Hop til indhold

Frosne grøntsager og rucola


Louisen
 Share

Recommended Posts

Hej alle sammen,

 

Taiki elsker frosne ærter og haricot verdes (stavningen er måske forkert). Han har forsøgsvis fået lidt hist og pist, og hans mave tager det fint.

Jeg overvejer at give ham lidt i foderet for mere fylde.

Det skal være frossent, ellers gider han det ikke.

 

Han er også glad for rucola i sit foder.

 

 

.. Nu forgifter jeg ikke min hund, vel? :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

I rå bønner (haricot vertes) er der er et toxisk stof (lektin) som mennesker i hvert fald kan blive syge af, men jeg ved ikke med hunde. Er dog i tvivl om det forsvinder ved blancheringen (kort opkog og derefter hurtig afkøling).

Har I prøvet frosne gulerødder? Altså dem man køber i blandinger. Jeg tænker at de har lidt samme blød/sprødhed som bønner.

 

Rucola er der en del nitrat i. Jeg kender ikke grænseværdien for forgiftning ved hunde, men en hurtig googling har vist at EU har lavet regler for at rucola maksimalt må indholde 6000 mg nitrat pr. kg. i høst fra april til september og 7000 mg nitrat pr. kg. resten af året. Jeg kan ikke finde hvilken dosis der er farlig, men forgiftningssymptomerne er ret voldsomme og nogle af dem er snigende :vedikke:

Har du prøvet at tilbyde ham kattegræs i stedet?

 

Ellers er jeg totalt fortaler for at tilbyde sultne hunde grøntsager, og håber virkelig Taiki bliver glad for det! :-)

Vi bruger en frostblanding med gulerødder, majs (ja, fy, jeg er et dårligt menneske, men Futte er glad for majs), peberfrugt og sukkerærter. Det er et sikkert hit herhjemme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...