Hop til indhold

brødrene er farlige...


Gæst tanita
 Share

Recommended Posts

jeg har jo denne skønne hvalp/undhund ved ikke helt hvornår det skiller men dreng på 6 måneder og han er nem og renlig og tillidsfuld og vi er rygget op to gange i lydighed fordi har er så dygtig i kontakt øvelserne også vidre slet ingen problemer der... :-D

 

MEN når vi får besøg der hjemme af min kærestes brødre så flipper hen helt ud han knurre rejser nakke hårene og bakker hurtigt tilbage fra dem hvis de rør sig... sidder de helt stille med en godbid i hånden så kan man lige snuppe den og så løber man væk med halen mellem benene...

er der nogle der har gode idere til hvordan vi skal få ham tryg ved de 2??

 

Vi har som sagt prøvet med godbidder og jeg lader ham søge tryghed ved mig og siger at jeg passer på ham og siger tak for at ham markere at der kommer fremmede... så er tom for flere idere:confused::confused::confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

øv da for en situation at stå i :( jeg har desværre ikke nogle guldkorn at give dig, for mit forslag havde nok været som det du gør.... klap og kæl og ros og masser af godbidder....

 

Jeg håber nogle af de kloge melder sig på banen med et godt forslag...

 

Er det kun brødrene? eller er det fremmede mænd generelt?

Link til indlæg
Del på andre sites

det er kun de to alle andre løber han glad hen og snakker med og er glad og tryg. :-D

Jeg prøver netop ikke at overbeskytte ham, men bare være i rummet og sige at de ikke er farlige og de giver ham bare godbidden, når de kommer og ellers så ignorer de ham, men han er stædig meget trygget...:confused:

og det er ellers dem vi havde tænkt som luftere hvis der en dag sukke komme noget i vejen for at komme hjem til tiden...:( jeg har jo en times kørsel fra arbejde og vi bor på landet så sne kunne hurtigt gører en forsinket/forhindret

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst c-schneiders

Den rigtig fremgangsmåde er som Biene skriver at ignorere ham fuldstændig. Og når man ignorere en hun, så kigger man ikke på den, snakker ikke til den og rører ikke ved den.

Ud over det skal du ellers opfører dig ganske normalt overfor de to brøder. De skal ikke behandles anderledes en de andre gæster som hunden ikke er bange for. Hvis de bliver det, så opfatter hunden det med det samme, og får på den måde bekræftet at de er farlige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor gamle er de brødre , for hvis de er i en alder hvor man kan overtale dem til at lægge sig stille på gulvet og evt. kigge tv så har hvalpen mugligheden for at gå hen og snuse til dem og evt. blive mere nysgerrig. Den som så ligger på gulvet kunne så have et stk legetøj eller boldt som han kan tilbyde hunden, men uden leg i starten. Kommer hunden og vil lege kan han så rose hunden i meget lys tone men stadig kun lege meget lidt på grund af bevægelser som hunden sikkert vil være meget ops på da den mener de er farlige. Dette kan forsøges nogle gange, og vil gøre hunden intreseret. Unge mænd med stemmen i overgang vil en meget lydhør hund også være ops på det skiftende tonefald.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...