Gæst Vanilla Lime Skrevet Januar 26, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2013 Min hund og jeg er lige flyttet til Frankrig og fordi de havde hjerteorm hernede, anbefalede min dyrelæge at vi skiftede fra Frontline til Bayvantic. Nu har han så fået det første gang her i foregårs og siden har han kløet sig utrolig meget. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre ? ER der normalt de første par dage eller er det tegn på den er helt galt ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
conkne Besvaret Januar 26, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 26, 2013 Jeg har brugt Bayvantic i flere år ( nu på 4 forskellige hunde ) og har aldrig bemærket noget; men jeg har hørt om flere tilfælde af ekstrem kløe. En ven af mig har golden, og han har haft et allergi-lign. problem med begge hunde - og bruger nu selvfølgelig noget andet. Jeg holdt op med Frontline, fordi jeg, trods behandling, indenfor 14 dage fandt flere lopper på mine hunde. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Vanilla Lime Besvaret Januar 26, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 26, 2013 Der står i deres bivirkninger, der kan være kløe de første par dage, så måske går det over. Hvor ofte giver du dine hunde bayvantic ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret Januar 28, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 28, 2013 Molly får Bayvantic og hun kan fint tåle det. Vi har prøvet på Sille, men hun bliver skidt tilpas, så hun får Frontline. Jeg har hørt om flere der ikke kan tåle Bayvantic, så jeg tror du må prøve dig lidt frem og vurdere. Bliver der sår hvor det kløer? Bliver området rødt? Hvor lang tid varer kløen osv. osv. Så kan du vurdere ud fra det. Ellers må der næsten findes andre midler i Frankrig også, som du kan prøve. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Vanilla Lime Besvaret Januar 28, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 28, 2013 Der er heldigvis ingen sår... og jeg har tjekket kroppen der hvor han klør sig og huden virker ikke rød, men han klør sig meget synes jeg. Ihvertfald mere end han plejer. Han klør sig ikke længe, men så ca. 10-15 min senere klør han sig igen. Var på apoteket og der solgte de både Bayvantic og Frontline, så overvejer at skifte tilbage, men er jo lidt nervøs for det der tropisk hjerteorm, som dyrelægen snakkede. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret Januar 29, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 29, 2013 Ja, det forstår jeg godt. Men nu har du jo givet den her, så kan du i perioden indtil næste dryp, overveje hvad du gør og vurdere om det bare var her i starten at han kløede sig mere, eller om det fortsætter. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts