive.

 

Emma fik godt nok Excellent og kvalificerede sig til store ring i mellemklassen, men eftersom vores ringdommer også skulle dømme mellemklassen i store ring var der ingen grund til at udsætte Emma for det, da hun havde udtrykt bekymring om hendes temperament.

Emma viste endnu engang, at det der udstillingsnoget ikke er for hende og hun ville faktisk helst bare ud af ringen eller rettere ville slet ikke ind. Hun trak sig voldsomt for dommeren og var ekstremt trykket.

Dommeren var ellers rigtig flink og gav hende rigtig meget nus, men alligevel fik vi kommentaren: "meget ung hund og meget forsigtig/reserveret, men tør op" - dette er ikke racetypisk eller ønskværdigt for racen.

 

Jeg valgte at trække hende for store ring, da der ingen grund til er at udsætte hende for det, når hun ikke bryder sig om det.

 

Emma har hermed vundet sig en laaaaaannnnnnnggggg udstillingspause og der er noget usikkert om hun overhovedet kommer tilbage i ringen, da hun har vist mindre og mindre lyst til ringen over denne sæsons indendørsudstillinger.

 

Jessie havde en date med min veninde i ringen, da Emma jo bliver 2 år i maj og jeg derved stod med et logistisk problem, hvis de begge skulle udstilles og min veninde havde tilbudt at blive Jessie's handler ved de udstillinger, hvor hun (veninden) havde tid, så hun skulle afprøve det ved et skue.

 

Skal vi bare sige, at Jessie IKKE var enig i det smarte i den beslutning.

 

Jessie opførte sig 10 gange værre end Emma og var så trist og utryg i ringen, at hun fik en Very Good ud af det.... En very good til et skue på en hund, der det sidste år har flere klassesejre og placeringer i bedste tæve på de internationale udstillinger.... Den havde jeg sgi ikke set komme, men baseret på hendes opførsel var det helt beregttiget.

 

Det var nu synd både for Jessie og min veninde, at det skulle gå så dårligt.

 

Så i fremtiden er jeg Jessie's handler og Emma er heppekor på sidelinien :mrgreen:

 

Min veninde og jeg besluttede derfor, at BurgerKing kaldte og vi smuttede allerede kl. 11.30.

 

Det er lidt ærgeligt, at Emma ikke vil det der udstillingsnoget, da hun har et kæmpe potentiale, men hun skal ikke udsættes for det, når hun hader det - måske ændrer det sig, når hun bliver lidt mere moden, men ændrer det sig ikke, så bliver hun bare ikke udstillet mere.

 

Det har dog gjort mit valg mellem Jessie og Emma i udstillingsringen noget nemmere :mrgreen:

 

Tillykke med din fine bedømmelse forresten :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...