Hop til indhold

Fangede en mosegris..


HNP
 Share

Recommended Posts

Skal man være flov eller stolt:confused:

 

På en fredelig familie gåtur i formiddags løb Molly pludselig ind til siden og vupti efter en jagt på 3-4 sek. kom hun stolt ud med en mosegris i munden :shock: Det gik vildt hurtigt :shock:

 

Bad hende om at slippe den og den var heldigvis død. Hun fik ikke lov at tage den igen, og vores yngste på 6 år synes mosegrisen var farlig, så vi gik videre..

 

Men må hun egentlig spise den? Hvis hun ville altså:hmm:

 

Synes det er så mærkeligt at vores fine prinsesse hund kan gøre sådan noget. Den samme hund som er bange for de døde mus og fugle som katten efterlader i haven:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvfølgelig kan jeres fine prinsesse gøre sådan noget... Hun er jo et rovdyr, --forklædt som prinsesse..

OM hun gør det, kommer helt an på hvad I ønsker og på om det lykkes for hende i de første år af hendes liv. Hvor gammel er den smukke prinsesse?

 

Jeg tror... at hun nok vil prøve igen.. :mrgreen:

 

Om hun må spise dem? Det kommer igen an på hvad I synes. Hvis hun har sart mave eller hvis hun brækker dyret op igen, så må I stoppe hende inden dyret ryger ned i maven. Evt. bede om at få dyret og bytte det med en godbid. Men I skal være hurtige. Det ryger ned i løbet af et øjeblik.

 

Der kan selvfølgelig også være sygdomme ved det naturlige kød.. Så det er også noget med om I vil risikere det.

Masser af hundeejere risikerer jo at råfodre deres hunde selv om fødevarestyrelsen fraråder, at man bruger kød råt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun vil helt sikkert gøre det igen! Men havde ikke regnet med hun ville gøre det, når hun er bange for døde dyr :stupid: Hun er ofte på "musejagt". Denne her gang var hun ikke på jagt, men gik bare fredeligt (troede vi) på stien og vupti så var den fanget :hmm:

 

Hun er næsten 1 1/2 år gammel. Der må være mere jagt instinkt i hende end vi tror :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

He, tillykke:-)

 

Altså, jeg må indrømme at jeg ikke gad stoppe min hund (eller kat, hvis jeg havde sådan en) fra at fange mus, rotter, mosegrise, muldvarpe og lign. Den gamle åd mus i et væk, og blev aldrig syg af dem. Og rovdyrs ph i maven er immervæk noget anderledes end vores, så selv et sygt dyr kan de æde uden selv at blive syge. Men gift er jo en anden ting.

 

Så om du lader hende æde dem, skal være op til din samvittighed. Jeg er selv potato-potato med det:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...