Hop til indhold

Nøj hvor pinligt..


stellz
 Share

Recommended Posts

Da min kæreste er på platform, er det mig der har overtaget træning af Akira. Yes, jeg har glædet mig til det... for elsker at træne med hende og hun elsker det.. det går jo bare så super herhjemme, og forstod på kæreste at det gjorde det også derude..

 

Men men men... Jeg var så til den første træning igår. Og det gik da bare helt af H.... til.. hun ville/ "kunne" bare intet af det vi har trænet.. Dog spiller der nok flere faktorer ind.

 

1. hun har fået alene træning i 3 uger, så hundene var jo meget spændende.

2. min første træning, og var lidt nervøs. hvilket hun kan mærke.

3. har lagt med lungebetændelse, så har ikke rigtig været ude på pladsen med hende og træne, så lugtene osv, er spændende.

 

Og så fik hun lige et af hendes flip. Jeg ignorede hende fuldstændig, men var på grådens rand, troede det var ovre, hun har ikke haft nogen siden vi startede til træning.

Træneren sagde jeg gjorde det eneste rigtige, ved at ignorere hende fuldstændig.

 

syntes det var så pinlig, og havde det bare slet ikke sjovt eller godt.. nu må vi se, hvordan det går næste gang, har ikke tænkt mig at gi op, men der er ikke længe inden vi skal til prøve, og vil da gerne slutte med et pænt resultat, selvom det ikke er det der er vigtigst..

 

skulle bare lige ud med det..

Link til indlæg
Del på andre sites

det skal du altså ikke være ked af ... Karla er perfekt herhjemme, kan alle øvelser, kan ignorere andre hunde når vi går tur, kan slippe ting når jeg beder hende om det, har super kontakt når vi træner osv...

 

Men nogle gange til træning har jeg det som om hun ligeså godt kunne være taget alene afsted, for jeg eksisterer tydeligvis ikke i hendes verdensbillede :roll:

 

Men andre gange er det hele bare så godt at man kommer hjem 10 cm højere - og det skal også nok ske for dig :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

ja, det håber jeg da.. bare lidt svært for mig, for jeg kommer ind midt i det hele.. så kender ikke de andre, eller hundene.. så nok oz derfor jeg er lidt nervøs.. men det går nok over igen..

 

Hvorfor skiftes du og kærsten ikke bare til at gå med vovse, så I har hver anden gang hver ? Det funker udemærket med det system her og vaps er lige fantastisk / umulig lige gyldigt hvem af os der har fat i snoren. Mht prøver betyder det heller ikke noget. Vores træner er ved at få spat af at vi skiftes, men da vapper var til LP i begynderklassen fik han 93 ud af 100 mulige points, så at vi skiftes til at have fat i snoren hver anden gang og skiftes til at stå og glo på sidelinien hver anden gang betyder ikke det store....

Link til indlæg
Del på andre sites

det må vi slet ikke ude ved os, pga forsikringen.. den dækker kun den der står til at træner, så alt er blevet flyttet i mit navn, da vi heller ikk ved hvornår kæresten skal ud igen..

 

har lige prøvet træne med hende, hun gider ikke.. tror hun er inde i en periode, hvor hun er lidt træt af det..

 

øv øv.. og man skal slet ikke prøve rette hende ind i plads øvelsen.. hun sætter sig 1 meter fra hvor man står.. og prøver du rette hende ind, hvor du rører hende, er hun væk og snapper.. ikke sjovt..

Link til indlæg
Del på andre sites

det må vi slet ikke ude ved os, pga forsikringen.. den dækker kun den der står til at træner, så alt er blevet flyttet i mit navn, da vi heller ikk ved hvornår kæresten skal ud igen..

 

har lige prøvet træne med hende, hun gider ikke.. tror hun er inde i en periode, hvor hun er lidt træt af det..

 

øv øv.. og man skal slet ikke prøve rette hende ind i plads øvelsen.. hun sætter sig 1 meter fra hvor man står.. og prøver du rette hende ind, hvor du rører hende, er hun væk og snapper.. ikke sjovt..

 

Øv, det var lidt træls, at I ikke må skiftes til at træne. Men fat mod. Så vidt jeg husker er din hund sådan nogenlunde på alder med vores (han er lige blevet 10 mdr) og det er squ den "sjove" alder, hvor de der kræ begynder at gå deres egne veje og finde på tusinde ting, der er meget sjovere end det mor og far synes man skal. Gå din kærste lidt på klingen, når han vender hjem, så indrømmer han nok, at alt ikke er fryd og gammen altid, når det drejer sig om træning af en unghund. Her i hytten er det nærmest en sport at finde den godbid han gider arbejde for lige nu. Pyha, de er anstrengende i den alder, men det er jo bare at lade være med at presse citronen for meget eller forvente det vilde....og så se frem til, at de bliver normale igen :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
det må vi slet ikke ude ved os, pga forsikringen.. den dækker kun den der står til at træner, så alt er blevet flyttet i mit navn, da vi heller ikk ved hvornår kæresten skal ud igen..

 

har lige prøvet træne med hende, hun gider ikke.. tror hun er inde i en periode, hvor hun er lidt træt af det..

 

øv øv.. og man skal slet ikke prøve rette hende ind i plads øvelsen.. hun sætter sig 1 meter fra hvor man står.. og prøver du rette hende ind, hvor du rører hende, er hun væk og snapper.. ikke sjovt..

 

Hun lyder ikke glad for det lige nu. Det at hun snapper, det synes jeg tyder på at hun slet ikke har det godt med hvad der sker. Det med, at hun fik et flip, ser jeg på samme måde. I er vist lidt i samme båd - i har begge to haft en rigtig sur oplevelse :ae: Jeg tror at det er for meget for hende...

 

Har du mulighed for at tage derud i ugens løb, når du ikke skal til træning og bare bruge lidt hygge tid + sjov træning derude.

 

Til næste træning, kan du eventuelt møde lidt tidligt og lade hende lege med andre eller snuse området godt igennem.

 

Ved træning kan du eventuelt stille dig med lidt afstand, nogle ekstra meter, til de andre hunde, bare for at give hende lidt luft, i et lille stykke tid, hvis hun har brug for det. Du kan ringe til træneren og aftale det, hvis det hjælper.

 

Jeg ville nok også tage lidt pauser (du kan aftale med træner, at du lige får lov at træde lidt i baggrunden nogle minutter hist og her) hvis du synes, at hun slet ikke vil samarbejde.

 

Nogle gange virker det som om, til træning, at man presses frem i tempo, synes jeg. Men vi kan jo ikke forvente, altid, at vores hunde (eller vi selv) kører i samme tempo, hver gang. Nogle gange kan jeg mærke at min hund mister interessen for mig. Istedet for at presse videre, holder jeg lidt igen og 'samler' min hund op igen, men synes at mange 'rykker' deres hund med fordi vi skal følge med. Men det skal vi ikke. Vi skal passe på vores hunde, motivere dem, og sørge for at de har det godt.

 

Hvis man presser og presser, bliver det ikke sjovt - og det kan godt ende med et flip. Det skal være sjovt!

 

PS - og grin ad fejlene hvis du kan,,,de vil altid være der :mrgreen: ...men jeg ved godt, at du ikke havde en sjov dag. Det lyder til at du er trist på begge jeres vegne, og, uden at være træningsklog eller noget, så tror jeg det er fordi i begge var presset :ae: ...men det kan undgås :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tusind tak for svarene..

 

Ja, var træls for os begge, men jeg giver nu ikke op.. Men det skal også siges jeg vil ikke presse hende unødvendigt bare for at bestå en hvalpe prøve, hvis hun er træningstræt for tiden.. hun har nemlig heller ikk rigtig gidet herhjemme igår og idag.. jeg er derude næsten daglig, og slipper hende løs, hvis der ikke er andre hunde.. netop så hun kan vænne sig til området og lugtene..

 

Jeg har besluttet at tage det stille og roligt, prøver træne med hende hver dag, og viser hun tegn på at hun ikke gider, stopper vi igen, ikke at jeg opgiver, men giver hende et pusterum.. hun gider heller ikke de ting hun kan herhjemme.. så tror bare hun er træt af det lige pt. men synes heller ikke jeg kan forlange for meget af hende, hun er jo kun en hvalp.. 9 måneder. og hun skal ha lov til at være hvalp.. så vi hygger istedet for med søg, turer på heden og stranden, aktiverings ting, kong osv.. det er noget hun gider..

 

så vi må se næste gang hvordan det går, og går det ikke, er det bare synd.. vil ikke presse hende til noget hun ikke vil, for vil jeg ikke selv kunne lide..

 

ja må tage en snak med ham når han kommer hjem.. men har forstået på ham og trænerne at hun kører med klattend derude.. hmm.. ja.. uden mig.. hehe..

 

Men tusind tak endnu engang.. og skal nok fortælle om næste gang, hvordan det er gået..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
ja, det håber jeg da.. bare lidt svært for mig, for jeg kommer ind midt i det hele.. så kender ikke de andre, eller hundene.. så nok oz derfor jeg er lidt nervøs.. men det går nok over igen..

 

Du kommer til træning for at lære - ikke for at præstere!

 

Der er ingen grund til at være pinlig berørt :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Aslan er også komplet umulig til træning, eller ikke komplet umulig, bare optaget af livet og dufte og alle de andre hunde.

 

Vi har valgthver aften, at gå en tur der hvor de træner, og det har hjulper en lille smule, så jeg ville hoppe på snevinters vogn og sige prøv at tage derned og hygge jer og snuse, og hjælpe det ikke, ja så har vovse da fået sin gåtur :blink:

 

 

 

Så må vi håbe du får samme oplevelse som os.

 

Træneren tager sin schæfer ud, for de skal se hvordan man leger med sin hund.....det ender med en opvsning :roll: om at han sender sin hund ud, får den til at lægge sig og kommer tilbage..........

 

Hunden lagde sig bare ikke!

 

Det er ikke ment ondt, men når selv træneren kan have små episoder, ja så skal jeg da heller ikke forlange andet end at om 3 år, kan jeg måske lave samme nummer :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

ved godt det er for at lærer.. men jeg føte at vi skulle præstere. da vi får lektier for hver gang, og så skal hunden kunne det, uden snor..

 

men skal derud senere idag, bare for at slippe hende løs, og hygge..

 

godt man har tøj, der passer til vejret.. hehe.

 

men tror også det hele bunder i det var min første gang. så er slet ikke inde i hvordan de træner osv..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...