Hop til indhold

Forsinket løbetid


Gæst JCO
 Share

Recommended Posts

Nellie på fem år skulle være kommet i løbetid for ca. en måned siden, men den er udeblevet. Det har vi ikke oplevet før. Normalt kommer hun i løbetid hver 8. måned med små udsving på tre til fire dage.

Er der nogle af jer der har oplevet noget lignende med jeres tæver? Kan tæver helt springe deres løbetid over uden at det betyder, at de fejler noget?

Nellie er rask og fuld af energi, som hun plejer og hun spiser godt og virker veltilpas.

Jeg er nyt medlem på hundeforum - så på forhånd tak for svar.:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej, og velkommen til! :vinken:

 

Tæver kan være lige så uregelmæssige som os mennesker, uden at det behøver at betyde noget. Og de kan godt springe en løbetid over. Men selvfølgelig skal du nok tænke tilbage i tiden, og se om der er den mindste risiko for at hun kan være parret..?

 

Jeg har hørt om nogle tæver hvis løbetider er gået helt gakkelak i år, jeg ved ikke om det er det underlige vjr der gør det? Bl.a. kom min egen tæve i løb 2 måneder for tidligt, og så stoppede den lige pludselig igen efter få dage.

 

Men er du i tvivl, så prøv at ringe dyrlægen. De kan helt sikker sige om de synes at hun skal kigges på, eller ej.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for jeres svar. Jeg tænker, at hun ikke kan være drægtig. Godt nok har vi passet Nellies bedste hundeven i ti dage i februar (hanlab.), men da var hun jo heller ikke i løbetid. Vi ser tiden lidt an og kontakter evt. dyrlægen.

Fortsat god søndag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...