Hop til indhold

Hvor mange chokoladekiks før det er farligt?


sonja77
 Share

Recommended Posts

Her til aften da jeg trænede alene hjemme med Tyson, havde jeg efterladt en pakke chokoladekiks på sofabordet. Den var i en frysepose, der var lukket med elastik, så jeg troede, at det var ok. Men jeg har ikke trænet problemløsning med Tyson for ingenting, så da jeg kom tilbage, var det lykkedes ham at åbne posen, og han var godt i gang med at gnaske chokoladekiks i sig.

 

Jeg ved ikke, hvor mange han har nået at spise, men i hvert fald 4-5 stykker. Chokolade er jo giftigt for hunde, og jeg tænker, at det må være noget i kakaoen, der indeholder det giftige stof? Og der er jo kakao i chokoladekiksene.

 

Så nu er mit spørgsmål, hvor mange chokoladekiks mon Tyson skal spise, før det er giftigt for ham?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Her til aften da jeg trænede alene hjemme med Tyson, havde jeg efterladt en pakke chokoladekiks på sofabordet. Den var i en frysepose, der var lukket med elastik, så jeg troede, at det var ok. Men jeg har ikke trænet problemløsning med Tyson for ingenting, så da jeg kom tilbage, var det lykkedes ham at åbne posen, og han var godt i gang med at gnaske chokoladekiks i sig.

 

Jeg ved ikke, hvor mange han har nået at spise, men i hvert fald 4-5 stykker. Chokolade er jo giftigt for hunde, og jeg tænker, at det må være noget i kakaoen, der indeholder det giftige stof? Og der er jo kakao i chokoladekiksene.

 

Så nu er mit spørgsmål, hvor mange chokoladekiks mon Tyson skal spise, før det er giftigt for ham?

 

Jeg tror han bliver fed før han bliver syg af chokoladen.

Med mindre du køber et meget dyrt og specielt mærke så er der ikke ret meget chokolade/kakao i chokolade kiks.

Jeg ville ikke bekymre mig. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå så prøver jeg igen, lortet gik ned da jeg ville poste:evil:

 

Nå men jeg vil mene at der ikke er så meget at være bange for, det er jo ikke det bedste kvalitets chokolade de bruger til chokoladekiks, så Tyson har bare fået en lille en på gourmet opleveren hos hunde:mrgreen:

 

Men der skel 50-100 gram af det mørke for at det kan tage livet af en hund, alt efter hvor stor eller lille den er...

 

Af det lyse skal der mellem 100-200 gram til før det bliver farligt, i den lyse er der jo ikke så meget cakao i som i den mere koncenterede mørke...

 

Så vidt jeg kan huske er det leveren der bliver engrebet:neutral:

 

Emma har selv haft en mindre kærlighedsforhold til 350 gram antohn berg´s fine chokolade, det fik vi hurtigt stoppet med dyrelægens aktive kul, men sjovt nok var hun ok under hele forløbet:rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst c-schneiders
Det var godt nok de dyre, økologiske chokoladekiks, han fik gnasket i sig, men I har nok ret, der er nok ikke så meget kakao i. Han har heller ikke virket sløj på nogen måde.

 

Eftersom der er en del sukker i chokoladekiks, så virker de nok mere opkvikkende på ham. Så det er sikker derfor han ikke har været sløj :mrgreen:

 

Nej pjat til side. Jeg ville ikke frygte noget her, det er så små mængder han har fået så det betyder ikke noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...