Hop til indhold

Jeg undrer mig lidt over hans adfærd


Hailey
 Share

Recommended Posts

Når Hogan møder fremmede hunde, både hvalpe og voksne, tæver og hanhunde, så opfører han sig altså lidt mærkeligt.:confused:

 

Først står han på afstand på stive ben, oprejst hoved og logrer med meget høj haleføring og piver.

Når de så kommer tættere på hinanden, så logrer han med lavere hale, piver og går i playbow.

Hvis ikke den anden hund besvarer hans invitation til leg, så hilser de i stedet i både hoved og r**.

 

Så langt så godt....

 

Når de så har snuset til hinanden i 10-15 sekunder.....så knækker filmen!!:mad:

 

Hogan viser hele perlerækken med korte mundvige (uden lyd), og hvis jeg ikke er hurtig til at fjerne ham, så snapper han ud.

 

Hvad sker der lige for ham???:???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke hvad der sker for din hund, men jeg kan fortælle om den ene gang jeg har oplevet noget lignende.

 

Min beskrivelse af oplevelsen er næsten identisk med din og da jeg gik hjem og analyserede situationen, viste det sig at det helt og holdent var min skyld :oops:

 

Fordi at Baldur jo startede ud lidt afvisende så blev jeg usikker, så derfor sørgede jeg for at holde linen stram (så jeg kunne nå at trække ham tilbage hvis det gik galt) samtidig med at han kunne mærke at jeg var nervøs. Det resulterede så i, at Baldur konkluderede at hvis "mor" syntes at den anden hund var farlig, så syntes han også at den var farlig...

 

Næste gang vi hilste på den samme hund, sørgede jeg for at linen var slap og at jeg stod og roste ham (i en stille og rolig tone) imens han hilste på den anden hund, det gik over al forventning :-D I dag har jeg ingen problemer med at lade Baldur hilse på andre hunde i snor, det går fint hver gang :mrgreen:

 

Jeg ved selvfølgelig ikke om du gør det samme som jeg gjorde, men det kunne måske være det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke hvad der sker for din hund, men jeg kan fortælle om den ene gang jeg har oplevet noget lignende.

 

Min beskrivelse af oplevelsen er næsten identisk med din og da jeg gik hjem og analyserede situationen, viste det sig at det helt og holdent var min skyld :oops:

 

Fordi at Baldur jo startede ud lidt afvisende så blev jeg usikker, så derfor sørgede jeg for at holde linen stram (så jeg kunne nå at trække ham tilbage hvis det gik galt) samtidig med at han kunne mærke at jeg var nervøs. Det resulterede så i, at Baldur konkluderede at hvis "mor" syntes at den anden hund var farlig, så syntes han også at den var farlig...

 

Næste gang vi hilste på den samme hund, sørgede jeg for at linen var slap og at jeg stod og roste ham (i en stille og rolig tone) imens han hilste på den anden hund, det gik over al forventning :-D I dag har jeg ingen problemer med at lade Baldur hilse på andre hunde i snor, det går fint hver gang :mrgreen:

 

Jeg ved selvfølgelig ikke om du gør det samme som jeg gjorde, men det kunne måske være det?

Det glemte jeg at skrive: Han var (selvfølgelig) i konstant slap snor, og mens de snusede til hinanden, roste jeg ham. Jeg er altid rimelig obs på at snoren er slap under hundemøder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, hvis du sørger for at være fuldstændig afslappet og dette sker hver gang, så vil jeg også skyde på at han bare ikke bryder sig om at hilse når han er i snor. Og så ville jeg lade være med at lade ham hilse når han er i snor.

Det er så nok den eneste udvej, ærgerligt nok....

 

Der hvor jeg for det meste møder fremmede hunde, er nemlig på steder hvor de IKKE må løbe fri.

 

Jeg har talt med en hundekonsulent ang. "problemet", og det svar jeg fik, undrede mig godt nok!

 

Den umiddelbare mening var at Hogan "godt vidste hvem han var"...derfor viste han tænder.

 

Løsningen skulle være at lade ham hilse på en hund, "der kunne sætte ham på plads"

Link til indlæg
Del på andre sites

Det syntes jeg lyder som et meget dårligt råd...

 

Det fleste hunde der udviser den adfærd du beskriver, gør det dybest set fordi de er bange for den anden hund (og vil have den til at gå væk), så hvis han så går ud og "bliver sat på plads", så bliver han da først rigtig bange, og du risikerer at hans reaktion bliver endnu værre end den er nu...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det syntes jeg lyder som et meget dårligt råd...

 

Det fleste hunde der udviser den adfærd du beskriver, gør det dybest set fordi de er bange for den anden hund (og vil have den til at gå væk), så hvis han så går ud og "bliver sat på plads", så bliver han da først rigtig bange, og du risikerer at hans reaktion bliver endnu værre end den er nu...

Jeg har BESTEMT IKKE tænkt mig at han skal "sættes på plads" af nogen hunde!

 

Så vil jeg hellere foretrække at han hilser i 5 sekunder og så går vi videre FØR han kommer i konflikt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...