Hop til indhold

De der behårede lange ører


Trinek
 Share

Recommended Posts

Trille's øre hår, vokser og vokser og vokser. De er tykke og kraftige og klipper jeg dem ikke, jokker hun på dem når hun har næsen i jorden:roll:

 

Men hvordan pokker gør andre, eller er min hunds ører de eneste Calle ører der vokser i vildskab. Tidligere ejer klippede dem også, kan det være derfor de vokser vildt og ustyrligt?

Har igen til aften klippet og hårbunken var kæmpe. Har os lagt mærke til at ørene klør mere, jo mere pels de får. Skal de klippes for at kunne lufte bedre???

 

Kan i overhovedet hjælpe:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes Feks. hun er pænest med de lange flotte ører, men tilgengæld kan hun ikke snuse da hun jokker på dem. Det er næsten os for synd, så derfor klipper jeg dem.

Her er mega ørene;

image.jpg

 

Og her er den plyssede version;

image.jpg

 

De må os være frygtelig tunge. Da jeg klippede dem i dag, kunne vi have givet pels til en mexikansk hårløs. Så meget hår er der:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er hun lækker :hjerte: Glæder mig til at se hende på søndag :-D

 

Jeg barberer ørerne indvendigt, så der kommer mere luft til øregangen. Jeg klipper ikke i længden og det resultere også i at de træder på dem når de går og snuser. Jeg kan ikke nænne at klippe længden (eller rettere, jeg er ret sikker på at jeg ikke kan klippe dem, så de bliver til at holde ud at kigge på :mrgreen:).

 

De er ikke så kraftige i pelsen, når de bliver barberet indvendigt. Det tager en hel del af tyngden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tog maskinen og plyssede min springer helt ned så han lignede en beagle. Når det så voksede ud igen så det helt prof ud i en periode. Altså ikke for en udstillingsspringer, men der kommer ingen takker eller overgange der ser fjollede ud.

 

Der er ingen tvivl om at en spanielpels tager skade af at man klipper i den. Med tiden vil den krølle op og fylde endnu mere, men det gør den ofte også af sig selv når hunden bliver ældre. Ørerne kan jo blive fantastisk tunge og man kan snyde lidt ved at barbere hele indersiden af øret og tynde ydersiden ud med en filersaks, hvis man synes det lange look er pænest.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...