Hop til indhold

Kender nogen dette foder : Eukanuba Adult Jogging & Agility


Sagall
 Share

Recommended Posts

Gæst Beaglepack

Mine får nu grundet Darwins maveproblem Wolfsblut. Så det er et foder jeg vil foreslå.

 

WB laver hvalpe foder - grey peak (som Ascha foreslår) de laver også med and og lam

Senere hvis det er så findes der to high energy WB - White Cloud og Wide Plain

 

De to af mine spiser i øjeblikket den almindelige Wide plain og Charlie spiser Grey Peak senior

Jeg har og vil dog skifte mellem varianterne netop for at de får noget variation.

Det meste WB foder er all stage foder!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Jeg tror ikke det er bevist at hunde tager skade af det, men når man kan vælge et produkt der ikke er lavet af ting som man skal tilsætte kemikalier for at få til at minde om noget der kan spises, så ville jeg aldrig købe sådan et foder. Bryder mig heller ikke om at der står animalsk fedt,.. fra hvilket dyr?. Kunne heller ikke finde oplysninger om hvad der er anvendt som konserveringsmiddel. Desuden plejer det at være skaldyr der er kilde til glukosamin og ikke kylling. Jeg ved det ikke, men kylling?. :???: hmm. :vedikke:

 

Tror heller ikke de tager skade - men man kan jo aldrig vide:hmm: Det er jo det samme med menneksemad - man kan aldrig vide hvilken effekt visse ting får på sigt!

Darwin fik tilbudt noget foder hos dyrlægen efter hans maveproblem var opklaret - det var godt sagde dyrlægen - men da jeg læste deklarationen stod der kød - men ikke hvilket kød - desudenvar der majs, hvede og ris i og det var Darwin lige lige udredt for at han ikke måtte få :roll: - salt var der også i foderet - dyrlægen havde lige sagt vi skulle passe på med fedtindholdet da det kunne forværre hans mave og her var der 18 % i - altså jeg takkede pænt nej tak

 

Med hensyn til gluccosamin så er kylling udmærket at anvende - de bruger det fordi det er billigere end det der kommer fra skaldyr og grønlæbet musling - jeg er så ikke sikker på effekten af kyllinge gluccosamin :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og så er der dem der mener at kulhydrater virker som speed på hunde, så hvis man tænkte den anden vej rundt og gav et foder hvor kalorierne kom fra fedt og protein, så ville hunden måske forbrænde færre kalorier.

 

Men et menneske, som er aktiv, har jo også brug for kulhydrater. Nu ved jeg godt at hunde ikke er mennesker, men jeg har enormt svært ved at se det farlige og skrækkelige i kulhydrater fra korn. Jeg tror simpelthen ikke at en super aktiv hund fungerer optimalt på foder uden korn. Ja, mine gør i hvert tilfælde ikke. Heller ikke selv om der er højt indhold af fedt og protein.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Hvad med sådan noget foder som Taste of the wild?... har hørt både godt og dårligt om Orijen.... men kunne godt fristest til at prøve det :)

 

Taste of the wild er et fint foder - der findes vist to hvalpe varianter.

Vær opmærksom på at fiber indholdet i foderet er ret højt og følg også med i recalls på foderet. Der har et par gange været recall på foderet sidste år - da Diamond petfood som producerer TOTW henter noget af deres indhold i Kina

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved at mange schæfer kenneler og ejere bruger det. Men om det er fordi det er godt eller om det er fordi de kan få en fornuftig pris på det ved jeg ikke. Den kennel vi købte den seneste hvide schæfer fra frarådede os at bruge det. De havde oplevet at fordi der var sådan et højt indhold af karoten fra gulerødder var hundenes pels blevet gullig - så de havde pludselig gule schæfere ;)

 

- jeg udtaler mig dog bare om eukanuba gererelt, jeg ved ikke om det lige præcis er det foder du snakker om der blev prøvet ..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har været glad for at bruge Wolfsblut range lamb puppy - det blev dog kun i kort periode da de ikke havde det til largebreed puppy. Mine hunde er derfor lige nu på proplan large breed puppy, som de egentlig ser ud til at have det fint på og efterfølgende tror jeg de skal have olivers lam til large breed puppy da dette er et kornfrit produkt og at jeg fra venner og familie kun har hørt positive ting om oliver.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men et menneske, som er aktiv, har jo også brug for kulhydrater. Nu ved jeg godt at hunde ikke er mennesker, men jeg har enormt svært ved at se det farlige og skrækkelige i kulhydrater fra korn. Jeg tror simpelthen ikke at en super aktiv hund fungerer optimalt på foder uden korn. Ja, mine gør i hvert tilfælde ikke. Heller ikke selv om der er højt indhold af fedt og protein.

Heldigvis har jeg aldrig oplevet at en af mine hunde ikke har fungeret ordentligt på et tørfoder (måske fordi de ikke lever af det) men jeg har da ligeså svært ved at tro på at et dyr der ikke har tænder til at forarbejde korn, har godt af store mængder af det. Det virker ikke særlig logisk.

 

Hvad med sådan noget foder som Taste of the wild?... har hørt både godt og dårligt om Orijen.... men kunne godt fristest til at prøve det :)

Den dyrlæge jeg var hos som også giver kiropraktik, anbefalede mig at køre på Orijen. Tror mange dyrlæger advarer mod orijen fordi de ellers står med et forklaringsproblem i forhold til det foder de selv er trygge ved/ skal tjene penge på at sælge.

 

Taste of the wild er et fint foder - der findes vist to hvalpe varianter.

Vær opmærksom på at fiber indholdet i foderet er ret højt og følg også med i recalls på foderet. Der har et par gange været recall på foderet sidste år - da Diamond petfood som producerer TOTW henter noget af deres indhold i Kina

Fra Kina?. :shock: Så skal jeg aldrig nogensinde have det på min indkøbsliste.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

De fleste store foder producenter henter mange af deres små indridgenser i Kina - blandt andet mælkesyrebakterier som for nogle år siden var en del af melanin skandalen derovre. De henter sådanne ting der fordi foderet så bliver billigere at fremstille.

 

Jeg har selv hentet en del info omkring foder mv. på The dog food project com som også er up to date med recalls og andet der vedr. hunde foder. Den side er faktisk ret god at læne sig op af.

 

De seneste recalls af TOTW blandt mange var baseret på salmonella fund i foderet. Rigtig mange hunde blev syge og døde grundet det - så det betaler sig at følge med hvad der rører sig på foder markedet. Mange af de amerikanske/canadiske fodertyper kan jo købes her i DK.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ang. korn bliver jeg desværre nød til at give Siri ret ( jeg har ellers ikke givet mine hunde det i mange år) efter at have snakket med Hikes ejer, som har kørt meget med slædehunde, måtte jeg prøvet det til ft cockerne dagen før, dagen og dagen efter, og juhuuuu nu kan jeg holde vægten på dem. Normalt tabte de ca 1 kg på en jagtdag, men i år har jeg næsten kunne holde huld på dem alle.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...