Hoppebolden Skrevet December 27, 2012 Rapporter Share Skrevet December 27, 2012 Beklager, nu kommer her en smøre, da jeg er lidt hysterisk anlagt. Sorry.... Da vi her til eftermiddag lige var kommet hjem fra en tur, så kunne jeg pludselig høre Duffy hoste/hakke i sin kurv som om hun havde fået noget galt i halsen. Tjekker hende og hun ser ynkelig ud - ryster og slikker sig om munden, og ligner en som skal kaste op. Skynder mig ned med hende igen, hvorefter hun kaster sig over græsset. Efter græsspisning, vil hun op igen, og ligger sig til at sove i sofaen. Tænker at hun har brug for lidt ro og varme. Lidt senere er der nogen som fyrer et kanonslag af udenfor, og Duffy "knurrer" af det. Det lyder bare ikke som knurren, men som en hæs krage. Spørger hende 'hva sir hunden', men intet sker. Prøver igen, og hun kommer med en hæs lyd som om hvis man har noget krast i halsen-agtigt. Går så lidt i panik, og tror hun har noget siddende i halsen, og er 5 sek fra at ringe til vagt-dyrlægen. Min veninde som er sygeplejerske (gør nok ikke den store forskel, men alligevel..) kommer og hjælper med at tjekke halsen/luftveje. Der er intet, og Duffy er så glad for at der kommer gæster - og nu ingen hæshed og er super frisk?!? Min veninde går igen, og lidt efter begynder hun at "hoste" (undertrykt hosten) igen, ryste og slikke sig om munden. Ned med Duffy igen. Ingenting. Hun er frisk - snuser og søger fremad. Hun får tisset, og vi går op igen. Lidt senere hoster hun lidt igen, og er hæs igen. Nu er der ingenting. Hun ligger nu i sofaen og putter. Det eneste er at hun "hoster" (nærmest ikke ala med lukket mund) lidt en gang imellem. Hun er ellers frisk, drikker og spiser. Hun har heller ikke feber. Er det Kennelhoste? Forkølelse? Bare lidt utilpashed? Dyrlæge imorgen? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret December 27, 2012 Rapporter Share Besvaret December 27, 2012 Det lyder meget som kennelhoste. Lyder hosten lidt som en søløve? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hoppebolden Besvaret December 27, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 27, 2012 Det lyder meget som kennelhoste. Lyder hosten lidt som en søløve? Nej, faktisk ikke... Der kommer bare et par halvhjertede host (som når man rømmer sig/holder et host tilbage/undertrykker med lukket mund) måske 5 gange i alt siden i eftermiddags. Men ellers kun slikken om munden som ved kvalme/ubehag - også kun 3-4 gange. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret December 27, 2012 Rapporter Share Besvaret December 27, 2012 På mig lyder det ligesom det Charlie har - reverse sneeze. Er det sådan noget er det ikke noget du behøver fare af sted til dyrlæge med her og nu. Charlie har altid haft det - det kommer med mellemrum. Nogle gange går der måneder imellem han har et anfald og andre gange kan det være 3-4 gange i ugen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hoppebolden Besvaret December 27, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 27, 2012 På mig lyder det ligesom det Charlie har - reverse sneeze.Er det sådan noget er det ikke noget du behøver fare af sted til dyrlæge med her og nu. Charlie har altid haft det - det kommer med mellemrum. Nogle gange går der måneder imellem han har et anfald og andre gange kan det være 3-4 gange i ugen. Duffy har reverse sneeze, så det er ikke det... Hun får også nogle anfald en gang imellem når hun bliver for ivrig/trækker i snoren. Holder hende for næsen, hvis det bliver helt vildt, men ellers er det hurtigt overstået igen. Men nej, det her er noget andet. Bare mystisk at hun er blevet hæs sådan lige pludseligt. Tror ikke at hun har kvalme mere. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret December 27, 2012 Rapporter Share Besvaret December 27, 2012 Duffy har reverse sneeze, så det er ikke det... Hun får også nogle anfald en gang imellem når hun bliver for ivrig/trækker i snoren. Holder hende for næsen, hvis det bliver helt vildt, men ellers er det hurtigt overstået igen. Men nej, det her er noget andet. Bare mystisk at hun er blevet hæs sådan lige pludseligt. Tror ikke at hun har kvalme mere. Okay - det kan jo være hun har haft et eller andet siddende i halsen som har givet noget irritation. Håber det går bedre i morgen Anyways så har Charlie også lige nu noget irritation i luftvejene - ved ikke om det er det her vejrskift fra kulde til fugtig klam vejr :hmm: - men han har faktisk været lidt hæs i nogle dage og han får også frakke på af samme grund. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hoppebolden Besvaret December 27, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 27, 2012 Okay - det kan jo være hun har haft et eller andet siddende i halsen som har givet noget irritation. Håber det går bedre i morgen Anyways så har Charlie også lige nu noget irritation i luftvejene - ved ikke om det er det her vejrskift fra kulde til fugtig klam vejr :hmm: - men han har faktisk været lidt hæs i nogle dage og han får også frakke på af samme grund. Tak, det håber jeg også Duffy er jo en slank model - uden underuld - så hun er også pakket godt ind Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret December 28, 2012 Rapporter Share Besvaret December 28, 2012 Stakkels Duffy. Har hun hævet kirtler på halsen? Jeg tænker noget halsbetændelse. At det gør lidt ondt i halsen og det er derfor hun somme tider hoster og er hæs og slikker sig om munden. Vi ved jo godt hvordan det er at have ondt i halsen og det er jo ikke rart. Har hun feber? Rigtig god bedring til hende. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Quiby Besvaret December 29, 2012 Rapporter Share Besvaret December 29, 2012 lyder som min Silja.. Hun havde så slem halsbetændelse hun intet ville spise, plus hun kastede op af medicinen vi fik ved dyrlægen, så hun tabte oet 5 kg fredag-søndag Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malo Besvaret Januar 3, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 3, 2013 Jeg ved godt, at det ikke er årstiden for det, men har du fået tjekket hende for lungeorm? Kan nemt gøres med afføringsprøver tre dage i træk, og man får hurtigt svar. Hun kan nemlig godt være blevet smittet, mens det var sæson for det, og så først få symptomer nu. Da Balou havde det, hostede han sådan en tør hoste og lavede meget "reverse sneeze". Han var endvidere træt og lidt trist til mode. Smaskede en del og prøvede at kaste op, uden at der kom noget op. Ellers vil mit bedste bud nok også være en luftvejsinfektion. Rigtig god bedring .... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts