bernerazuro Skrevet Oktober 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2008 Nogen der kan forklare mig, hvad "hetz" er? Faldt nemlig lige over denne sele: http://www.maxsoe.dk/product_info.php?cPath=32_78&products_id=131 og der står, at den ikke må bruges til hetz... Men når man ikke aner hvad der menes med det, så hjælper det jo lige fedt, at det står der Tak på forhånd Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DKWiechert Besvaret Oktober 7, 2008 Rapporter Share Besvaret Oktober 7, 2008 At "hetze" er når man sender en hund efter et stykke vildt der bevæger sig, med et mål der typisk er at affange vildtet. Dog er det her hunden der gør det meste af arbejdet for én. Dvs. jagtrelateret, med en afvigelse, for normalt tillader man IKKE hundene at jagte noget som helst. Enkelte racefolk (weimaraner, ruhår og sikkert flere) har dog "hetzen" i deres repertoire. Og Hetz er ikke noget man gør med hunden i sele eller halsbånd overhovedet, Mange af dem der går spor med en "hetzende" hund, har lynudlæøser på selve selen, så hunden slippes helt. Så jeg forstår ikke helt hvorfor de overhovedet skriver det?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tanten Besvaret Oktober 7, 2008 Rapporter Share Besvaret Oktober 7, 2008 Så jeg forstår ikke helt hvorfor de overhovedet skriver det?? Fordi vi er ved at få amerikanske tilstande, man skal sikre sig selv (og sit produkt) i hoved og r*v mod uvidende personer Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst wsg Besvaret Oktober 7, 2008 Rapporter Share Besvaret Oktober 7, 2008 Er der ikke også noget indenfor brugshundearbejdet, der hedder "hetze"? Jeg har engang set det brugt i en diskussion mellem schæferfolk? MVH Wivian. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Oktober 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 7, 2008 OK, tak for svar Ja, så er sådan en tilføjelse jo nærmest kun til, for at forvirre uvidende personer som mig Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tanten Besvaret Oktober 7, 2008 Rapporter Share Besvaret Oktober 7, 2008 Hetze bruges vist nærmest som et begreb der dækker stresse, psykisk "terro", "mobning" osv. Hvad med: piske en stemning op!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DKWiechert Besvaret Oktober 7, 2008 Rapporter Share Besvaret Oktober 7, 2008 Er der ikke også noget indenfor brugshundearbejdet, der hedder "hetze"? Jeg har engang set det brugt i en diskussion mellem schæferfolk? MVH Wivian. Og jagthundearbejdet er IKKE brugshundearbejde?? :blink: Jo. Man kan hetze en hund op. Dvs. "køre den op", "tirre den" osv. Hetze i sin egentlige betydning, som er tysk, betyder "at eftersætte voldsomt", sålænge vi snakker hundearbejde ihvertfald. Kan ske der er andre måder at bruge betegnelsen på, det skal jeg ikke afvise. :hmm: Fordi vi er ved at få amerikanske tilstande, man skal sikre sig selv (og sit produkt) i hoved og r*v mod uvidende personer Nåh ja. :stupid: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst lillefod Besvaret Oktober 7, 2008 Rapporter Share Besvaret Oktober 7, 2008 Hetze kan sikkert betyde mange ting... Men har opdaget at det vist nok kræver nogle specielle bukser... Uden dem dur' det bare ikke.. Køb dem her. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DKWiechert Besvaret Oktober 7, 2008 Rapporter Share Besvaret Oktober 7, 2008 Arh. Dét kan jeg nu godt forstå det ikke gør Lillefod De hetzbukser du viser dér, er for at undgå at man bliver bidt i stykker af en alt for ivrig hund Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tanten Besvaret Oktober 7, 2008 Rapporter Share Besvaret Oktober 7, 2008 Hetze kan sikkert betyde mange ting... Men har opdaget at det vist nok kræver nogle specielle bukser... Uden dem dur' det bare ikke.. Køb dem her. Det må være til jagthundebrug eftersom det er camu-bukser Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tweesa Besvaret Oktober 7, 2008 Rapporter Share Besvaret Oktober 7, 2008 Hetze kan sikkert betyde mange ting... Men har opdaget at det vist nok kræver nogle specielle bukser... Uden dem dur' det bare ikke.. Køb dem her. Fnis - nej sådan er det bare.. bukser til enhver lejlighed, jeg har selv lilla velour sæt til når jeg lufter mine modehunde...... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst lillefod Besvaret Oktober 7, 2008 Rapporter Share Besvaret Oktober 7, 2008 De hetzbukser du viser dér, er for at undgå at man bliver bidt i stykker af en alt for ivrig hund Er ret sikker på at de buksers funktion IKKE er at stoppe hundetænder. Nok nærmere beskytte mod poternes stød Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tanten Besvaret Oktober 7, 2008 Rapporter Share Besvaret Oktober 7, 2008 Er ret sikker på at de buksers funktion IKKE er at stoppe hundetænder. Nok nærmere beskytte mod poternes stød Hvor kan de dog gøre skade Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst lillefod Besvaret Oktober 7, 2008 Rapporter Share Besvaret Oktober 7, 2008 Hvor kan de dog gøre skade Dogue1 har billeder der demonstrerer specielt ét udsat sted Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tanten Besvaret Oktober 7, 2008 Rapporter Share Besvaret Oktober 7, 2008 Dogue1 har billeder der demonstrerer specielt ét udsat sted Smid det fluks herind det billed Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DKWiechert Besvaret Oktober 7, 2008 Rapporter Share Besvaret Oktober 7, 2008 Er ret sikker på at de buksers funktion IKKE er at stoppe hundetænder. Nok nærmere beskytte mod poternes stød Ja hvad ved jeg. Jeg spottede bare at det drejede sig om bide-arbejde på den side du linkede til En klog hund satte tænderne i det ganske særlige sted, istedetfor en arm :blink: 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst lillefod Besvaret Oktober 7, 2008 Rapporter Share Besvaret Oktober 7, 2008 Smid det fluks herind det billed Haves desværre IKKE! he he Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst lillefod Besvaret Oktober 7, 2008 Rapporter Share Besvaret Oktober 7, 2008 Ja hvad ved jeg. Jeg spottede bare at det drejede sig om bide-arbejde på den side du linkede til En klog hund satte tænderne i det ganske særlige sted, istedetfor en arm :blink: Nope.. bare et billede dogue har postet på et andet forum hvor figurantens benstilling ligner noget der forsøger at beskytte noget mod et par velplacerede hundepoter Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BlackGSD Besvaret Oktober 7, 2008 Rapporter Share Besvaret Oktober 7, 2008 Er ret sikker på at de buksers funktion IKKE er at stoppe hundetænder. Nok nærmere beskytte mod poternes stød Nej det har vi bevist at de ikke gør... :pift: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst lillefod Besvaret Oktober 7, 2008 Rapporter Share Besvaret Oktober 7, 2008 Nej det har vi bevist at de ikke gør... :pift: *#¤!!%:evil:X!#|=#&¤ xX*:damn: .......Sorte satan Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret Oktober 8, 2008 Rapporter Share Besvaret Oktober 8, 2008 Er ret sikker på at de buksers funktion IKKE er at stoppe hundetænder. Nok nærmere beskytte mod poternes stød Det tror jeg altså ikke på. Hvis en hetz sele skal kunne tages af i et snuptag, så må hetz bukser da fungere på samme måde. 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tanten Besvaret Oktober 8, 2008 Rapporter Share Besvaret Oktober 8, 2008 Det tror jeg altså ikke på. Hvis en hetz sele skal kunne tages af i et snuptag, så må hetz bukser da fungere på samme måde. Ha ha Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret Oktober 8, 2008 Rapporter Share Besvaret Oktober 8, 2008 Fnis - nej sådan er det bare.. bukser til enhver lejlighed, jeg har selv lilla velour sæt til når jeg lufter mine modehunde...... Det må se meget "kønt"/ømt ud... har du så lilla gummirøjser med blomster på til når græsset er vådt? 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BlackGSD Besvaret Oktober 11, 2008 Rapporter Share Besvaret Oktober 11, 2008 Smid det fluks herind det billed mon man må... :engel: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tanten Besvaret Oktober 12, 2008 Rapporter Share Besvaret Oktober 12, 2008 mon man må... :engel: Ja da Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts