Hop til indhold

Gå-tur-venner Ravsholt Skov, Allerød (ikke-hundeskov)


Hoppebolden
 Share

Recommended Posts

Som de fleste ved, så er Duffen usikker overfor fremmede hunde pga dårlige oplevelser, så vi kommer desværre ikke rigtig de steder, hvor man ellers kunne møde nogle nye hundevenner :megaked:....

 

Jeg går tit (næsten hver dag) ture i og omkring Ravnsholt skoven, og jeg ville høre om der er nogle som har lyst til at gå med nogle gange? Eller måske andre ikke-hundeskove?

 

Jeg kunne aldrig drømme om at bede andre om at lade deres hunde være "forsøgsdyr" overfor Duffys "problemer", men samtidig så kan jeg også virkelig mærke, at Duffy mangler nogle faste venner at gå tur med. Har hun været sammen med andre hunde-venner eller via træning, så er hendes reaktioner på fremmede hunde meget mindre.

 

Sagen er, at første gang hun møder en fremmed hund, så reagerer hun voldsomt (gør og siger fra ved tilnærmelser, fx numsesnusning er forbudt!), men efter kort tid (hvis den anden hund ikke er for voldsom og nærgående), så slapper hun af, og efter kort tid lægger hun også op til leg.

 

Det er bare lidt svært at forklare for folk man møder på sin vej til hverdag, så derfor har vi ikke rigtig nogen at gå tur med.

 

Jeg håber virkelig, at der findes nogle som har lyst, men jeg kan også godt forstå, hvis det ikke er noget man er interesseret i.....

Link til indlæg
Del på andre sites

Søger du så primært nogen hvor de kan løbe frit, eller nogen til at gå tur sammen i snor, og måske senere hen løbe frit sammen?

Altså, jeg kommer primært i skove hvor de skal være i snor, så jeg ikke generer for mange - og for at beskytte Duffy mod løse hunde som der ikke er styr på (hun er også blevet overfaldet i hundeskoven).

 

Men ja, nok det sidste du skriver... Starte ud i snor, men så ellers meget gerne løbe frit sammen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Altså, jeg kommer primært i skove hvor de skal være i snor, så jeg ikke generer for mange - og for at beskytte Duffy mod løse hunde som der ikke er styr på (hun er også blevet overfaldet i hundeskoven).

 

Men ja, nok det sidste du skriver... Starte ud i snor, men så ellers meget gerne løbe frit sammen...

 

Det giver fin mening :-)

 

Ville gerne med Chili, men hun er bare ikke typen der gider at lege.. Hun løber bare rundt og snuser.... Så hun er ikke sådan lege sjov.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det giver fin mening :-)

 

Ville gerne med Chili, men hun er bare ikke typen der gider at lege.. Hun løber bare rundt og snuser.... Så hun er ikke sådan lege sjov.

Nu er det ikke sådan at Duffy SKAL lege. Det var mere for at beskrive hendes "normale" reaktionsmønster... hvis man kan kalde det for det :hmm:

 

Havde en anden terrier-mix tæve vi gik tur med, og hun gad ikke lege, så de gik bare sammen og "udforskede" de spændende dufte og spor i skoven...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Nu er det ikke sådan at Duffy SKAL lege. Det var mere for at beskrive hendes "normale" reaktionsmønster... hvis man kan kalde det for det :hmm:

 

Havde en anden terrier-mix tæve vi gik tur med, og hun gad ikke lege, så de gik bare sammen og "udforskede" de spændende dufte og spor i skoven...

 

Ok.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu starter jeg uddannelse her d. 4/2, men vil da gerne ud og gå tur en gang imellem :-D

 

Jeg foretrækker dog helt klart at have Ninja løs, for hun får ikke brændt nok af i snor, medmindre man går 10km+.

 

Jeg vil selvfølgelig gerne introducere hundene for hinanden i Duffy's tempo, og så slippe Ninja når du tænker Duffy er klar.

 

 

Ninja vil ikke selv snuses bagi, men hun vil gerne snuse andre - dog fatter hun en hentydning. Hun vil meget gerne lege, og går i fjolle/playbow-mode i 1-2 min., men stopper så hvis den anden hund ikke gider. Hun er iøvrigt meget glad for at løbe.

 

 

Er Duffy god til at sige fra overfor hunde som hun kender ?

 

 

Ps. Ninja bliver iøvrigt lidt forundret over mindre hunde som råber røv, men hun bliver ikke bange og hun råber ikke tilbage. Hun holder sig oftest lidt tættere på mig, og vil gerne hilse selvom hunden gør samtidig med at den kommer nærmere.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Nu starter jeg uddannelse her d. 4/2, men vil da gerne ud og gå tur en gang imellem :-D

 

:banan::banan:

 

Jeg foretrækker dog helt klart at have Ninja løs, for hun får ikke brændt nok af i snor, medmindre man går 10km+.

 

Jeg vil selvfølgelig gerne introducere hundene for hinanden i Duffy's tempo, og så slippe Ninja når du tænker Duffy er klar.

 

 

Ninja vil ikke selv snuses bagi, men hun vil gerne snuse andre - dog fatter hun en hentydning. Hun vil meget gerne lege, og går i fjolle/playbow-mode i 1-2 min., men stopper så hvis den anden hund ikke gider. Hun er iøvrigt meget glad for at løbe.

 

Det lyder bare super :5up:

 

Er Duffy god til at sige fra overfor hunde som hun kender ?

 

Ja, men det lyder altså lidt voldsomt nogle gange, men nok mest ved fremmede/nye hundevenner.

Ps. Ninja bliver iøvrigt lidt forundret over mindre hunde som råber røv, men hun bliver ikke bange og hun råber ikke tilbage. Hun holder sig oftest lidt tættere på mig, og vil gerne hilse selvom hunden gør samtidig med at den kommer nærmere.

Undskyld, har slet ikke set at du har skrevet :oops:

 

Jeg starter også op i morgen, men har (ifølge mit nye skema) fri tirsdag og onsdag.

 

Jeg vil jo også helst have at Duffy er løs, så tænkte på denne skov i stedet?

 

Hundeskov, Tokkekb Hegn

 

Den er ret stor og det vigtigste (for Duffy) er at man kan gå uden stort set at møde andre (om formiddagen på hverdage).

Link til indlæg
Del på andre sites

Undskyld, har slet ikke set at du har skrevet :oops:

 

Jeg starter også op i morgen, men har (ifølge mit nye skema) fri tirsdag og onsdag.

 

Jeg vil jo også helst have at Duffy er løs, så tænkte på denne skov i stedet?

 

Hundeskov, Tokkekb Hegn

 

Den er ret stor og det vigtigste (for Duffy) er at man kan gå uden stort set at møde andre (om formiddagen på hverdage).

 

Helt ok :blink:

 

Ja, jeg er så i Sorø til hhv. kl. 17 og 19 tirsdag og onsdag. Er der for befærdet i skoven en søndag formiddag til Duffy ?

 

Ellers starter mit selvstudie vist nok fra onsdag næste uge. Så kan vi måske finde ud af noget onsdag, torsdag eller fredag ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...