luckyluna Skrevet Januar 27, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2013 Er der nogen herinde der har prøvet at bruge galastop ved falsk drægtighed og kender til om der er bivirkninger? Sagen er at mysla får utrolig meget mælk når hun bliver falsk gravid. Det løber faktisk fra hende, så hvis kennel lowchen mangler en amme, er mysla klar;) Dog har hun ingen ændret adfærd udover en smule træthed. Og så tænkte jeg egentlig bare om der ville være nogen bivirkninger ved at give hende galastop? Sterilisering er selvfølgelig også med i overvejelserne, men vi "vinder" bare ikke rigtig det store ved det.. Hun kommer kun i løbetid nu hver 9 mdr, hun har haft så mange løbetider at der nok ikke er vundet noget på kræftrisikosiden og så kommer bivirkningerne med underuld og vægtstigning, begge dele ville være træls i myslas tilfælde. Derudover er inkontinens jo også en risiko. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Januar 27, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 27, 2013 Jeg har brugt galastop, men kun på min græske tæve, dels pga mælkeproduktion og dels pga meget nervøst adfærd. Hun blev efterfølgende sterilisertet. Ingen bivirkninger, men vel ikke optimal at bruge hormoner på en evt avlshund. Men tæver er så forskellige. I går til et spanielskue fortalte en opdrætter, at hendes ene tæve var så hvalpevild, at hvis hun i de faktisk hormonstille perioder fik for meget nærkontakt med hvalpe, så lagde hun mælk til , med risiko for mælkekirtelproblemer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts