Hop til indhold

hvor langt er du villig til at køre?


CBK
 Share

Recommended Posts

En gang om ugen kører jeg til Ringsted til træning, det tager ca. 40 minutter. Derudover træner jeg i "min" klub, det tager kun et kvarters tid at komme dertil, og så kører jeg et par gange om ugen til Farum og selvtræner i en hal, det tager ca. 20 minutter. Min max køretid for ugentlig træning ligger nok på omkring en time (og så skal det være en rigtig god træner, da der er flere gode træningssteder tættere på). Jeg kører gerne længere for enkeltvise kurser, f.eks. har jeg være på Fyn til weekendkursus.

Link til indlæg
Del på andre sites

uha ja godt spørgsmål. Jeg har været heldig at have få km til træning, men overvejer for tiden, hvor langt jeg vil køre for den rigtige klub. Benzinen er jo ikke gratis, det har også noget at sige i mit budget - i hvert fald når det er hver uge man skal afsted... Men jeg overvejer stadig :hmm::blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

En gang om ugen kører jeg til Ringsted til træning, det tager ca. 40 minutter. Derudover træner jeg i "min" klub, det tager kun et kvarters tid at komme dertil, og så kører jeg et par gange om ugen til Farum og selvtræner i en hal, det tager ca. 20 minutter. Min max køretid for ugentlig træning ligger nok på omkring en time (og så skal det være en rigtig god træner, da der er flere gode træningssteder tættere på). Jeg kører gerne længere for enkeltvise kurser, f.eks. har jeg være på Fyn til weekendkursus.

 

Nå ja, og i Sverige, det er jo lidt længere væk end Fyn. :lol: Og i 2013 skal jeg nok på kursus enten i Norge eller Finland.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Jeg kørte gerne over en time for den rette træning. Men da der pt ikke jagthundetrænes på Bornholm og jeg hverken har råd eller tid til at tage over en gang om ugen for at træne, bliver det kun for mig selv frem til marts. Ærgeligt nok, for jeg ville RIGTIG gerne have råd og vejledning omkring træningen.

Link til indlæg
Del på andre sites

For mig et det mere et spørgsmål om, hvor meget tid jeg har til at komme til træning, end hvor langt væk træningspladsen ligger :???: Altså, kan jeg nå at komme fra job, lufte tøsen, få lidt mad i maven og komme til træning, inden træningen starter, så er det fint for mig .....

 

Men jeg er rigtig priviligeret, at verdens bedste klub ligger knap 20 min. væk :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

For mig et det mere et spørgsmål om, hvor meget tid jeg har til at komme til træning, end hvor langt væk træningspladsen ligger :???: Altså, kan jeg nå at komme fra job, lufte tøsen, få lidt mad i maven og komme til træning, inden træningen starter, så er det fint for mig .....

 

Men jeg er rigtig priviligeret, at verdens bedste klub ligger knap 20 min. væk :5up:

 

Enig.

 

Jeg ville supergerne gå til apport-træning hos opdrætter, men det kan simpelthen ikke lade sig gøre at komme hjem fra arbejde, pakke hundene i bilen, nå derop inden træning starter. Hvis vi så kunne nå det, ville vi være så sent hjemme, at det ville blive alt alt for sent i forhold til hvornår vækkeuret ringer næste morgen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Uha - tror ikke det er en god ide at begynde at regne på tid og km man kører for træning....

 

1 gang om ugen til ringsted (2 gange om ugen i vinterperioder) 51 km hver vej

1 gang om ugen til Sorø (kun i sommerperioder) 66 km hver vej

1 gang om ugen til Helsingør (nogen gange 2 gange om ugen)61 km

1 gang hver 14 dag til Helsinge og rundere 49 km

og ca. 2 gange om ugen til Frederiksværk (kan blive flere gange, om andet træning er aflyst) 37 km

 

Uha - min stakkels lille bil, får kørt nogle km om året

/Carina, Bubben og lille Diesel

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis jeg havde bil, ville jeg nok have en begrænsning på ca. 1 time, når vi snakker ugentlig træning. Træner desværre ikke for tiden, da jeg ikke rigtig har motivationen til at betale 700 kr for to måneders træning, som kræver omkring 1 times offentlig transport pr. vej.

 

Da Audrey var hvalp, trænede vi forresten i Ballerup. Vi havde halvanden times transport inklusiv ca. 20 minutters gang fra busstoppestedet til træningspladsen. Det var ikke ret sjovt med en lille hvalp, og vi var først hjemme kl. 21 om aftenen. Det er mere tid og (ikke mindst) energi end jeg kan bruge på transport.

Link til indlæg
Del på andre sites

altså nu har jeg en hund som bliver køresyg af at køre mere end 30 min af gangen, så vi træner i Daf i silkeborg, hvilket jeg er godt tilfreds med:-) hunden har jo intet ud af at køre længere alligevel når den bliver så dårlig

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bor 800 meter fra mit normale træningssted så der går jeg selvfølgelig bare hen, men jeg har intet problem med at køre langt/længere hvis bare træningen er det værd :-)

Her i vinteren går jeg til agility i 2 forskellige haller - 1 i Fredensborg ca 25 km hver vej og 1 i Græsted/Helsinge ca 45 km hver vej.

Til sommer håber jeg at starte på gravtræning ca 70 km hver vej.

 

50-70 km er nok mit max for alm ugetræning. Kurser osv køre jeg gerne meget længere for :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...