Hop til indhold

Tisse på lygtepæl


Katrine92
 Share

Recommended Posts

Anne Lise Hansen: mener du at man selv er ude om at ens cykel tisses på, hvis man lader den stå i offentligheden?

 

Og mener du at det er ok at dine hunde tisser på butiksskilte og barnevogne, fordi du har to hanhunde og det er svært at kontrollere?

jeg mener at man selvfølgelig selv har et ansvar for hvad man sætter hvor - også hvis man sætter sin cykel foran / opad en gadedør - JA det sker ofte her hvor jeg bor så har man selv ansvaret , det er ikke ensbetydende med at mine hunde tisser op ad alt, men det ville være rart at slippe for at fortovet var helt eller halvt spærret af div cykler - skilte og varer fra forretninger,
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 54
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg mener heller ikke at hunde skal have lov til at tisse på folks blomsterkrukker, for det ødelægger jo noget. Urin gør bare intet ved et dæk og bliver skyllet af når det regner.

 

Og til det sidste du skriver: Stort set alt hvad man selv har valgt at have, kommer andre til at skulle leve med. Det drejer sig om larmende motorcykler, stereoanlæg, brændeovne, store træer i baghaven, fuglefodring eller det rod nogle mennesker finder iorden at have til offentlig beskuelse og jeg kunne blive ved. Hvorfor skal hunde lige sorteres fra og være det eneste omverdenen ikke skal forholde sig til?. :vedikke: Det forstår jeg ikke.

 

Jeg giver dig ret i at der findes mange ting i samfundet man skal "finde sig i". Men jeg synes stadig at man skal respektere andres ting.

En larmende motorcykel er hurtigt kørt forbi og så er man jo ovre det. Ligesom en hund som siger vov én gang i haven et par gange i ugen. Det er jo hurtigt ovre og det sker der intet ved. (Snakker ikke vedvarende gøen her). Hvis man har et problem med naboens træ i haven, brændeovnen, fuglefodring eller andet så mener jeg at man kan tage en snak med naboen om problemet og finde en løsning.

 

Jeg kan ikke lade være med at føle at dine eksempler alligevel er anderledes end det at have hund. Jeg kan jo gå ind til naboen og tage en snak med vedkommende. Jeg kan til gengæld ikke stå ude ved min postkasse og bede samtlige hundeejere om at tage hensyn og lade være med at tisse på den. Dette er bare et eksempel - der er vist ingen hunde der kan nå til at tisse på min postkasse.

 

Jeg kan bare mærke med mig selv at fordi naboens hund står og gøer, eller genboens børn larmer i haven, eller ham to huse længere væk kører motorcykel, så føler jeg ikke at jeg så har "mere ret" til at være her med min hund, end hvis ikke de havde gjort de ting :vedikke:

 

Så for mig føles det anderledes. Men jeg vil give dig ret i at der ikke sker nogen skade ved urin på "ikke levende materialer". For mig er det et høflighedsspørgsmål, og det er et hensyn jeg gerne vil tage, at min hund ikke tisser på andre folks ting. Men sådan er vi jo så forskellige og det skal vi heldigvis have lov til at være :-)

 

Nå nu har jeg vist trådt nok rundt i det samme, og det var vel egentlig ikke engang det tråden handlede om - tak for en god debat om emnet :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg mener at man selvfølgelig selv har et ansvar for hvad man sætter hvor - også hvis man sætter sin cykel foran / opad en gadedør - JA det sker ofte her hvor jeg bor så har man selv ansvaret , det er ikke ensbetydende med at mine hunde tisser op ad alt, men det ville være rart at slippe for at fortovet var helt eller halvt spærret af div cykler - skilte og varer fra forretninger,

 

Det kan være jeg helt har misforstået det, men for mig lyder det næsten som om at det er okay, fordi andre gør noget "forkert" ved at stille deres cykler uhensigtsmæssigt for dig, så giver det ret til at hundene må tisse på hvad de vil? Jeg kan sagtens forstå at du er træt af cykler der fylder det hele, og er også klar over at dette i mange store byer ER et problem at der ikke er pladser nok til cykler. Men for mig virker det absurt at man så har "ret til" at lade sin hund tisse på dem.

Men sådan er vi mennesker jo heldigvis så forskellige og det er jo godt at høre forskellige meninger og argumentationer :-D

 

Nå men jeg har forklaret min mening og holdning så rigeligt - ville bare lige svare på det her indlæg også :-)

 

Tak for en god debat Anne-Lise Hansen :-P

 

Og så lige på falderebet: hvis jeg lige er ved købmanden og kommer ud og sætter mig på cyklen, så kan det jo næsten ikke undgåes at mine bukseben rammer mod den der stang på midten af cyklen (øhh håber i ved hvad jeg mener :mrgreen:). Jeg er på vej til min veninde hvor vi skal hygge hele eftermiddagen. Men nu lugter mine bukser af hundetis, fordi en hund tissede på cyklen/stangen. Det synes jeg da ærlig talt ikke er så lækkert. Blandt andet også derfor jeg synes det ikke er så lækkert med hundetis på cykler.

Link til indlæg
Del på andre sites

prøv at stå indenfor i din opgang og så skulle fjerne en cykel der er parkeret op ad opgangen - samtidig med at du skal holde døren åben og har to hunde i snor - ja så har man altså lyst til at lade hundene overtisse den totalt, men hvis man ser så dårligt som cyklist at man ikke kan " se" en dør , så ville det jo være mest ufarligt for cyklisten helt at lade være at cykle ...... Det er ikke ensbetydende med at jeg lader mine 2 lette ben op ad alt , selv om jeg godt indimellem kunne have lyst til det....

Link til indlæg
Del på andre sites

prøv at stå indenfor i din opgang og så skulle fjerne en cykel der er parkeret op ad opgangen - samtidig med at du skal holde døren åben og har to hunde i snor - ja så har man altså lyst til at lade hundene overtisse den totalt, men hvis man ser så dårligt som cyklist at man ikke kan " se" en dør , så ville det jo være mest ufarligt for cyklisten helt at lade være at cykle ...... Det er ikke ensbetydende med at jeg lader mine 2 lette ben op ad alt , selv om jeg godt indimellem kunne have lyst til det....

 

Det kan jeg skisme godt forstå du er træt af! Jeg havde ikke lige fanget at det var sådan situationen var. Det må jeg indrømme at jeg synes er ret respektløst. Man kan da ikke blokere en dør med sin cykel :stupid: I det tilfælde tror jeg at jeg selv kunne finde på at tisse på cyklen :lol: omend det må være noget besværligt :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...