Hop til indhold

Er det alvorligt?


caro2001
 Share

Recommended Posts

Her idag da jeg kom hjem fra skole, havde Mambo kastet op, det er så hvad det er, men da jeg så gik ud med ham, satte han sig for at skide, men der kom intet ud, det samme skete da han skal tis, det gentager sig omkring 5 gange ved både at skide og tisse.

 

Han er LIDT sløv, men ellers er der intet at mærke på han.

Der var intet i morges.

 

Hjælp mig, sig det ikke er alvorligt:confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså, det lyder jo som om, at der er noget i vejen. Om det er alvorligt, skal jeg ikke kunne sige, men at den hverken kan bimmelim eller bummelum er jo ikke normalt, men den har måske haft ondt ved forsøg på at forette sit nødtørft.

Har han fået kødben eller andet ?

Var det mad han havde kastet op eller kun galde ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså, det lyder jo som om, at der er noget i vejen. Om det er alvorligt, skal jeg ikke kunne sige, men at den hverken kan bimmelim eller bummelum er jo ikke normalt, men den har måske haft ondt ved forsøg på at forette sit nødtørft.

Har han fået kødben eller andet ?

Var det mad han havde kastet op eller kun galde ?

I går prøvede vi nogle nye godbidder af.

Der var lidt mad i.

Han fik selvfølgelig også sit nomale forder i morges

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså med hensyn til ikke at kunne skide/tisse, så kan det jo være fordi han har fået tømt maven da han kastede op, og måske er lidt dehydreret.

 

Sørg for at han får masser af vand! Jeg ville se tiden an, måske er det de nye godbidder der gør det. Men ville nok for nærrighedens skyld ringe til dyrlægen asap, og eventuelt se om jeg kunne få en tid i dag inden de lukkede... Hvis der er noget galt kan de forhåbentlig se det nu, og du risikere ikke at han bliver syg klokken 23 i aften og du skal afsted akut med nattakster osv...

 

Ja, nærrigheden længe leve, men man må nogengange godt tænke sådan :oops: (Du kan også risikere at du kommer afsted og de intet ser, og han stadig bliver syg i aften, men sådan er det jo bare nogen gange...)

 

Er det f.eks. en maveinfektion der er på vej så risikere du at han om en-to timer har store smerter, og det kan ikke vente... Er det fordi han har spist noget som har sat sig fast så er det også rigtig farligt, eller kan være hvis det har sat sig fast (Og kan blandt andet gøre at de ikke kan skide)...

 

Ring til dyrlægen og tag en snak i hvert fald, og har de tid til at se ham, ville jeg tage afsted!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hejsa

Nu er det nok nogen der gerne vil vide hvad vi har gjordt, i går tog vi til dyrlægen som gav os noget medicin til ham, men jeg kan ikke huske hvad det var for noget:-)

 

Det har sikkert været noget smertestillende, og eventuelt antibiotika. Dexter havde en maveinfektion og fik to injektioner, og så sov han i et døgn og så var alt okay!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...