Hop til indhold

Hundepasning / Hundepension


Gæst Christian
 Share

Recommended Posts

Gæst Christian

Hej Alle :-)

 

Jeg kender mange der ikke er meget for, at få deres hund passet i en hundepension af den ene eller anden årsag.

Derfor er jeg igang med, at undersøge efterspørgslen af en hjemmeside hvor private kan tilbyde hundepasning.

 

Konceptet går ud på, at de der gerne vil passe en hund har mulighed for, at oprette en profil på siden.

Søger du en hundepasser indtaster du blot dit postnummer og frem kommer en liste med relevante hundepassere i området.

 

De der har fået passet deres hund af en fra siden, kan så gå ind og give en bedømmelse, så andre hundeejere kan se om de har været tilfredse med denne hundepasser.

 

Ved i om der allerede findes en sådanne hjemmeside? eller synes i, at det lyder som en god eller dårlig idé?

 

Alt feedback modtages gerne :-)

 

Mvh.

Christian

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Christian

Tak :) jeg har faktisk godt set den, men jeg mener godt at man kan lave en pænere og mere brugervenlig side. Samtidig med nogle flere funktioner som fx bedømmelse af hundepasser :) min side vil også kun omhandle det man søger, altså en hundepasser, for at gøre det så enkelt og hurtigt som muligt.

 

Men er folk tilfredse med den side der allerede findes? Eller kunne i se en fordel i en ny og forbedret? :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved ikke om en sådan side findes:)

Er sådan lidt hmm tjaa om jeg synes det er en god ide:confused:

Har et eksempel som allerede giver mig lidt grå hår, selvom det ligger et år ude i fremtiden. Vi skal til konfirmation i jylland, sønnen som normalt passer hund skal jo med. Dvs Rex skal være alene fra tidlig morgen til sen aften(hvilket ikke kommer til at ske!) eller i pension(som jo giver 3 dage/2 overnætninger - er mig også meget imod)

Har umiddelbart ikke andre i vores netværk som kan/vil passe ham - og her kunne en sådan liste være anvendelig:)

Er bare lidt i tvivl, om jeg ville have tillid til hundepassere på den liste..

Det var lige mine tanker her og nu:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Christian

Tak for din feedback, det var præcis sådanne et scenarie jeg selv havde i tankerne. Og derfor tænkte jeg, det med bruger bedømmelsen ind, hvis andre hundeejere siger god for en hundepasser, kan det vel kun være bedre og billigere hvis alternativet er at hunden skal være lukket inde i et lille bur det meste af dagen i hundepensionen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Christian.. Lige præcis ja:) og ja bedømmelserne ville hjælpe lidt på min tillid.. Er bare ikke sikker på det ville være nok:confused:

Ville være rart om der også var en beskrivelse af hundepasseren, og evt mulighed for hund og sitter kunne mødes inden.. Er sikkert for meget livrem og seler:rolleyes: ville allerhelst en jeg havde tillid til kunne anbefale en sitter med erfaring i store hunde - der er jo forskel på at håndtere en rottweiler og en gravhund;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Christian
Christian.. Lige præcis ja:) og ja bedømmelserne ville hjælpe lidt på min tillid.. Er bare ikke sikker på det ville være nok:confused:

Ville være rart om der også var en beskrivelse af hundepasseren, og evt mulighed for hund og sitter kunne mødes inden.. Er sikkert for meget livrem og seler:rolleyes: ville allerhelst en jeg havde tillid til kunne anbefale en sitter med erfaring i store hunde - der er jo forskel på at håndtere en rottweiler og en gravhund;)

 

Jeps, der vil selvfølgelig også være en beskrivelse, erfaring, og hvilke hunde han/hun ønsker at passe, altså store eller små mm. :-)

Omkring det at mødes først, så kan man jo bare aftale det med hundepasseren, så det burde ikke være et problem.

 

Siden skal som sådan bare formidle kontakten mellem hundepasser og hundeejer, og gøre det nemt og overskueligt for begge parter.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...
Gæst Skippersmor

Hej Christian! Det lyder som en fed idé - der findes også allerede sådanne nogle sider så vidt jeg er orienteret, og udover dem, der allerede er nævnt, er der også den der hedder Tendea. Her er der i hvert fald også et "belønnelsessystem" hvor hundepassere kan blive vurderet. Det tror jeg helt sikkert er med til at højne troværdigheden, for vi vil jo gerne have de bedste af de bedste til at passe på vores elskede dyr :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Christian
Hej Christian! Det lyder som en fed idé - der findes også allerede sådanne nogle sider så vidt jeg er orienteret, og udover dem, der allerede er nævnt, er der også den der hedder Tendea. Her er der i hvert fald også et "belønnelsessystem" hvor hundepassere kan blive vurderet. Det tror jeg helt sikkert er med til at højne troværdigheden, for vi vil jo gerne have de bedste af de bedste til at passe på vores elskede dyr :)

 

Hej,

 

Tak for din feedback :-)

 

Jeg er faktisk allerede gået igang med projektet, men har besluttet at gøre det bredere, så man ikke kun kan få hjælp til hundepasning, men også andre gøremål fx, hvis man mangler hjælp til servering, en til at slå græsset, vinduspudsning, rengøring osv.

 

Konceptet bliver dog holdt helt enkelt og gratis, og det skal kun formidle kontakten :-)

 

Hvis du/i er interesseret kan i allerede nu skrive jer op på helpy.dk og få en invitation når siden går i luften, eller følge udviklingen på facebook siden (facebook.com/helpy.dk) :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst LadyDay
Ved ikke om en sådan side findes:)

Er sådan lidt hmm tjaa om jeg synes det er en god ide:confused:

Har et eksempel som allerede giver mig lidt grå hår, selvom det ligger et år ude i fremtiden. Vi skal til konfirmation i jylland, sønnen som normalt passer hund skal jo med. Dvs Rex skal være alene fra tidlig morgen til sen aften(hvilket ikke kommer til at ske!) eller i pension(som jo giver 3 dage/2 overnætninger - er mig også meget imod)

Har umiddelbart ikke andre i vores netværk som kan/vil passe ham - og her kunne en sådan liste være anvendelig:)

Er bare lidt i tvivl, om jeg ville have tillid til hundepassere på den liste..

Det var lige mine tanker her og nu:)

 

Der kommer i bare forbi Århus med lækre Rex på vej til konfirmationen, så forkæler jeg ham, nusser ham og tager ham med en lang tur på stranden og så kan i hente ham igen på vejen hjem :-) Problem solved!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 months later...
Gæst Christian

Hej Alle,

 

Som opfølgning på denne tråd, har jeg netop lanceret den omtalte hjemmeside :-)

Dvs. er der nogle hundeejere som kunne tænke sig at tilbyde hundepasning eller lignende, så er i meget velkommen til at oprette en annonce med dette inde på helpy.dk

 

Det er selvfølgelig ikke kun hundepasning der kan tilbydes, men generelt alt, så kunne i tænke jer at tilbyde jeres hjælp og tjene lidt ekstra lommepenge så opret gerne en annonce på Helpy :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...