Hop til indhold

Skarp træning = High performance foder???


Lab-lover
 Share

Recommended Posts

Kun ud fra at jeg ikke synes han var så frisk efter middag, som han plejer. (og der kan jo spille tusind andre ting ind i dette)

 

Okay. Det er altid godt at høre andres erfaringer med foder og tilskud til aktive hunde - så derfor spørger jeg så nysgerrigt ind.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg går faktisk også og overvejer at skifte til et foder specielt til aktive hunde, og det lyder jo til at der her er nogle der har styr på det.:-)

 

Gracie har nemlig tabt sig ca. 1½ kg her i januar, hvilket skyldes at hun pga. et af mit nytårsfortsæt om at ride flere ture, er meget mere ude end hun plejer, og løber i vekslende tempi og varieret tarræn, og så spiller det kolde vejr selvfølgelig også ind.

 

Hun plejer kun at få mad om aftenen, men da jeg opdagede hun havde tabt sig, er jeg begyndt også at fodre hende om morgenen/formiddagen.

Indimellem får hun gulerødder eller rester af min mad i foderet om aftenen, f.eks. ris, bulgur, kartofler og sovs, og hun spiser alt med god appetit (Har hun så altid gjort)

 

Spørgsmålet er om det er tilstrækkeligt at sætte hende op i foder, og evt. give ris og gulerødder i, eller om det er nødvendigt at købe foder til aktive hunde i stedet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg går faktisk også og overvejer at skifte til et foder specielt til aktive hunde, og det lyder jo til at der her er nogle der har styr på det.:-)

 

Gracie har nemlig tabt sig ca. 1½ kg her i januar, hvilket skyldes at hun pga. et af mit nytårsfortsæt om at ride flere ture, er meget mere ude end hun plejer, og løber i vekslende tempi og varieret tarræn, og så spiller det kolde vejr selvfølgelig også ind.

 

Hun plejer kun at få mad om aftenen, men da jeg opdagede hun havde tabt sig, er jeg begyndt også at fodre hende om morgenen/formiddagen.

Indimellem får hun gulerødder eller rester af min mad i foderet om aftenen, f.eks. ris, bulgur, kartofler og sovs, og hun spiser alt med god appetit (Har hun så altid gjort)

 

Spørgsmålet er om det er tilstrækkeligt at sætte hende op i foder, og evt. give ris og gulerødder i, eller om det er nødvendigt at købe foder til aktive hunde i stedet?

 

Gulerødder giver ikke mange ekstra kalorier. Og hvis du giver dem rå, så er det nok lig nul, da de er svære for hunden at fordøje.

 

Ris kan du godt supplere med. Men det tilfører ikke mange ekstra vitaminer.

 

Hvordan ligger hendes fodermængde i forhold til den anbefalede mængde på posen? Hvis hun ligger under ville jeg øge mængden til det anbefalede. Hvis hun allerede ligger over ville jeg overveje et fodet til aktive hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gulerødder giver ikke mange ekstra kalorier. Og hvis du giver dem rå, så er det nok lig nul, da de er svære for hunden at fordøje.

 

Ris kan du godt supplere med. Men det tilfører ikke mange ekstra vitaminer.

 

Hvordan ligger hendes fodermængde i forhold til den anbefalede mængde på posen? Hvis hun ligger under ville jeg øge mængden til det anbefalede. Hvis hun allerede ligger over ville jeg overveje et fodet til aktive hunde.

 

Nej, jeg ved godt at gulerødder ikke giver noget. Det er også mere tiltænkt som fyld, fordi hun virker sulten, og selvom det er svært at vurdere på en hund der generelt har god appetit, så bilder jeg mig ind hun virker mere sulten end hun plejer. Og så er det godt for tænderne, og hun elsker dem.:-)

 

Og så må jeg være ærlig at tilstå at jeg ikke aner hvor mange gram foder hun får nu. Jeg følger aldrig foderanvisningerne på pakken, men fodrer efter hvordan jeg kan se og mærke min hund ser ud, og sådan har det fungeret fint lige indtil nu, så jeg ved ikke om hun ligger under eller over den anbealede mængde.

 

Hun plejer at få Taste Of The Wild, og det har jeg den sidste måneds tid suppleret med 4 kg Royal Canin vi har vundet. RC har hun fået som fodersøg, og da hun begyndte at tabe sig, fik hun det som ekstra måltid. Nu er vi løbet tør for TOTW, så hun får kun RC 2 gange dagligt, men da jo bare er en lille pose, skal jeg nu beslutte om vi skal køre videre med TOTW i øget mængde eller om vi skal over på noget andet med mere power i?

 

En skam jeg ikke har mere TOTW. Det gør det lidt svært at veje det, for at finde ud af hvor meget hun får, i forhold til det anbefalede.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...