Hop til indhold

Hvad betyder as-fed?


Gæst Beaglepack
 Share

Recommended Posts

Gæst Beaglepack

Nogen kloge hoveder herinde der ved hvad As-Fed betyder?

 

Jeg fodre lige nu med TOTW varianten Sierra Mountain som beaglerne får som variation til et par andre fodetyper.

Jeg er ret OBS på Charlie da jeg tænker på kalcium, fosfor og protein, i forhold til den alder han har (8 år) - Charlie har grå stær og derfor skal vi passe på kulhydraterne og vælge de helt rigtige til ham. Jeg har jo haft en hund der fik urat sten så er blevet lidt bange for den slags i forhold til Charlies alder - selvom han jo ikke er oldgammel endnu :mrgreen:

 

 

Protein: 25% Minimum, Fat: 15% Minimum

Calcium: 1.6%, as-fed; Phosphorus: 1.0%, as-fed

Calories: 3,611 kcal/kg (338 kcal/cup) Calculated Metabolizable Energy

Available in 5lb, 15lb and 30lb bags.

Ingredients

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Der er 3 måder at betegne procenter i et foder: 1) as-fed = indholdet som den findes i posen inklusiv væskeindholdet; væskeindholdet er medregnet i procenterne på etiketterne. 2) "dry matter" = indholdet af tørstoffet minus væskeindholdet, bruges til at sammenligne ulige produkter, f.eks. et vådtfoder og et tørfoder. 3) kaloriefordeling = eller procenterne af indholdets energimæssig indhold; baseret på kalorieindholdet i et kilo eller 100 gram af foderet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er 3 måder at betegne procenter i et foder: 1) as-fed = indholdet som den findes i posen inklusiv væskeindholdet; væskeindholdet er medregnet i procenterne på etiketterne. 2) "dry matter" = indholdet af tørstoffet minus væskeindholdet, bruges til at sammenligne ulige produkter, f.eks. et vådtfoder og et tørfoder. 3) kaloriefordeling = eller procenterne af indholdets energimæssig indhold; baseret på kalorieindholdet i et kilo eller 100 gram af foderet.

Dejligt at du skriver herinde. Jeg lærer noget nyt hver gang jeg læser noget du har skrevet. :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...