Hop til indhold

Hunde-gylp


Kirsten90
 Share

Recommended Posts

Min skønne Futte på 2½ år har altid kastet lidt op fra tid til anden.

 

De sidste par måneder især har han dog gylpet om ikke hver dag, så hver anden :shock:

Han bliver råfodret og får en god portion grønt hver dag for at øge mæthedsfornemmelsen (kastreret og kronisk sulten, tendens til at blive stor). Mønstret er det samme hver gang; 12-18 timer efter at han har spist, gylper han mad op. Omtrent 1/5 af maden kommer retur, ufordøjet og uden mavetrækninger der markerer opkast. Flere gange vågner han om natten ved at han gylper op, hvilket ikke er ret lækkert når han er dynehund og i reglen sover under MIN dyne :badr:

 

Sidst da vi var på kødindkøb var min kæreste og jeg dog blevet enige om at prøve at afhjælpe problemet ved at give 1/3 af hans daglige måltid som tørkost om morgenen og så give ham resten som kød om aftenen.

Efter at have sat forhandleren ind i sagen, siger hun at hun gerne vil sælge os tørkost, men at hun hellere vil forære os en lille pose tørkost og kombinere den med et råd;

Tilsæt kødet 1 knivspids natron og fortsæt med at fuldfodre på kød.

Hvis det er for megen mavesyre der er grund til gylpen, vil natron afhjælpe det.

 

3 dage har vi gået uden hundegylp nu. Det er for tidligt at sige noget og vi tør næsten ikke tro at det afhjælper det totalt.... Men vi håber! :mrgreen::x:

 

Lang historie kort; Andre der har hunde der gylper? Og hvad gør I for at afhjælpe det?

 

Slutnote: Viser det sig at natron-tricket alligevel ikke hjælper, kommer han naturligvis til dyrlægen :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Potemis: Puha, må have været en grim oplevelse. Jeg har selv tænkt om Futte kunne have noget til at sidde siden problemet er tiltaget de sidste par måneder, men han er veltilpas ellers og viser ingen tegn på at noget er galt.

 

Da vores økonomi desværre er ret dårlig lige nu, afventer vi lige om ikke problemet nu er "løst" og ellers tager vi det naturligvis seriøst.

Min tanke er at det rå kød fylder meget mere i maven, end da han fik en lille portion tørkost, og at "problemet" derfor først er ekskaleret efter han har gået over til råt kød. Håber jeg har ret :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...