Hop til indhold

Nyt hjem og dominans..........


Gæst Cleo
 Share

Recommended Posts

:blink:

......................- endelig skete det, jeg blev "mor" til Cleo på 7 mdr. Cleo kommer fra et hjem hvor familien skulle flytte i lejlighed hvor man ikke måtte have hund.

 

Nu bor Cleo hos mig på 3.de uge og den første stress er ved at være overstået. Vi begynder nu langsomt at lære hinanden at kende og det går for så vidt godt nok.

 

Der er 2 ting jeg skal have rettet op på, så gode råd modtages.

Hun gør når hun hører lyde på trappen eller når vi er nede på aftenens sidste tissetur - især når det er mørkt. Det er blevet lidt bedre men dog stadig et problem.

 

Den anden ting som er virkeligt et problem er, at når vi møder andre mennesker, både med og uden hund, og de blot kigger på hende, fiser hun lige hen til mennesket og smider sig på ryggen. Selv om der er en anden hund, ignorere hun den totalt. Ser vi nogen gå med en anden hund, hiver og slider hun for at komme derhen. Hun vil gøre ALT for kontakten til mennesker.

Det er for mig ikke alm. normal hundeadfærd - det er fint at vise interesse for andre men det her virker lidt extremt.

 

Hun er ellers rigtig sød og dejlig - en blanding af cairn terrier og border terrier - så selvfølgelig er der nok lidt "race-ting" med i disse problemer.

 

Jeg mener trods race, størrelse o.s.v., at hunden SKAl kende sin plads i hjemmet. Jeg hader når hunden ikke er opdraget, især små hunde får ofte love at "slippe afsted" med unoder - de er jo så søde og små :roll:

Det dur bare ikke - man skal kunne tage dem med rundt uden de laver ulykker, hopper op, gør og ikke kommer når der bliver kaldt.

 

Hilsen

Cleo's mor

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen

du må vel bare igang med træningen af hunden og lære vovse at fordi der kommer fremmede mennesker behøver man ikke fise derhen

 

MHT opdragelse er vi jo forskellige så er mine meget uopdragne i din status de hopper op af folk den ene ihvertfald de er i møblerne og pisker gerne voldsomt rundt samt så trækker den ene meget men det gør ikke mig noget da når vi ikke er på arb eller på træningspladsen har hundene fri og må gøre meget indenfor grænserne

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
:blink:

......................- endelig skete det, jeg blev "mor" til Cleo på 7 mdr. Cleo kommer fra et hjem hvor familien skulle flytte i lejlighed hvor man ikke måtte have hund.

 

Nu bor Cleo hos mig på 3.de uge og den første stress er ved at være overstået. Vi begynder nu langsomt at lære hinanden at kende og det går for så vidt godt nok.

 

Der er 2 ting jeg skal have rettet op på, så gode råd modtages.

Hun gør når hun hører lyde på trappen eller når vi er nede på aftenens sidste tissetur - især når det er mørkt. Det er blevet lidt bedre men dog stadig et problem.

 

Den anden ting som er virkeligt et problem er, at når vi møder andre mennesker, både med og uden hund, og de blot kigger på hende, fiser hun lige hen til mennesket og smider sig på ryggen. Selv om der er en anden hund, ignorere hun den totalt. Ser vi nogen gå med en anden hund, hiver og slider hun for at komme derhen. Hun vil gøre ALT for kontakten til mennesker.

Det er for mig ikke alm. normal hundeadfærd - det er fint at vise interesse for andre men det her virker lidt extremt.

 

Hun er ellers rigtig sød og dejlig - en blanding af cairn terrier og border terrier - så selvfølgelig er der nok lidt "race-ting" med i disse problemer.

 

Jeg mener trods race, størrelse o.s.v., at hunden SKAl kende sin plads i hjemmet. Jeg hader når hunden ikke er opdraget, især små hunde får ofte love at "slippe afsted" med unoder - de er jo så søde og små :roll:

Det dur bare ikke - man skal kunne tage dem med rundt uden de laver ulykker, hopper op, gør og ikke kommer når der bliver kaldt.

 

Hilsen

Cleo's mor

 

 

Velkommen hertil og tillykke med værdigheden som "mor" til Cleo :-D

 

HVAD mener du er hundens plads?

 

Og hvor kommer dominansen, som du har i overskriften, ind?

Link til indlæg
Del på andre sites

:blink:

......................- endelig skete det, jeg blev "mor" til Cleo på 7 mdr. Cleo kommer fra et hjem hvor familien skulle flytte i lejlighed hvor man ikke måtte have hund.

 

Nu bor Cleo hos mig på 3.de uge og den første stress er ved at være overstået. Vi begynder nu langsomt at lære hinanden at kende og det går for så vidt godt nok.

 

Der er 2 ting jeg skal have rettet op på, så gode råd modtages.

Hun gør når hun hører lyde på trappen eller når vi er nede på aftenens sidste tissetur - især når det er mørkt. Det er blevet lidt bedre men dog stadig et problem.

 

Den anden ting som er virkeligt et problem er, at når vi møder andre mennesker, både med og uden hund, og de blot kigger på hende, fiser hun lige hen til mennesket og smider sig på ryggen. Selv om der er en anden hund, ignorere hun den totalt. Ser vi nogen gå med en anden hund, hiver og slider hun for at komme derhen. Hun vil gøre ALT for kontakten til mennesker.

Det er for mig ikke alm. normal hundeadfærd - det er fint at vise interesse for andre men det her virker lidt extremt.

 

Hun er ellers rigtig sød og dejlig - en blanding af cairn terrier og border terrier - så selvfølgelig er der nok lidt "race-ting" med i disse problemer.

 

Jeg mener trods race, størrelse o.s.v., at hunden SKAl kende sin plads i hjemmet. Jeg hader når hunden ikke er opdraget, især små hunde får ofte love at "slippe afsted" med unoder - de er jo så søde og små :roll:

Det dur bare ikke - man skal kunne tage dem med rundt uden de laver ulykker, hopper op, gør og ikke kommer når der bliver kaldt.

 

Hilsen

Cleo's mor

 

jeg forstår dig godt og har haft samme problem (lidt endnu) jeg vil også gerne kunne ha hunden med mig, uden at være flov over dens opførsel,:5up: men godbider- godbider og ros, når vi møder andre hunde/mennesker tager jeg en godbid i hånden, og lader hunden få færden af den i min hånd ,og snakker meget med hende medens vi nærmer os, og så får hun lov til at hilse på den fremmede hund, hvis ejeren tillader ellers flere godbider, og denne måde har hjulpet mig meget:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nårh... Jeg havde samme problem med Silke i den alder: Enten smed hun sig på ryggen eller osse sprang hun op i hovedet på folk for at kysse.....

 

 

Ved du hvad? Jeg synes mest det lyder som om I trænger til at lære hinanden mere at kende.. Hun er flyttet ind hos dig, og godtnok er hun 7 mdr, men hun har endnu ikke knyttet sig til dig på en måde, så hun vil gøre ALT for dig... Og det er vistnok det, du gerne vil nå frem til..

 

Det, du først og fremmest skal er at finde på sjove lege, som I kan lide at lege med hinanden. Sikkert noget med godbidder involveret...

Det er vigtigt at det er lege, som I begge to synes er sjove. For hun har altså også brug for at mærke, at DU er stolt af hende. --Og hun har brug for at se dig som én der er kilden til alt sjovt og godt i verden.. :mrgreen: Så bliver du osse vigtigere for hende end de andre mennesker, I møder..

 

OG hun får mere tillid til, at du nok skal klare problemerne med trin på trappen.

 

Silke gøer hvis der kommer en kat ind i vores gårdhave, --og så takker jeg hende og går ud og jager katten ud af haven. På den måde bliver Silkes "uvane" med at gø til en gavnlig handling, nemlig at hun gør opmærksom på et problem som jeg så løser. --Fint samarbejde til glæde for os begge.

 

 

---Måske kan I have glæde af at gå på et godt hundetræningshold for begyndere? Der er der brug for et godt samarbejde, der stiller krav til både hund og ejer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...