Hop til indhold

Hjælp til valg af hunderace!


Gæst cnh
 Share

Recommended Posts

Hej med jer :-)

 

Jeg håber i kan hjælpe mig og min familie, da vi står i den situation at vi gerne vil have en ny hund.

Vores tidligere hund var en rigtig blandingshund. Denne gang vil vi gerne have en ren racehund, gerne med stamtavle også.

Vi har kigget på følgende racer: Bichon Frisé, Shih Tzu, Malteser og Fransk Bulldog.

Vi søger en lille hund som er glad ved mennesker og andre dyr, lærenem, en hund der ikke kræver så meget motion, og så lidt gøende som muligt. Prisen er fuldstændig ligegyldig, vi vil bare gerne have en rigtig god og sød familie- og selskabshund. (Vi vil gerne bruge en masse tid på pelspleje mv.)

 

Så mit spørgsmål er: hvad har alle i andre hundeejere har at sige til de racer vi har kigget på, og hvilke erfaringer har i med overstående racer? og om i evt. kender til andre gode racer som passer til de krav vi har?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Det er svært at råde andre om hvilke race man skal vælge - så mit bedste råd er at opsøge opdrættere af de 3 racer du nævner - tage på udstilling. Nu ved jeg ikke hvor du bor, men der er udstilling i Fredericia d 9-10 feb

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi er en forholdsvis rolig familie, men i weekenderne kan vi godt finde på at tage en tur i skoven mv.

Vi er tre "tøser" Mor på 40, en på 18 og en på 11 :-)

 

- og ja vi har faktisk kigget på cavalier king charles spaniel også :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat

Det lader jo til at det er en selskabshund I vil have?

Hvor bor I ?

 

Til marts i Fredericia kommer der en kæledyrsmesse..Klubben for små selskabshunde er repræsenteret ved en stor stand (samtidig er der en dobbelt udstilling i hallen ved siden af for alle selskabshunderacerne)

 

Ligesom sidste år er min kennel blevet inviteret..Sidste år havde vi en stor indhegning med Löwchen..Både løvebabyer og voksne i alle farver..

Det var en kæmpesucces da løverne er så kælbare og menneskeglade. Og konstant var der mindst 20 børn og 10-15 voksne derhenne..

Vi har hvertfald en bunke løver med

I år er der jo samtidig udstilling, så der bliver det lidt mere planlagt.. Sidste år var der mange der ventede længe på at tale med mig, selvom Isabella og Rams også var med.

Men jeg tænker at ligesom sidste år er klubbens racer repræsenteret (måske med 1-2 eksemplarer) og der bliver noget fælles fremvisning med forskellige oplysninger om racerne..

 

Mne der har du hvertfald chancen for at se de forskellige racer og under lidt mere normale forhold end på en udstilling.. På udstilling er de jo shinet op..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Ja, det er en selskabshund vi søger. Vi bor i Aalborg. - Men det lyder som en rigtig god idé med sådan en kæledyrsmesse, eller udstilling!
Haha ja Aalborg er jo langt fra Fredericia.. Hvad med at finde nogle opdrættere i nærheden så og besøge? Og har også et par hvalpekunder i Aalborg..og de er jo i hvertfald i hvalpeklip. Ikke kunderne men deres hunde.

Jeg ligger gerne løver til et besøg hvis den race har interesse. Løven ligner en havaneser men med længere ben. Man behøver ikke løveklippe dem hvis man ikke bryder sig om det.. Jeg har også en shih tzu.. men han ligner jo løverne meget af sind..Han har boet her siden han var 8 uger..

DU kan kigge her Lions-of-denmark.dk

Og ellers tror jeg der kommer et skue engang til sommer i nærheden af Aalborg..

 

Glemte at skrive at jeg bor i ØStervrå..Midt mellem Brønderslev, Hjørring, Frederikshavn og Sæby

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Ja, det er en selskabshund vi søger. Vi bor i Aalborg. - Men det lyder som en rigtig god idé med sådan en kæledyrsmesse, eller udstilling!

 

I ville helt bestemt få noget ud af at tage ud at kigge på div. udstillinger og så det kældedyrsmesse som Janni skriver om.

 

Og at kunne møde løverne på den måde, må bare være top, det tror jeg I kan få super super meget ud af.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil opfordre jer til at gå ind på DKK´s hjemmeside : www.dansk-kennelklub.dk her kan I se lidt om alle racer , samt se deres hvalpeliste & opdrættervejviser. Det er en rigtig god ide at tage på nogle udstrillinger og se de forskellige racer, også evt på specialklubbernes udstillinger og se og tale med så mange opdrættere og udstillere som muligt. Held & Lykke !

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lader jo til at det er en selskabshund I vil have?

Hvor bor I ?

 

Til marts i Fredericia kommer der en kæledyrsmesse..Klubben for små selskabshunde er repræsenteret ved en stor stand (samtidig er der en dobbelt udstilling i hallen ved siden af for alle selskabshunderacerne)

 

Ligesom sidste år er min kennel blevet inviteret..Sidste år havde vi en stor indhegning med Löwchen..Både løvebabyer og voksne i alle farver..

Det var en kæmpesucces da løverne er så kælbare og menneskeglade. Og konstant var der mindst 20 børn og 10-15 voksne derhenne..

Vi har hvertfald en bunke løver med

I år er der jo samtidig udstilling, så der bliver det lidt mere planlagt.. Sidste år var der mange der ventede længe på at tale med mig, selvom Isabella og Rams også var med.

Men jeg tænker at ligesom sidste år er klubbens racer repræsenteret (måske med 1-2 eksemplarer) og der bliver noget fælles fremvisning med forskellige oplysninger om racerne..

 

Mne der har du hvertfald chancen for at se de forskellige racer og under lidt mere normale forhold end på en udstilling.. På udstilling er de jo shinet op..

 

Ja det var altså tarveligt Janni... min søster snakker stadig om dine løvehvalpe ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Ja det var altså tarveligt Janni... min søster snakker stadig om dine løvehvalpe ;)
Så må hun komme forbi Fredericia igen..Kan godt allerede nu love at jeg har en hel masse, også hvalpe med :slem: slet ikke for at lokke jo :mrgreen:
Link til indlæg
Del på andre sites

Hej med jer :-)

 

Jeg håber i kan hjælpe mig og min familie, da vi står i den situation at vi gerne vil have en ny hund.

Vores tidligere hund var en rigtig blandingshund. Denne gang vil vi gerne have en ren racehund, gerne med stamtavle også.

Vi har kigget på følgende racer: Bichon Frisé, Shih Tzu, Malteser og Fransk Bulldog.

Vi søger en lille hund som er glad ved mennesker og andre dyr, lærenem, en hund der ikke kræver så meget motion, og så lidt gøende som muligt. Prisen er fuldstændig ligegyldig, vi vil bare gerne have en rigtig god og sød familie- og selskabshund. (Vi vil gerne bruge en masse tid på pelspleje mv.)

 

Så mit spørgsmål er: hvad har alle i andre hundeejere har at sige til de racer vi har kigget på, og hvilke erfaringer har i med overstående racer? og om i evt. kender til andre gode racer som passer til de krav vi har?

 

Velkommen til :vinken:

 

Jeg har ikke det helt store kendskab til de racer du nævner. Har dog en slags sekundær erfaring med den Franske Bulldog, da min nabo har en. Hunden er såmænd sød nok, men den gør ofte (synes jeg), både når den hører folk i opgangen, og når den selv er i opgangen. Den kaster også slim op en gang imellem, hvilket jeg tror, skyldes racens vejrtrækningsproblemer. Den er meget egenrådig, og kræver nok en mere strategisk træningsplanlægning, hvor der ikke er meget plads til at begå fejltagelser. Jeg mener dog ikke, at det kun er en race for rutinerede hundetrænere, men man skal jo være indstillet på den slags ting. :blink:

 

Hvis I beslutter jer at kigge mere på Cavalieren (som også er en rigtig skøn race), så husk at være opmærksom på de helbredsproblemer, racen døjer med. Især hjertefejl.

 

Hvis I ikke har noget imod en hund, som skal trimmes (hvilket en Löwchen jo også skal), skulle I tage og læse om Pudlen. De findes i flere størrelser, og de to mindste (Toy- og Dværgpudel) passer til jeres ønske om en lille hund. Pudler er meget lærenemme, allergivenlige, kærlige og er generelt en rigtig sund race.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...