Hop til indhold

Swiffer klude er giftige...

Stjernetosse
 Share

Recommended Posts

Hej alle. Jeg har lige fået denne mail fra beagleklubben, og ville lige dele med jer... Jeg har ikke googlet eller noget for at tjekke op på om der er hold i det eller ej :)

Vi har modtaget en mail fra en af vores hvalpekøbere i udlandet angående produktet Swiffer fugtige rengøringsklude.

Foreløbig er 1 hund og 2 katte (fra forskellige hjem) døde efter at de har slikket på gulve, der var vasket med disse

klude. Der blev taget biopsier fra deres lever, som var meget forgiftet og medtaget. Ved henvendelse til producenten

(fra dyrlægernes side) viser det sig, at væsken i kludene indeholder kølervæske, som jo er meget giftigt både for dyr

og børn.

Så lad være med at bruge kludene fra Swiffer, hvis du holder af dine dyr.

Håber I vil være med til at udbrede denne viden.

Normalt sender vi ikke ?masse-mails? ud, men vi mener dette er vigtigt at få udbredt. Så fortæl dine dyrevenner

om sagen.

• Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

det er en gammel urban legend (fra 2004), der ikke er sand

http://urbanlegends.about.com/library/bl_swiffer_wetjet.htm

Ja jeg har senere googlet og fandt også frem til at det var et rygte, men der var sider der viste det ene og det andet... Jeg bruger ikke selv kludene, men ville nok heller ikke tage chancen tror jeg...

Link til indlæg
Del på andre sites