Hop til indhold

Kender nogen dette foder : Eukanuba Adult Jogging & Agility


Sagall
 Share

Recommended Posts

jeg har ikke personlig erfaring med eukanuba, men på et generelt niveau opfatter jeg det ikke som et højkvalitetsfoder, og jeg har heller ikke indtryk af, at det er på niveau med rc og hills, som vel er de andre helt store på markedet. det betyder selvfølgelig ikke, at der ikke er hunde der fungerer super godt på det.

 

på dette meget omfattende site er alle eukanubas varianter f.eks. kun rated som 2-stjernet foder på en skala fra 1 til 6. du kan jo kigge lidt rundt derinde: Dog Food Reviews - Main Index - Powered by ReviewPost

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Jeg kender ikke lige det foder - men da jeg fik Charlie for 5½ år siden blev han fodret på Eukanuba lam/ris og magen til skodfoder, som han slet ikke trivedes på - her blev jeg tvunget til at kaste mig ud i foderjunglen hvor han kom på et foder med mindre korn i.

 

Så jeg vil anbefale du kigger efter et lavkorns foder eller et kornfri - nu er jeg så også farvet af, at jeg har hunde der ikke tåler noget med korn i - så det skal jo lige med i hvorfor jeg anbefaler det :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bella er delvist vokset op på Eukanuba, og fungerede fint på det. Dog havde hun rigelig afføring, og pelsen var en smule kedelig. Vi gik på Orijen, og det fungerer hun perfekt på!

 

Jeg går ud fra at når foderet hedder jogging and agility, er det et performance-foder. Er der nogen særlig grund til at hunden skal have ekstra energi? Er den meget aktiv? Småtspisende? Tynd?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, har fodret med det inden jeg skiftede til Eukanuba working and endurance. Det første foder min border har fungeret optimalt på. Jeg opfatter det absolut som højkvalitetsfoder, men jeg er så heller ikke kornforskrækket. Jeg mener faktisk at en meget aktiv hund har godt af korn i foderet, medmindre hunden er allergisk overfor korn.

Når ser bruges så mange penge på forskning hos et foderfirma, så er det naturligvis ikke et skodfoder! Min tæppetisser kører også på Eukanuba og stortrives.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Ja, har fodret med det inden jeg skiftede til Eukanuba working and endurance. Det første foder min border har fungeret optimalt på. Jeg opfatter det absolut som højkvalitetsfoder, men jeg er så heller ikke kornforskrækket. Jeg mener faktisk at en meget aktiv hund har godt af korn i foderet, medmindre hunden er allergisk overfor korn.

Når ser bruges så mange penge på forskning hos et foderfirma, så er det naturligvis ikke et skodfoder! Min tæppetisser kører også på Eukanuba og stortrives.

 

Siri jeg er heller IKKE kornforskrækket (som du kalder det) - men har altså en hund der IKKE kan IKKE må få noget med korn (han er lige udredt så det er bare sådan) - har læst du skriver "at med mindre hunden er allergisk"

Charlie som fik eukanuba sked blod på det - måske er foderet blevet bedre - men jeg syntes der skal være plads til at vi alle kan sige vores mening! I øvrigt kan jeg ikke se at et foder der indeholder kunstlige ting som hydrolyseret kødprotein må være godt for hunde? hmmm

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har ikke personlig erfaring med eukanuba, men på et generelt niveau opfatter jeg det ikke som et højkvalitetsfoder, og jeg har heller ikke indtryk af, at det er på niveau med rc og hills, som vel er de andre helt store på markedet. det betyder selvfølgelig ikke, at der ikke er hunde der fungerer super godt på det.

 

på dette meget omfattende site er alle eukanubas varianter f.eks. kun rated som 2-stjernet foder på en skala fra 1 til 6. du kan jo kigge lidt rundt derinde: Dog Food Reviews - Main Index - Powered by ReviewPost

TOTW (wannabee tør-barf) ligger under 6* fx, den kan da ikke være særlig videnskablig seriøs den side. Wolfsblut som jeg fodrer med kan jeg ikke finde derinde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Siri jeg er heller IKKE kornforskrækket (som du kalder det) - men har altså en hund der IKKE kan IKKE må få noget med korn (han er lige udredt så det er bare sådan) - har læst du skriver "at med mindre hunden er allergisk"

Charlie som fik eukanuba sked blod på det - måske er foderet blevet bedre - men jeg syntes der skal være plads til at vi alle kan sige vores mening! I øvrigt kan jeg ikke se at et foder der indeholder kunstlige ting som hydrolyseret kødprotein må være godt for hunde? hmmm

 

Selvfølgelg er der plads til at man kan sige sin mening - det er jo det jeg også gør. Og naturligvis skal man imke fodre en hund med kornallergi med korn. Men jeg mener stadig at det er et super foder til en aktiv hund. På hhv TOTW, Acana og Orijen skulle mine bordere have små 500gr om dagen for at holde vægten. På dette foder får de 330 gr. Det giver ikke mening for mig at give mine hunde kornfrit, når jeg oplever disse resultater. Jeg mener aktive hunde har behov for kulhydrater fra kornprodukter for at fungere optimalt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Bella er delvist vokset op på Eukanuba, og fungerede fint på det. Dog havde hun rigelig afføring, og pelsen var en smule kedelig. Vi gik på Orijen, og det fungerer hun perfekt på!

 

Jeg går ud fra at når foderet hedder jogging and agility, er det et performance-foder. Er der nogen særlig grund til at hunden skal have ekstra energi? Er den meget aktiv? Småtspisende? Tynd?

Jo, vi vandt en sæk af det til et ag stv i sommer. Gav det væk pga det indeholder korn.

 

Er det ikke det firma som testede på beagler som levede hele deres liv i et tremmebur? Har set en youtube film om det... Forfærdeligt. Nu ved jeg ikke hvordan andre virksomheder "forsker", men jeg ville ikke købe fra et firma med den fremgangsmetode.

Link til indlæg
Del på andre sites

TOTW (wannabee tør-barf) ligger under 6* fx, den kan da ikke være særlig videnskablig seriøs den side. Wolfsblut som jeg fodrer med kan jeg ikke finde derinde.

 

videnskabelig vil jeg ikke tro, at den bryster sig af - og totw er vel almindeligvis kendt som et foder af høj kvalitet? jeg har ikke sat mig ind i deres kriterier, men jeg kan se, at de vurderer andel og kvalitet af kød, kvalitet af kulhydrater (ris tæller f.eks. højere end korn) og så problematiske fillere og allergener. wolfsblut kan jeg sjovt nok heller ikke finde, synes ellers det er meget omfattende - jeg fodrer i øvrigt selv med rc, der får 3*. og i øvrigt mener jeg heller ikke, at det nødvendigvis er så simpelt at jo mere kød des bedre kvalitet. men alligevel synes jeg det er et ok site til at få et overblik og en hurtig gennemgang af foderets indhold, hvis man ikke lige selv er en haj til at læse ingredienslister.

Link til indlæg
Del på andre sites

videnskabelig vil jeg ikke tro, at den bryster sig af - og totw er vel almindeligvis kendt som et foder af høj kvalitet? jeg har ikke sat mig ind i deres kriterier, men jeg kan se, at de vurderer andel og kvalitet af kød, kvalitet af kulhydrater (ris tæller f.eks. højere end korn) og så problematiske fillere og allergener. wolfsblut kan jeg sjovt nok heller ikke finde, synes ellers det er meget omfattende - jeg fodrer i øvrigt selv med rc, der får 3*. og i øvrigt mener jeg heller ikke, at det nødvendigvis er så simpelt at jo mere kød des bedre kvalitet. men alligevel synes jeg det er et ok site til at få et overblik og en hurtig gennemgang af foderets indhold, hvis man ikke lige selv er en haj til at læse ingredienslister.

Pudsigt, jeg har altid kendt totw som et b-kvalitetsfoder lige under acana, orijen, wolfsblut osv. Det er også ca 1/2 pris ifht orijen mener jeg. Anyway, ja synes også at det er en fin side. Tjekkede bare lige hurtigt de forskellige indelinger. Men mystisk med wolfsblut....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Måske fordi Wolfsblut er et tysk foder og af nyere oprindelse. Siden der linkes til er af ældre dato og primært rettet mod det amerikanske marked

 

Og jo man bruger ofte beaglen som forsøgs dyr

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes Eukanuba er for dyrt i forhold til hvad det indeholder. Hvis man f.eks. søger på Zooplus, er jeg sikker på man kan finde et andet mærke med tilsvarende indhold til den halve pris. Jeg er selv ved at afprøve et billigere ukendt fodermærke, hvor jeg synes indholdet lever op til de dyrere og mere kendte mærker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og fordi Gracie er meget aktiv for tiden og har tabt sig, har jeg ladet mig inspirere af Siri, og for første gang i den tid jeg har haft hende, valgt et foder med ris (14%) og en smule korn i. Men jeg kan altså stadig ikke forlige mig med de der dyre kendte mærker, hvor der på ingredienslisten nævnes den ene kornsort efter den anden og så liiige lidt animalske biprodukler. Det er altså rovdyr vi har.

Link til indlæg
Del på andre sites

Grunden til at jeg kiggede på et performance foder var enlig pga. avler forslog det.... Aida får Eukanuba mellemstørrelse puppy lige pt. synes dog hun er lidt tynd og kan ikke proppe mere i hende (hun får 3 måltider) hvis der er andre gode bud vil jeg meget gerne høre om det.... :)

 

Jeg synes det er en super løsning, når situationen er som du beskriver. Du kan evt. starte med jogging og agility og så skifte til working and endurance, hvis hun stadig er for tynd. Der er jo grænser for hvor meget en hund kan proppe i sig! Mine var ved at omkomme, da de skulle æde 550 gr. om dagen. Det er helt normalt med en aktiv, ung hund som din, at det er svært at holde huld.

Link til indlæg
Del på andre sites

I øvrigt kan jeg ikke se at et foder der indeholder kunstlige ting som hydrolyseret kødprotein må være godt for hunde? hmmm

Jeg tror ikke det er bevist at hunde tager skade af det, men når man kan vælge et produkt der ikke er lavet af ting som man skal tilsætte kemikalier for at få til at minde om noget der kan spises, så ville jeg aldrig købe sådan et foder. Bryder mig heller ikke om at der står animalsk fedt,.. fra hvilket dyr?. Kunne heller ikke finde oplysninger om hvad der er anvendt som konserveringsmiddel. Desuden plejer det at være skaldyr der er kilde til glukosamin og ikke kylling. Jeg ved det ikke, men kylling?. :???: hmm. :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

I mine øjne er korn i hundefoder overflødige fyldstoffer som kan være med til at stresse hunden i negativ retning - tænk bare på når børn får for meget sukker - og hvor mange børn der har fået en forkert diagnose netop grundet det (det er så en helt anden hisstorie) - men man kunne sagtens forestille sig at det også er sådan med hunde.

Darwin fik da han var hvalp et foder med majs i - det var før hans maveproblemer startede - han var bare så hyper i perioder at man måtte sidde og holde på ham for at få ro på - da majsen kom væk fra foderet faldt han til ro - det skete meget hurtig.

 

Nuvel jeg skal ikke bestemme eller sige hvad trådstarter skal gøre - men jeg mener "en sag" altid har flere vinkler.

 

Jeg ville vælge et foder med gode protein/fedt kilder - det er immervæk det hundens vækst bygges på !

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil meget gerne havde forslag, så jeg kan læse om andre fodermærker... det kan jeg bruge til lidt mere..... det jo netop for at få en bedre ide om hvad Aida ville trives på at jeg skrev ;-)

 

Okay, troede bare at det var specifikt Eukanuba du spurgte om.

 

Jeg fik Proplan med hjem fra opdrætteren og fik skiftet om til Petcurean NOW! Hvalp inden der var gået en uge. Jeg havde heldigvis kun havde købt en lille pose, da jeg ved nærmere eftersyn syntes at der var for mange grøntsager, først på ingredienslisten. Så skiftede jeg til Wolfsblut Grey Peak puppy - 15 kg og nu skal jeg til at skifte til Orijen

 

Grunden til at jeg skifter fodermærker er, at hvis der er et eller andet skadeligt ved foderet, så får hunden det ikke hele tiden. Desuden tror jeg at man gør hunde sarte i deres maver hvis de konstant får det samme foder og det må jo være ualmindeligt kedeligt samtidig.

 

Var det bedre?. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...