Hop til indhold

starte til træning som 11 mdr


Gæst krumme00
 Share

Recommended Posts

Gæst krumme00

hej har en papillion på 11 mdr jeg skal starte til lydighedstræning med på søndag han lystre ikke ret godt når man kalder. er lidt bange for at ikke vil lystre mig og løber fra mig så jeg ikke kan få fat i ham til træning har jeg noget at være nervøs for og har i nogle råd til at håndtere det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej:)

 

Du skal ikke være nervøs. Du er noklangt fra den enesteder harstået der meden ukontaktbar hund, men bare vent, pludselig er han super dygtig:5up:

 

Og endeligmeld ud til træneren at du ikke er trygved at slippe ham. Hvis du ikke siger det, kan træner jo ikke vi det:)

 

Og ja, tag daen lang let line med, som du kan træne indkald i, de førstgange indtil du ser hvad han gør. Det kan jo være han spurter lige hen til dig.

Er træningsbanen indhegnet?

 

Og så husk at møde op med en sulten hund og nogle rigtig lækre SMÅ godbidder. Gode nemme guffere til de små hunde, er skinke eller kyllingetern, pølser skåret ud i bitte stykker kyllingebrysti strimler ovs:)

Link til indlæg
Del på andre sites

hej har en papillion på 11 mdr jeg skal starte til lydighedstræning med på søndag han lystre ikke ret godt når man kalder. er lidt bange for at ikke vil lystre mig og løber fra mig så jeg ikke kan få fat i ham til træning har jeg noget at være nervøs for og har i nogle råd til at håndtere det.

 

Det skal nok gå altsammen. Husk på, at hvis din hund kunne det hele, så var der jo ingen grund til at gå til træning vel? :blink:

 

Jeg synes, som de andre, at du skal informere træneren så vedkommende kan tage hensyn til det. Og skynd dig evt. ned i Brugsen eller hvad du har i nærheden og indkøb en tørresnor (helst dem med plastic udenom, den er nemmere at have med at gøre) så du har en laaaang snor at sætte i ham, så er der også mere ro på dig :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst c-schneiders

Det lyder godt at det gik fint.

 

Jeg havde det lidt på samme måde da jeg startede til træning med Kenzo. Jeg ver ret overbesist om at det ville være komlet umuligt at kalde ham til mig, og at han med garanti ville stikke af.

Men det viste sig faktisk at virkeligheden er lige modsat. Vores træningsområder er ikke indhegnet og vi holder frikavter med 7 hunde i alt. Jeg har fundet ud af at når kenzo og de andre hunde er løse, så holder de sig i nærhende af os ejer. De løber ikke væk så de ikke kan se os, og Kenzo er meget mere opmærksomme på vores kald, end når vi har ham på enehånd.

Så jeg syntes ikke man skal være alt for nervøs og så ellers gøre hvad træneren anbefalder, de har trods alt erfaringen med det de laver.

 

Jeg syntes ikke man som kursist skal forvente at en træner tager særligt hensyn til ens egen behov og holdninger. Hvis de skulle gøre det, så ville det kræve en træner pr kursist. Det er i orden at sige det man føler, men de har som regle et svar på det, for de har garanteret prøvet der før.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder godt at det gik fint.

 

Jeg havde det lidt på samme måde da jeg startede til træning med Kenzo. Jeg ver ret overbesist om at det ville være komlet umuligt at kalde ham til mig, og at han med garanti ville stikke af.

Men det viste sig faktisk at virkeligheden er lige modsat. Vores træningsområder er ikke indhegnet og vi holder frikavter med 7 hunde i alt. Jeg har fundet ud af at når kenzo og de andre hunde er løse, så holder de sig i nærhende af os ejer. De løber ikke væk så de ikke kan se os, og Kenzo er meget mere opmærksomme på vores kald, end når vi har ham på enehånd.

Så jeg syntes ikke man skal være alt for nervøs og så ellers gøre hvad træneren anbefalder, de har trods alt erfaringen med det de laver.

 

Jeg syntes ikke man som kursist skal forvente at en træner tager særligt hensyn til ens egen behov og holdninger. Hvis de skulle gøre det, så ville det kræve en træner pr kursist. Det er i orden at sige det man føler, men de har som regle et svar på det, for de har garanteret prøvet der før.

 

What??? Det skal de da!!! (Hvis vi altså forstår det samme med det) Det er vel netop det der kendetegner en god træner, at h*n er i stand til at tilrettelægge træningen ud fra individuelle behov (hundene skal selvfølgelig være på nogenlunde samme niveau). Det er klart at hvis man som deltager er fuldstændig uenig i træningsmetoderne, så passer man nok ikke ind der, men det må da være trænerens fornemmeste opgave at tilpasse træningen så alle kan være med og får noget ud af det + føler sig trygge på træningspladsen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst c-schneiders
What??? Det skal de da!!! (Hvis vi altså forstår det samme med det) Det er vel netop det der kendetegner en god træner, at h*n er i stand til at tilrettelægge træningen ud fra individuelle behov (hundene skal selvfølgelig være på nogenlunde samme niveau). Det er klart at hvis man som deltager er fuldstændig uenig i træningsmetoderne, så passer man nok ikke ind der, men det må da være trænerens fornemmeste opgave at tilpasse træningen så alle kan være med og får noget ud af det + føler sig trygge på træningspladsen.

 

I bund og grund er jeg enig med dig, men det jeg tænker på er de mere "særlige" behov og holdninger som nogle kursister kommer med.

Der hvor jeg træner syntes jeg at vores træner har været rigtig god til at få sammensat en gruppe hvor vi (7 hunde) passer rigtig godt samen, men der er en der skille sig ud fra os andre.

Bare for at give et eksempel. Den ene der skille sig ud hos os har en labber som han træner meget med der hjemme. Hjemme bruger han en hundefløjte og det vil han også gerne til træning hvor vi andre også er der. Men det har vores træner bedt ham om ikke at gøre, da det forstyrer de 6 andre der ikke bruger fløjte. Det er sådanne tilfælde jeg tænker på.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst herlighund

Mht. træning af indkald, så prøv at lade være at kalde på hunden, når den ikke er på vej mod dig i galop. Ved at kalde hvergang den er på vej mod dig, så hjernevasker du den. Husk lige en godbid som tak. Det samme gælder uopmærksomhed. Lad vær at kontakte hunden, når den ikke kigger på dig. Ellers forstærker du den i at være uopmærksom. Når opmærksomhed og indkald sidder godt fast, akn du teste dem ved at sige hundens navn i gradvis vanskeligere situationer. Ikke på træningspladsen før end 3-5 gang! Klikkertræningsprincip:-)

 

Kunne det ikke være dejligt, om vi kun stillede de krav hunden kunne kapere og derfra øgede dem gradvis. Så får vi succesfuld hundetræning - og glade trivelige hunde

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...