Annette Skrevet Januar 28, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2013 Vores Golden er efterhånden blevet 8,5 mdr. (37 uger på onsdag). Han kan knap nok betragtes som hvalp mere, men mere som unghund. Vi har hele tiden holdt os til gåture der hed: 1 leveuge = 1 minut Dvs. vores gåture varer ca. 35-40 min nu incl. ståtid til "avislæsning". Hvor længe skal vi følge den "regel"? Kan vi allerede nu gå lidt længere ture med ham? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst kleo Besvaret Januar 28, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 28, 2013 Jeg har aldrig taget tid på det:) når bare man vader stille pg roligt afsted med hvalpen løs eller i lang snor og laden den snuse rundt og sætte sig ned hvis det er det den vil så går det nok, men kort snor og rask gang der ud af det har hvalpen ikke godt af:) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst kleo Besvaret Januar 28, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 28, 2013 Men jeg vil så sige at en 8 måneder gammel hund det er ikke en hvalp men en unghund og den ville jeg da afgjort ikke være bange for at gå langt med når bare man udvider tiden langsomt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Annette Besvaret Januar 28, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 28, 2013 Ok, super. Også lidt min tanke. Morgenturene varer som regel 30 min. Ved middagstid når jeg har et par timer "fri" (er dagplejer og børnene sover ml. 12 og 14) går vi i haven og leger/træner i en times tid og bare er sammen. Det er ikke altid at vi laver "noget". Når jeg så har fri kl. 16.30 går vi tur i 10 m linen. Det kunne være lidt rart hvis jeg kunne øge tiden lidt. For han nyder bare de ture og det er hans tid eftersom han har været "alene hjemme" i så mange timer. Aftenturen er på 15-20 min. Bare så han får besørget. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Januar 28, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 28, 2013 I den alder kommer mine unghunde også med på et par langture om ugen. Og jeg har over 1/2 time til vor ynglingsområde , hvor de er i snor. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts