Hop til indhold

Dog dancing træning....


Linda
 Share

Recommended Posts

Hej alle sammen :-)

Så er jeg oprettet som medlem herinde på hundeforum, har tit bare læst med fra sidelinjien så glæder mig til nu at kunne være med i nogle debatter... Har lige et spørgsmål som jeg inderligt håber der er nogle der kan hjælpe med... Det er ang. dog dancing, jeg er blevet lidt bidt af den sport og har fundet sang og øvet nogle tricks men ville frygtelig gerne gå til noget træning af den slags. Kommer fra fyn er der nogle der ved et sted her på fyn eller ike så langt oppe i jylland hvor man kan få hjælp til dog dancing?????

hunde hilsener fra Linda

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja vi er nogle stykker herinde som går til dogdacing.. Freudika, PPP-Pero og jeg selv..

 

Vi går hos positivtraening.dk her i Århus - men det er nok lidt rigeligt langt væk ;) Jeg synes ikke at kunne se det udbudt særlig mange andre steder, desværre..

For os har det været kanon sjovt! Og kan helt sikkert anbefales at prøve med træner..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo det kan vi da! :-)

 

Der er to forskellige slags dogdancing - det ene er Heelwork to Music, og det andet er Freestyle..

Hos Postivtræning er det Freestyle - knap så lydighedspræget som Heelwork to Music.. Det er jo smag og behag hvad man synes er fedt :-)

 

I bund og grund handler det om at kombinere en serie tricks til musik og få fortalt en slags historie - det hele skal gerne hænge sammen..

Ofte brugte tricks er zigzag mellem ben, spin (hunden drejer om sig selv) og bakke..

Men der er jo ingen grænser for hvad man må bruge ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak Tweesa :-)

Ja det er lidt langt vil nok tage 1 1/2 time hver vej så træning ugentligt vil nok ikke kunne gåså skulle det være hvis de holdte endagskurser så ville jeg godt køre efter det. Synes oftest alt det sjove man gerne vil det liggr på sjælland men må jo væbne mig med tolmodighed mon ikke der bliver skudt nogle træningspladser op rundt omkring indenfor den nærmeste fremtid..... dt jo en skæg og udfordrende sport som folk er begyndt at få øjnene op for.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak Tweesa :-)

Ja det er lidt langt vil nok tage 1 1/2 time hver vej så træning ugentligt vil nok ikke kunne gåså skulle det være hvis de holdte endagskurser så ville jeg godt køre efter det. Synes oftest alt det sjove man gerne vil det liggr på sjælland men må jo væbne mig med tolmodighed mon ikke der bliver skudt nogle træningspladser op rundt omkring indenfor den nærmeste fremtid..... dt jo en skæg og udfordrende sport som folk er begyndt at få øjnene op for.

 

Det kan være træneren i Århus kan anbefale en træner tættere på dig :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...