Hop til indhold

Nyt om Nellie - godt nyt!


MichelleH
 Share

Recommended Posts

Endelig har jeg lidt godt nyt at dele med jer herinde. Troede ellers igår eftermiddags at det ville gå den anden vej. Havde tid idag ved min faste dyrlæge 8.30, men igår eftermiddags begyndte hun igen at savle, ryste og have det skidt. Dog ikke så slemt som sidste gang. Hen på aftenen blev hun fin igen. Nå men idag skulle vi så til vores faste dyrlæge. Han havde bedst os om at medbringe urinprøve + afføringsprøver fra 3 dage. Han tog først en blodprøve som blev sendt til analyse sammen med urinprøven. Derefter scannede han hendes nyre, mave, lever og hjerte og alt så heldigvis fint ud :rolleyes:

 

Så sad vi lidt og ventede på svar på blod og urinprøven, og da den kom blev vi glade. Sidst havde hun blodmangel, tegn på infektion og hendes knoglemarv producerede ikke de røde blodlegemer den skulle. Men nu så hendes værdier meget bedre ud og var alle kommet indenfor normalområdet. Godt nok kun lige, men en forbedring :rolleyes: Lorteprøver for hjerte lungeorm får vi svar på imorgen. Vægtmæssigt lå hun på det samme så selvom hun ikke havde taget på havde hun heldigvis ikke tabt sig. Hun er stadig alt alt for tynd, men det håber vi langsomt kan blive bedre. Så hun fik antibiotika til den næste uge for at tage det sidste af infektionen og prednisolon til at hjælpe knoglemarven på vej og samtidig øger det ofte appetitten.

 

Men hvad der har gjort hende skidt igår og sidst forbliver et mysterie, som dyrlægen sagde kunne hun have spist noget dårligt i parken. Det finder vi nok aldrig ud af.

 

Regningen har jeg ikke fået, men tror vist jeg skal sige hurra for sygeforsikring :lol: Så nu håber jeg det går den rigtige vej. Dyrlægen sagde at hvis det var kunne vi tage en ny blodprøve når hun skal have hendes vacc til juni.

 

http://www.hunde-forum.dk/debat/35952-update-pa-min-tynde-hund-hjaelp-til-blodprove.html

Link til indlæg
Del på andre sites

Er hun blevet tjekket for sygdomme i bugspytkirtlen ?

 

Nu har jeg lige læst din anden tråd og kom også til, at tænke på om hun kan have spist sne, de gange hun har savlet ?

De kan godt få meget ondt i maven af at spise sne.

Ja det er jeg meget sikker på at hun er tjekket for. Hun har fået den store blodprøvetest begge gange. Omkring sneen er det da slet ikke utænkeligt. Var slet ikke klar over at de kunne få ondt i maven over det
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...