Amocca Besvaret December 10, 2012 Rapporter Share Besvaret December 10, 2012 har så ung en hund fået binyrebarkhormon i et år? detvar da det glade vanvid... det slår ham jo langsomt ihjel indefra... kunne forstå det hvis det var en gammel hund, der bare skulle være smertefri og have det godt i det sidste års tid eller to... For at være helt ærlig, så lyder det som om, det var mest humant at lade det stakkels dyr få fred Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
CBK Besvaret December 13, 2012 Rapporter Share Besvaret December 13, 2012 hvor er det trist at læse om! Har han været ved dyrlæge igen, og fået svar på nogle af prøverne? Uhh stakkels scooby:megaked: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
CBK Besvaret December 13, 2012 Rapporter Share Besvaret December 13, 2012 Men tænker også, det måske snart er mere humant og bedre at han får fred... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret December 13, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 13, 2012 Altså, den dyrlæge er bare slet ikke opdateret! Tallene for bugspytkirtlen er alt for høje, men både dyrlæge og ejer afviser at der er et problem, fordi "det sker kun når hunden får fed mad, og barf er ikke særlig fedt". Nå, men hvis man piller vandet ud af råt kød, er fedtindholdet jo faktisk ret højt, som i 30-35 %. Og når hunden så dagligt bliver overfodret og ikke får motion, skal det for pokker da gå galt! Jeg FATTER ikke at dyrlægen ikke siger noget til ejeren - enhver kan jo se at hunden er flommet og fed:( Scooby er frisk igen - sådan da. Men jeg frygter jo at han bliver lige så syg igen om kort tid. Ejeren nægter pure at høre på råd om kosten, for dyrlægen har jo ikke sagt noget:evil: Det der gør mest ondt i maven er, at det her jo ender med at slå hunden ihjel. Og at det kunne undgås hvis bare dyrlægen informerede ejeren. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stella Besvaret December 13, 2012 Rapporter Share Besvaret December 13, 2012 Altså, den dyrlæge er bare slet ikke opdateret! Tallene for bugspytkirtlen er alt for høje, men både dyrlæge og ejer afviser at der er et problem, fordi "det sker kun når hunden får fed mad, og barf er ikke særlig fedt". Nå, men hvis man piller vandet ud af råt kød, er fedtindholdet jo faktisk ret højt, som i 30-35 %. Og når hunden så dagligt bliver overfodret og ikke får motion, skal det for pokker da gå galt! Jeg FATTER ikke at dyrlægen ikke siger noget til ejeren - enhver kan jo se at hunden er flommet og fed:( Scooby er frisk igen - sådan da. Men jeg frygter jo at han bliver lige så syg igen om kort tid. Ejeren nægter pure at høre på råd om kosten, for dyrlægen har jo ikke sagt noget:evil: Det der gør mest ondt i maven er, at det her jo ender med at slå hunden ihjel. Og at det kunne undgås hvis bare dyrlægen informerede ejeren. Nogen dyrlæger burde arbejde på en papirfabrik i stedet. Er han/hun da fuldkommen idiot ? :damn: Barf ER nemlig rigtig fed i forhold til tørkost. Når tallene for bugspytkirtlen er alt for høje, har den vel betændelse i bugspytkirtlen ?? Enten kronisk eller akut og behandler man ikke det, ja så går der betændelse i bughinden og hunden dør. I øvrigt er det så smertefuld at nogen hunde kan gå i chok og dø, uden at der er gået betændelse i bughinden. Årh bliver så gal når jeg hører om så tumpede dyrlæger. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret December 13, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 13, 2012 Nogen dyrlæger burde arbejde på en papirfabrik i stedet. Er han/hun da fuldkommen idiot ? :damn: Barf ER nemlig rigtig fed i forhold til tørkost. Når tallene for bugspytkirtlen er alt for høje, har den vel betændelse i bugspytkirtlen ?? Enten kronisk eller akut og behandler man ikke det, ja så går der betændelse i bughinden og hunden dør. I øvrigt er det så smertefuld at nogen hunde kan gå i chok og dø, uden at der er gået betændelse i bughinden. Årh bliver så gal når jeg hører om så tumpede dyrlæger. Nu har jeg ellers på diplomatisk vis forsøgt at få ejeren til at kontakte Johnny fra Naturligt Dyrefoder i Skødstrup. Mest fordi jeg ved at han er komplet ærlig hvis han mener pågældende hund ikke fungerer på barf. Men det er jo bare rigtig problematisk at hunden heller ikke tåler tørt...... Jeg tænker, at hvis han kan få fedtfattig barf med kogte grøntsager, eller måske (i den perfekte verden) hjemmelavet, ville han have en chance. Jeg er godt nok nervøs for den hund fremtid:megaked: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Spilop Besvaret December 13, 2012 Rapporter Share Besvaret December 13, 2012 Nu har jeg ellers på diplomatisk vis forsøgt at få ejeren til at kontakte Johnny fra Naturligt Dyrefoder i Skødstrup. Mest fordi jeg ved at han er komplet ærlig hvis han mener pågældende hund ikke fungerer på barf. Men det er jo bare rigtig problematisk at hunden heller ikke tåler tørt...... Jeg tænker, at hvis han kan få fedtfattig barf med kogte grøntsager, eller måske (i den perfekte verden) hjemmelavet, ville han have en chance. Jeg er godt nok nervøs for den hund fremtid:megaked: God plan. Jeg benytter mig meget af Johnnys gode råd. Han er min foder Gud. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts