Hop til indhold

Størrer træningsredskaber - hvor?


Ninkamus
 Share

Recommended Posts

Jeg har søgt lidt på google - og kan ikke rigtig lige finde det jeg søger - jeg tænkte at I herinde sikkert ved sådan noget :)

 

Jeg har gået og luret lidt på om jeg ikke skulle anskaffe mig et A-spring til at have stående herhjemme.

Det kunne være et dejligt træningselement at have i baghaven, jeg har jo både spormarker, god mulighed for at lave felt i alverndens krat, marker, mini skov mv. lige i baghaven, så hvorfor ikke et A-spring :mrgreen:

 

Men jeg har søgt et par gange, og det jo ikke lige noget en alm hundeshop forhandler.

Nogen der kender nogle stedder på nettet hvor man kan kigge lidt?

om ikke andet få lidt en idé hvilken prislege de ligger i?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har søgt lidt på google - og kan ikke rigtig lige finde det jeg søger - jeg tænkte at I herinde sikkert ved sådan noget :)

 

Jeg har gået og luret lidt på om jeg ikke skulle anskaffe mig et A-spring til at have stående herhjemme.

Det kunne være et dejligt træningselement at have i baghaven, jeg har jo både spormarker, god mulighed for at lave felt i alverndens krat, marker, mini skov mv. lige i baghaven, så hvorfor ikke et A-spring :mrgreen:

 

Men jeg har søgt et par gange, og det jo ikke lige noget en alm hundeshop forhandler.

Nogen der kender nogle stedder på nettet hvor man kan kigge lidt?

om ikke andet få lidt en idé hvilken prislege de ligger i?

 

lækkert sted du har - hvor meget jord ejer i?

 

Kan desværre ikke hjælpe med det andet

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Det spring kan du da få en tømre til at lave, eller hvis du er lidt handy selv så er det bare i gang.. Målene kan du sikkert finde på nettet ellers kan du tage ud og måle det i Bording..

 

Går næsten ud fra, at vi kan sige velkommen til endnu en Bording nørd :blink:

 

_____________________________________________

 

Og Ninkamus - Jeg kan muuuuligvis få manden til at bygge et par spring til os.

Nu får han jo snart mere tid og vi har en hel del materialer liggende fra renoveringen og han har alt muligt gejlet værktøj.

 

Så det kan være en mulighed.

Skal bare have fundet et eller andet der egner sig til skridsikring :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
DcH-lydighed - springet skal have et mål på 1 meter i højden (hvis jeg ikke husker helt forkert)

 

Noget tagpap evt MM?

 

Det var også det manden mente der skulle på -Altså tagpap.

Og jo, det er 1 meter i højden.

 

Og han kan lave det meget, meget, meeeeeget billigere end man kan købe dem til.

Har sådan riiimelig tiltro til hans evner, eftersom han stort set har lavet alt på vores hus, så mon ikke også han kan bixe et spring sammen :hmm:

 

Tror jeg sætter ham i gang her efter nytår, så du siger bare til hvis han skal købe ind til 2 stk. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Hvis han kan lave et overslag på hvad prisen evt bliver :D

Så lyder det ikke som en dum idé!

 

Han sagde sådan lidt hurtig hovedregning gav lige omkring 1.000 kr. +/-, alt efter hvilke rabatter vi kunne få og hvilke materialer slavepiskeren (mig :mrgreen:) ville have.

Det kan garanteret gøres billigere, men jeg vil helst have noget ordentligt, så tagpappet ikke pludselig sidder mega løst og der er splinter i træet osv.

 

Men vender lige tilbage når vi kender de mere præcise priser - men jeg tvivler på vi rammer 1.000 kr.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville ikke belægge det, men male det og så drysse det med sand for at gøre det skridsikkert(bare sørg for den rette kornstørrelse!). Jeg har ikke til en eneste konkurrence mødt et spring med belægning på, og de færreste er med skridsikkert maling på.

 

Målene findes i konkurrenceprogrammet. Har lige tjekket :blink:

 

Vores handyman i klubben laver også vores spring i klubben. Vi har fire, to b-c, et a-e(som ikke skal bruges fremover og som vi overvejer at lave om til et agility A i stedet) og så et hvalpe spring.

 

Når du laver et spring selv, så er det en rigtig god ide at bore huller ude ved kanten ved tværlisterne, så vandet kan rende af(hvis du altså har ramme på:blink:).

Link til indlæg
Del på andre sites

CBK: vi har 7000 m2 jord til gården :)

Men der ligger en lækker græsmarke lige op af der bruges til at høste hø, så når græsset ikke er højt må den bruges til spor :)

 

Bulldog: (Thue?) ja jeg kunne sikkert godt lokke med min far - men måske det ikke er billigere i materiale når man kun skal have til én.

 

Tjek..! ;)

 

Når i ved hvilke materialer og hvor mange meter i skal bruge så sig lige til.. SÅ kan jeg formentligt finde dem til billige penge ;) Og hvem ved om vi skal lave 3 af dem =)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Tjek..! ;)

 

Når i ved hvilke materialer og hvor mange meter i skal bruge så sig lige til.. SÅ kan jeg formentligt finde dem til billige penge ;) Og hvem ved om vi skal lave 3 af dem =)

 

Velkommen til :klap:

Håber du begynder at blande dig lidt rundt omkring i de andre tråde - De fleste af os bider ikke, men nu ved du selvfølgelig at et par stykker af os herinde er ganske fredelige :engel:

 

Vi må lige stikke hovederne sammen og se hvad vi skal have, så skal jeg nok sætte manden i gang.

Det kan godt være vi skal over i noget med maling og sand, selvom tagpappet på springene i klubben egentlig fungere fint - Men det er jo rigtigt, at det bliver varmt om sommeren.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ret sikker på vi har tagpap på dem i klubben.

 

Tagpap er næppe en god løsning, medmindre der er rimeligt køligt når det bruges. Tagpap bliver lidt fedtet i det pga. tjæren, når temperaturen stiger. Især hvis solen står lige på. Det gælder både under- og overpap :-)

 

Så vidt jeg husker, er DcH spring ikke specielt stejle. Så en særlig belægning er vel ikke nødvendig?

Alternativt kan du jo købe noget af det billige grønne filtgultæppe i Bauhaus. Det med dupperne under.

 

Jeg har et IPO- A-spring. Fint dyrt et med aluminiumsramme og beklædt med tagpap. Det fungerer super men det sorte tagpap bliver meget varmt om sommeren hvis det står i solen og jeg er ret sikker på det er ubehageligt at træde på (så jeg bruger det ikke når det er varmt).

 

Hvis det er det samme spring som vi har, er det næppe tagpap der er på. Sikker på det ikke er en gummi-granulat måtte?

243.jpg

Iøvrigt smart med varmt underlag. Så ka de lære at skynde sig frem og tilbage...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har været ude for at skulle over et spring hvor der var gulvtæppe på.

 

Men der er sådan set intet krav om at springet skal være skridtsikkert, det er kun et spørgsmål om hvor vidt man selv synes det er nødvendigt. Men med tværlisterne så burde det ikke være det.

 

De tre spring vi har i vores klub er skridsikre. Det er kun vores store klatrespring(A-E) som ikke er det. Lige nu står det fint med minestrimmel om fordi det ikke må bruges. Vi overvejer at lave det om til et mini-agility-A

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...