Hop til indhold

Gåturens længde - hvornår kan den øges?

Annette
 Share

Recommended Posts

Vores Golden er efterhånden blevet 8,5 mdr. (37 uger på onsdag). Han kan knap nok betragtes som hvalp mere, men mere som unghund.

Vi har hele tiden holdt os til gåture der hed: 1 leveuge = 1 minut

Dvs. vores gåture varer ca. 35-40 min nu incl. ståtid til "avislæsning".

Hvor længe skal vi følge den "regel"? Kan vi allerede nu gå lidt længere ture med ham?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har aldrig taget tid på det:) når bare man vader stille pg roligt afsted med hvalpen løs eller i lang snor og laden den snuse rundt og sætte sig ned hvis det er det den vil så går det nok, men kort snor og rask gang der ud af det har hvalpen ikke godt af:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, super. Også lidt min tanke.

Morgenturene varer som regel 30 min. Ved middagstid når jeg har et par timer "fri" (er dagplejer og børnene sover ml. 12 og 14) går vi i haven

og leger/træner i en times tid og bare er sammen. Det er ikke altid at vi laver "noget".

Når jeg så har fri kl. 16.30 går vi tur i 10 m linen. Det kunne være lidt rart hvis jeg kunne øge tiden lidt. For han nyder bare de ture og det er hans

tid eftersom han har været "alene hjemme" i så mange timer. Aftenturen er på 15-20 min. Bare så han får besørget.

Link til indlæg
Del på andre sites