Hop til indhold

Min hund vil ikke gå tur

Gæst Zarina
 Share

Recommended Posts

Jeg har et problem med at få min hund til at gå tur. Hun sætter simpelthen 4-hjulsbremsen i, og så har jeg valget mellem at trække hende af sted eller at stå stille i 20 minutter, til hun får lyst at tage det næste skridt. Har prøvet med godbidder, men det virker ikke med mindre hun får en for hvert skridt.

Hun fylder snart 9, så hun er selvfølgelig ikke helt ung mere, og hun har haft vredet om på sit ben nogle gange, men hun har været hos dyrlæge og kiropraktor og skulle være i fin form nu.

Det er simpelthen så frustrerende, for hun har virkelig brug for motionen - hun skulle gerne tabe sig et kilo, men det er jo lidt svært uden bevægelse.

Nogen gode råd?

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal nok ikke trække hende afsted. Det bliver turen ikke sjovere af :) jeg har af og til samme problem med min hund på 6 år. Hun nægter bare at gå fremad. Jeg plejer at tilbyde hende en anden rute eller at komme op og hænge lidt på armen.. er du helt sikker på der ikke er smerter? De er jo ikke så gode til at vise det. Har hun haft dårlige erfaringer med gåture på det seneste?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for jeres svar. Ja, det er rigtigt, at hun skal kickstartes :lol: Hun vil godt gå, når vi er kommet ca. 1/3 af turen, men jeg har simpelthen ikke kræfter til at bære hende så langt.

Ligemeget hvor vi går, så vil turen jo starte hjemmefra - i dagligdagen er det ikke tid til først at køre et nyt spændende sted hen. Ellers må jeg jo bide i det sure æble og anskaffe mig en dog stroller og så bare leve med deraffølgende spot og spe...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Helle1985

Har du prøvet at gå ud ad en anden dør derhjemme? Hvis problemet starter lige med det samme I går ud, kan det være en lidt nemmere løsning, end at køre hende et andet sted hen :) Nogle gange skal der ikke så meget til :)

Link til indlæg
Del på andre sites